کد خبر: ۱۱۵۲۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶
توسط رئیس سازمان آتش نشانی شهرداری شیراز صورت گرفت:

تشریح آمار حوادث شهریور 96 در کلان شهر شیراز/ منطقه یک پر حادثه ترین و منطقه یازده کم حادثه ترین مناطق شهری

فرخ زاده گفت: بیشتر حوادث حریق در دو سال 96 و 95 مربوط به آتش سوزی های مراتع، زمین های کشاورزی، فضای سبز و زمین های غیر محصور بوده است.
تشریح آمار حوادث شهریور 96 در کلان شهر شیراز/ منطقه یک پر حادثه ترین و منطقه یازده کم حادثه ترین مناطق شهری
به گزارش شیرازه، فرخ زاده رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در گفتگو با خبرنگاران از آمار حریق، حوادث و خدمات ایمنی در طول یک ماه اخیر خبر داد و گفت: در ماهه گذشته  1634 حادثه در شهر شیراز رخ داده است. این در حالی است که زمان رسیدن خودروهای آتش نشانی به محل حادثه 39 ثانیه کاهش داشته است.

محمد فرخ زاده با اشاره به آمار حریق، حوادث و خدمات ایمنی در شهریور ماه سال های 95 و 96 گفت: در این خصوص در سال 95 ، 1502 مورد و در سال 96، 1634 مورد بوده که در مجموع بابررسی آمار درشهریور ماه این2 سال با 8.7 درصد افزایش روبرو بوده‌ایم.

وی درباره خسارات جانی حوادث مختلف یادآور شد: مصدومین حوادث اعم از زن، مرد و آتش نشان در شهریور ماه سال 95، 129 نفر بوده، این در حالیست که در شهریور ماه سال 96، 104 نفر دچار سانحه شده اند که  این آمار 19 درصد کاهش را نسبت به سال گذشته نشان می دهد، در این عملیات ها متاسفانه یک آتش نشان نیز دچار مصدومیت شد، همچنین شایان ذکر است که در شهریور ماه سال جاری بی احتیاطی و بی توجهی به مسائل ایمنی 17 نفر از شهروندان را به کام مرگ کشاند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در خصوص آمار عملیات ها در مناطق 11گانه شهری خاطر نشان کرد: منطقه یک با 223 مورد عملیات پر حادثه ترین و منطقه یازده با 76 مورد کم حادثه ترین مناطق شهری می باشند، لازم به ذکر است در شهریور سال گذشته نیز منطقه یک شهرداری با 239 مورد حادثه حریق و امداد همچنان جز پر حادثه ترین مناطق به شمار می رفته است. این در حالی است که هم اکنون 4 ایستگاه در حال اضافه شدن به مجموعه آتش نشانی است و سازمان آتش نشانی با 24 ایستگاه درآینده نزدیک در جهت کاهش حوادث و خسارت های ناشی از آن گام بزرگی خواهد برداشت.  

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از ایستگاه‌ها در چند منطقه شهری به ماموریت اعزام می شوند، افزود: به عبارت دیگر توزیع ایستگاه های ‌آتش نشانی تا حدود زیادی تابع امکانات و فضای موجود در شهر شیراز است. این در حالیست که وسعت و بافت شهری در مناطق مختلف یکسان نبوده و هر منطقه ویژگی خود را دارد.

فرخ زاده درباره تعداد حریق‌ها در شهر شیراز اذعان داشت: تعداد حریق‌ها بر حسب نوع تصرف اعم از حریق‌های صنعتی، تجاری، وسایل نقلیه، انباری، مسکونی، دولتی و اداری، فضای سبز و کشاورزی، معابر و گذرگاه ها، وسایل نقلیه و .... در سال 95، 468 و در سال 96، 466 مورد بوده است که شاهد کاهش 48/  درصدی در این خصوص هستیم، که بیشتر حوادث حریق در دو سال 96 و 95 مربوط به آتش سوزی های مراتع، زمین های کشاورزی، فضای سبز و زمین های غیر محصور بوده است.

وی افزود:در مقابل عملیات های حریق در شهریور ماه سال 96 تعداد عملیات های امداد به 453 مورد و در سال گذشته به 376 مورد می رسد که از افزایش حدود 20 درصدی عملیات های امداد و نجات خبر می دهد، در این مورد نیز تصادفات و حوادث جاده ای و حوادث حبس در آسانسور بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با اشاره به استاندارد جهانی 4 تا 6 دقیقه ای برای رسیدن به محل حادثه گفت: در سال 95 متوسط زمان رسیدن به محل حادثه 5 دقیقه و 35 ثانیه بود که در سال 95 به 4 دقیقه و 56 ثانیه رسیده ایم.

نظرات بینندگان