کد خبر: ۱۱۵۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶

اتریش چهار نیروگاه خورشیدی در شمال فارس می سازد

تفاهمنامه همکاری فیمابین مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس و شرکت Benefit&Solar اتریش برای احداث چهار نیروگاه خورشیدی در آباده و بخش ایزدخواست این شهرستان به ارزش 100 میلیون یورو به امضا رسید.
به گزارش شیرازه، تفاهمنامه همکاری فیمابین مرکز خدمات سرمایه گذاری فارس و شرکت Benefit&Solar اتریش برای احداث چهار نیروگاه خورشیدی در آباده و بخش ایزدخواست این شهرستان به ارزش 100 میلیون یورو به امضا رسید.
دکتر بابک دایی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری فارس در این زمینه گفت: با امضای این تفاهم نامه همکاری برای احداث 4 واحد نیروگاه خورشیدی به ظرفیت 70 مگاوات زمینه سرمایه گذاری به ارزش تقریبی 100 میلیون یورو در آباده و ایزدخواست فراهم می شود.
نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان فارس با بیان مزایا و مشوق‌های قانونی سرمایه‌گذاری و نیز توانمندی ها و قابلیت‌هایی که به منظور سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدید پذیر در استان فارس فراهم است آمادگی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان را به منظور اخذ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی و پیگیری‌های لازم جهت عملیاتی شدن این پروژه ها برای هیات اتریشی اعلام کرد.
دایی همچنین در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه این نیروگاه ها شامل دو نیروگاه 10 مگاواتی و دو نیروگاه 25 مگاواتی است اضافه کرد: جانمایی زمین مورد نظر این سرمایه‌گذاران نیز با هماهنگی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی فارس افزود: هیات سرمایه گذاری اعلام کرده اند با اختصاص زمین مناسب طی هفت ماه این نیروگاه ها را احداث خواهند کرد و انرژی تولیدی آن به شبکه متصل خواهد شد.
دایی مهلت تعیین شده برای تامین زمین مناسب برای این سرمایه گذاران را 6 ماه اعلام کرد و گفت: کمتر از یکماه پس از تحویل زمین، سرمایه گذاران اتریشی فعالیت خود را برای احداث نیروگاه ها آغاز خواهند کرد.
شهرستان آباده در 271 کیلومتری شمال شیراز واقع است.
نظرات بینندگان