کد خبر: ۱۱۵۲۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۹ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶

نبودپزشک متخصص زنان درقطب گردشگری جنوب کشور

در حالیکه بانوان منطقه بیضا از نبود متخصص زنان و زایمان در بیمارستان این شهر گلایه دارند مسئولان مربوطه پاسخی برای این امرندارند.

به گزارش شیرازه، همه می‌دانیم که برخوردار بودن از امکانات اولیه بهداشتی و درمانی یکی از حقوق ابتدایی مردم در هر جایی که زندگی می‌کنند بوده و دولت باید برای آن اقداماتی را در دستور کار قرار دهد.اما به نظر می‌رسد در شهرستان پهناور نگین زاگرس وقطب گردشگری جنوب کشور این حق تا حدود زیادی نادیده گرفته می‌شود براساس گزارش به‌دست آمده بیمارستان بخش بیضا از توابع شهرستان سپیدان پزشک زنان و زایمان نداشته و بانوان این شهر برای معاینات تخصصی خود دچار مشکلات زیادی هستند.

نبود متخصص زنان، درد جدیدی به دردهای مردم بیضا اضافه می کند. تامین سلامت ، بهداشت و درمان مردم از مهم ترین وظایف مسوولین می باشد؛چه بسا بیمارانی که به خاطر نبود پزشک متخصص و کمبود تجهیزات پزشکی و ضعف در رسیدگی به موقع و مناسب به مرگی دلخراش تن دادند که افسوس های بسیاری درپی  خواهدداشت.

دراین منطقه از شهرستان سپیدان؛ زنان ازنبود متخصص زنان و زایمان در بیمارستان این شهر رنج می برند وبیماران جهت انجام یک معاینه ساده به شهرستان های همجوار یا مرکز استان مراجعه کنند و این خود مشکلاتی را برای بیماران به وجود می آورد.

از یک طرف خطرات جاده ای و دوری راه و از طرف دیگر برای درمان برخی ناراحتی های جزئی با زحمت فراوان و اتلاف وقت بیش تر، هزینه های مضاعفی را باید بپردازند و در خیابان ها سرگردان شوند.

باتوجه به بعد مسافت و هزینه های جانبی برای مراجعه کنندگان به مرکزشهرستان ویااستان، ضروری است که مسئولین مربوطه نسبت به تامین پزشک متخصص زنان و زایمان برای خدمت در بخش بیضا اقدام نمایند.ازسویی دیگر باتوجه به مراقبتهای بارداری علمی و ضروری دوران حاملگی مادران، نیاز به متخصص زنان در تمامی شهرها حس می شود و به نظر می رسد ماموریت یک پزشک متخصص به شهرستانها از مراجعه و تردد بیماران به مراکز استانها بسیار به صرفه تر و معقول تر است.

با توجه به اینکه از عوامل اصلی مرگ ومیرتصادفات جاده ای می باشد می طلبد مسئولین  راهکار وچاره ای جهت جلوگیری از رفت وآمد بیماران این شهرستان جهت معاینه متخصص زنان و زایمان به مرکز استان بیندیشند.تامین سلامت، بهداشت و درمان مردم از مهم ترین وظایف مسئولین می باشد، زیرا ارائه خدمات نوین در این راستا موجب بالا رفتن امید به زندگی و رفاه حال مردم می شود.

منبع:  مارگون

برچسب ها: پزشکان ، بهداشتی ، متخصص
نظرات بینندگان