کد خبر: ۱۱۵۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۲ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶
در جلسه ستاد مدیریت بحران اقلید مطرح شد؛

لزوم استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در راستای انتقال آموزش و فرهنگ مناسب در جامعه

معاون فرماندار اقلید با تأکید بر لزوم آمادگی عمومی در برابر بروز حوادث احتمالی و غیرمترقبه، بر لزوم استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش در راستای ارائه آموزش های لازم و ترویج فرهنگ مناسب در جامعه تأکید کرد.

به گزارش شیرازه، جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان اقلید با حضور معاون فرمانداراعضای این ستاد و پیرامون مسائل مربوط به ستاد بحران و تأکید بر آمادگی در برابر حواث غیرمترقبه و نیز برنامه ریزی برای ویژه برنامه های هفته پدافند غیرعامل در این شهرستان در سالن اجتماعات شهید بهمن شریفی فرمانداری اقلید برگزار شد.

معاون فرماندار اقلید در ابتدای این جلسه بر لزوم آمادگی ادارات شهرستانی برای مقابله با حوادث احتمالی با توجه به فرارسیدن فصل سرما تأکید کرد و گفت: باید با امادگی کامل و برنامه ریزی و مدیریت زمان، مکان و امکانات مانع بروز هرگونه کمبود و اتفاقی شویم.

خلیل بزرگی با بیان اینکه مردم نیز باید آمادگی برخورد و اقدام مناسب و مؤثر در هنگام بروز حوادث احتمالی را داشته باشند، تصریح کرد: آموزش و فرهنگ سازی مناسب در این زمینه می تواند گام مؤثری برای تحقق این هدف باشد.

بزرگی افزود: باید آموزش و پرورش ارائه آموزش های لازم و مفید را از مدارس آغاز کند چراکه دانش آموزان بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ و آموزش به درون خانواده ها و جامعه هستند.

در ادامه دبیر شورای پدافند غیرعامل شهرستان اقلید، مدیریت مسؤولان مربوطه در ارتقای سطح توان نیروهای امدادی، ساماندهی وضعیت عشایر، تجهیز مدارس به وسایل گرمایشی، راه‌اندازی خطوط تلفن در محورهای پرتردد و رفع مشکلات احتمالی، ایمن‌سازی خطوط انتقال برق، آب، تلفن و...، تأمین سوخت زمستانی شهرها و روستاها و... را امری لازم و ضروری در راستای مدیریت بحران و حوادث احتمالی در شهرستان خواند.

محسن شریفی به هفته پدافند غیرعامل از ششم تا دوازدهم آبان ماه امسال اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری بر رعایت پدافند غیرعامل در برابر تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن، باید با روحیه جهادی و مدیریت انقلابی و کارآمد در نهادینه کردن و ترویج پدافند غیرعامل در برنامه‌ها و طرح‌ها کوشید.

وی در پایان سخنان خود با اشاره به تشکیل ستاد نکوداشته هفته پدافند غیرعامل در شهرستان اقلید از مسؤولان شهرستانی خواست تا با تعامل و هماهنگی در راستای برنامه ریزی برای برگزاری ویژه برنامه های این هفته بکوشند.

به گزارش کلید فارس، جلسه با تبادل نظر و هم اندیشی برای برنامه ریزی ویژه برنامه های هفته نکوداشت پدافند غیرعامل ادامه یافت.

انتهای پیام/

منبع:کلید فارس

نظرات بینندگان