کد خبر: ۱۱۵۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۷ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶
رضایی در همایش ملی آینده پژوهی:

ترامپ ابلهی است که تمام دنیا او را مسخره می‌کنند/ اگر می‌خواهیم ملتی پیشرو باشیم، باید آینده را پیش‌بینی کنیم

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ابله بودن یک رئیس جمهور از جنون خطرناک‌تر است.
به گزارش شیرازه،محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش «آینده پژوهی در مسیر بالندگی دفاع و امنیت» که در دانشگاه عالی دفاع ملی برگزار شد، اظهار کرد: هم دانشمندان و هم نظامیان به آینده پژوهی نیازمند هستند و باید آینده را با مطالعات خود پیش بینی کند. ملتی که نتواند آینده را پیش بینی کند؛ قطعا عقب می افتد.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم ملتی پیشرو و پیشگام باشیم نمی‌توانیم بدون توجه به آینده به شایستگی برسیم، زیرا وضعیت کنونی جوامع تغییرات پیچیده تری کرده است. مه آلود بودن مسیر برای ملت‌ها هر روز بیشتر می‌شود.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: ما شاید نسبت به علم آینده پژوهی عقب باشیم اما از لحاظ آینده نگاری حتی از آمریکا نیز جلوتر هستیم. مهمترین عامل آینده نگاری فهم تغییرات، روندها و رویدادها است. فهمیدن اصول و قواعد لازمه حرکت است.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به سخنان ترامپ تصریح کرد: آمریکا چگونه می‌تواند بدون در نظر گرفتن رابطه ایران با همسایگان به خاورمیانه نظم دهد. آمریکا تکنولوژی و علم دارد؛ اما فهم ندارند و همین موضوع برای آنها دردسر شده است. ابله بودن رئیس جمهور یک کشور از جنون خطرناک‌تر است. ترامپ ابلهی است که امروز تمام جهان وی را مسخره می‌کنند.

رضایی گفت: در این چهل سالی که از انقلاب گذشته می‌بینیم که سیطره آنها کاملا از بین رفته است. آنها 40 سال است که می‌خواهند به ایران برگردند. قبل از انقلاب، وزرای دولت ایران را  آمریکا و انگلیس انتخاب می‌کردند. بعد از انقلاب نیز کودتاها و ترورها را به راه انداختند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: امروز هم آمریکا سریال توطئه ها را بر ضد ما به راه انداخته است. نفوذ ما برای آنها مهم نیست، بلکه اصل نظام برای آنها مهم است. آنها می‌گویند ایرانی‌ها متحدان ما را محصور کردند و ما می‌خواهیم آنها را نجات دهیم.

فرمانده اسبق سپاه خاطرنشان کرد: عناصر راهبردی آمریکا در مقابل ما موارد زیر است. خنثی سازی نفوذ ایران در منطقه؛ موازنه قدرت در مقابل ایران، سپاه پاسداران باید از کار بیفتد و توان موشکی ایران باید از بین برود. مسئله هسته ای نیز باید برای همیشه از بین برود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: من به جرئت می‌توانم بگویم که تا 25 سال آینده نه تنها اسرائیل وجود نخواهد داشت، بلکه نه آمریکا در منطقه است و نه گروه‌های تکفیری وجود خارجی دارند و مسلمانان با وحدتی مثال زدنی در صحنه‌ها حضور خواهند داشت.

فرمانده اسبق سپاه تصریح کرد: ما امروز افتخار می‌کنیم که از ابتدای انقلاب اسلامی افراد و گروه‌هایی مانند صدام‌حسین، ترامپ و داعش در مقابل ما ایستاده‌اند. دونالد ترامپ شخصیتی است که همه دنیا او را مورد تمسخر قرار می‌دهند، هرکسی می‌خواهد ملت ایران را بشناسد ببیند امروز چه کسانی در مقابلش ایستاده‌ است.

وی ادامه داد: روزی صدام‌حسین با خوی وحشی‌گری خود به ملتش هم رحم نکرد و بر سر آنها بمب هسته‌ای انداخت و آمریکا نیز سکوت کرد. امروز هم که داعش یک خلبان مسلمان را در قفس آتش می‌زند، دونالد ترامپ که نمی‌تواند حتی از روی متن نوشته شده توسط کارشناسانش حرف بزند در مورد این موضوع سکوت می‌کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: ترامپ کسی است که نتوانست جمع‌بندی کارشناسان خود را قرائت کند و امروز همان کارشناسان به او می‌گویند که چرا به جای واژه خلیج فارس از خلیج ع. ر. ب. ی استفاده کرد.

سرلشکر رضایی مشکل غرب در مواجه با ایران را نداشتن فهم عنوان کرد و افزود: آمریکایی‌ها فهم ندارند و چون فهم بدون ایمان هم بی‌فایده است، نمی‌توانند با مردم ایران ارتباط برقرار کنند، ما امروز باید خود را برای استراتژی جدید آ‌مریکا آماده کنیم.

فرمانده اسبق سپاه ادامه داد: امروز اگر در کشور تنبلی شکل بگیرد و ارزش‌های انقلاب نادیده و ضعیف جلوه داده شود ما نیز از فهم عقب می‌مانیم و نمی‌توانیم کارها را به درستی اجرا کنیم، موضوعی که متأسفانه در حوزه اقتصاد امروز کشور وجود دارد.

وی گفت: ما امروز در حوزه سیاست و دفاع به خوبی در ریل قرار گرفته‌ایم؛ اما در حوزه اقتصاد مشکل داریم، امروز سوالی که پیش می‌آید این است که ما چرا نتوانسته‌ایم عاقبت برجام را به درستی پیش‌بینی کنیم.

فرمانده اسبق سپاه گفت: کوچک ترین تردید به این موضوع که امداد غیبی پشتوانه انقلاب اسلامی است باعث می‌شود تا ما در فهم مشکل پیدا کنیم و توانیم سناریوهای درست را برگزینیم.

سرلشکر رضایی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه امیدوارم در مسائل اقتصادی و اجتماعی نیز بتوانیم مانند سیاست و دفاع قدرت اول منطقه باشیم، خاطرنشان کرد: امروز بهترین شرایط برای جوانان ما است تا با تحریم‌ها اقتصاد ایران را با قدرت به پیش برند.

نظرات بینندگان