کد خبر: ۱۱۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶
فرمانده نیروی انتظامی فارس در گفتگو با شیرازه مطرح کرد:

یک ریال از جریمه‌ها به نیروی انتظامی نمی‌رسد/ برقراری 30 هزار تماس با 197در شش ماهه اول امسال

فرمانده انتظامی فارس گفت: 850 دوربین مداربسته در بازداشتگاه ها و محل های نیروی انتظامی با اولویت پاسگاه های شهرهای بزرگ نصب شده است.
به گزارش شیرازه، سردار احمدعلی گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: دفتر نظارت همگانی 197 نیروی انتظامی استان فارس هر هفته روزهای دوشنبه با حضور یکی از اعضای هیات رئیسه استان پاسخگوی سوالات مردم است که بنده نیز معمولا هر دوهفته یکبار حضور پیدا می کنم و یکی دو روز قبل از اینکه اینجا با مردم نشست داشته باشیم، اطلاع‌رسانی به موقع می‌شود.

یک ریال از جریمه‌ها به نیروی انتظامی نمی‌رسد/ برقراری 30 هزار تماس با 197در شش ماهه اول امسالاو با بیان اینکه درخصوص سامانه 197 به مردم اطلاع‌رسانی شده است، گفت: ساز و کار، امکانات و بستری مناسب جهت رعایت حقوق شهروندی فراهم شده و با نوبت گیری و رعایت عدالت به سوالات مردم پاسخ داده می‌شود.

گودرزی سامانه 197 را یک پل دو سویه برای برقراری ارتباط بین مردم و پلیس توصیف و اظهار کرد: با شماره گیری 197 مردم می‌توانند در 24 ساعت شبانه روز انتقادات و پیشنهادات خود را با پلیس در میان بگذارند که فرماندهان نیروی انتظامی نیز از این طریق در جریان موضوعات داخلی نیروهای پلیس قرار می گیرند.

او از برقراری حدود 30 هزار مورد تماس با سامانه 197 در شش ماهه اول امسال خبر داد و افزود: در مجموع گزارشات مردمی از طریق این سامانه 2 درصد کاهش پیدا کرده است که انتقادات نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3 درصد کاهش یافته است.

فرمانده نیروی انتظامی فارس با بیان اینکه تیم‌هایی داریم که موضوعات و گزارشات اورژانسی را بررسی و در صورت نیاز در محل حضور پیدا می‌کنند، گفت: ثبت شکایات افزایش پیدا کرده به علت اینکه قبلا دستی مواردی را یادداشت می‌کردند اما اکنون ساختار تغییر پیدا کرده و همه موارد ثبت و ضبط می‌شود.

او با اشاره به تعریف 128 مورد ماموریت متنوع برای نیروی انتظامی گفت: به دلیل کمبود پارکینگ در سطح شهر و وجود بیمارستان‌های متعدد در یک خیابان، مامورین نیروی انتظامی برای بازکردن گره ترافیکی طبق قانون مجبور به جریمه افراد خاطی هستند که بیشترین شکایات مردمی به دلیل جریمه شدن توسط پلیس راهور بوده است.

گودرزی با تأکید بر اینکه روزانه کار خود را با مطالعه دقیق گزارشات مردمی در اتوماسیون و صدور دستور پیگیری برای آن آغاز می‌کنم، گفت: از تماس‌های صورت گرفته با سامانه، 14 هزار و 736 مورد راهنمایی و ارشاد است که 4 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

او با بیان اینکه نتیجه پیگیری‌ها به شخص گزارش دهنده اعلام می‌شود، گفت: تعداد زیادی نیز تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی داشته‌ایم که 2هزار و 291 مورد را شامل می‌شود و براساس آن برخی تشویق‌ها اعمال می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه هزار و 21 مورد درخواست نیز مربوط به مزاحمت خیابانی یا خرده فروشی مواد مخدر بوده است، تصریح کرد: موضوع برخی تماس‌ها نیز در حیطه وظایف نیروی انتظامی نیست اما آن‌ها را به دستگاه های دیگر که مرتبط با کار آن‌هاست، منعکس می کنم.

او قانونمندتر عمل کردن نیروی انتظامی را موجب کاهش انتقادات مردمی دانست و افزود: ارائه مشاوره از طریق سامانه 197 خیلی اثرگذار بوده است که به نوعی آموزش مردم می‌باشد و تدابیری اندیشیده شده که کارشناسان خانم پاسخگوی سوالات بانوان باشند.

فرمانده انتظامی فارس اجرای طرح مکنا را حرمت‌گذاری به مردم توصیف و خاطرنشان کرد: مرکز مشاوره ما در کلانتری ها و پاسگاه ها در عدالت ترمیمی و مصالحه خیلی اثرگذار بوده‌اند به طوری که در یک سال گذشته 17 هزار پرونده به قسمت های نیروی انتظامی در مشاوره ارجاع داده شده و 77 درصد به مصالحه انجامیده که خود می تواند بنیاد خانواده ها را محکمتر کند و مشاورین ما در مدارس، دانشگاه ها، بافت قدیم، حاشیه شهر و در نقاط آسیب‌پذیر در قالب اورژانش اجتماعی به مردم مشاوره می‌دهند که این اقدام مورد توجه بازرسان سازمان ملل هم قرار گرفت.

گودرزی با بیان اینکه در 232 مقر انتظامی از جمله پاسگاه و کلانتری طرح مکنا اجرا شده است و حقوق شهروندی به طور کامل رعایت می شود، گفت: تلاش کرده‌ایم مقتدرانه و همراه با رأفت اسلامی عمل کنیم بنابراین هرگاه سرزده به هر کدام از واحدها برویم همان غذایی که کارمندان ما استفاده می کنند، متهمین ما نیز همان را استفاده می کنند و با اجرای این طرح شکایات کم شده است.

او اظهار کرد: 850 دوربین مداربسته در بازداشتگاه ها و محل های نیروی انتظامی با اولویت پاسگاه های شهرهای بزرگ نصب شده است که اکنون تمام کلانتری و پاسگاه های شیراز به دوربین مداربسته مجهز است و این باعث شده که 65 درصد جرائم نیروی انتظامی و ضرب و جرح کاهش یابد البته ضرب و جرج در نیروی انتظامی به طور کلی منتفی شده است و حتی درگیری‌های لفظی که برخی متهمان مرتکب می‌شوند را نیز رضایت می دهیم.

فرمانده نیروی انتظامی بازسازی و خوشایند کردن محیط کلانتری و پاسگاه ها را موجب ایجاد رضایتمندی قابل قبولی بین مردم و کارکنان عنوان کرد.

گودرزی با اشاره به اینکه در شرح دستوری که رهبری به فرمانده نیروی انتظامی فرموده بر بالا بردن روحیه کارکنان تاکید شده است، گفت: فرمانده نیروی انتظامی این ابلاغیه را در حکم ما نیز اعلام کرده‌اند و یکی از وظایف فرماندهان را افزایش روحیه و رفاه کارکنان برشمرده‌اند که فقط به افزایش حقوق نیست و ما تلاش کردیم کیفیت غذا را افزایش دهیم و محیط کار را مناسب کنیم.

او خاطرنشان کرد: در عید و هفته گرامیداشت نیروی انتظامی نیز در حد وسع و امکانات استان کمک‌هایی به کارکنان می‌کنیم، به ویژه از همیاران پلیس و پلیس های افتخاری تجلیل می‌کنیم و با سربازان متعهد برای مرخصی و جایی که تقاضای خدمت دارند، همکاری می‌شود.

گودرزی افزود: سعی می کنیم ترمیمی هم در حقوق ایجاد شود که به صورت متمرکز از سمت ناجا در سال گذشته در سه مرحله حقوق را ترمیم کردند اما هنوز تا ایده آل فاصله دارد و تلاش می کنیم حداقل یک سوم اضافه کاری نیروها را نیز پرداخت کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی فارس در پاسخ به این سوال که چند درصد از مبلغ جریمه ها به کارکنان نیروی انتظامی می‌رسد، تأکید کرد: بینی و بین الله حتی یک ریال از جریمه ها به نیروی انتظامی نمی رسد.
انتهای پیام/
نظرات بینندگان