کد خبر: ۱۱۵۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۴ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶
فرماندار اقلید:

مجتمع گوشت اقلید به دلیل سوء مدیریت واگذار شد/ افزایش قیمت گوشت در اقلید ربطی به تعطیلی کشتارگاه ندارد

فرماندار اقلید سوءمدیریت و زیان ده بودن مجتمع گوشت این شهرستان برای دولت را عامل واگذاری این واحد به بخش خصوصی عنوان کرد .

به گزارش شیرازه، صالح مشتاقی لار در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه کشتارگاه صنعتی دام اقلید با وجود اینکه با هدف پوشش نیاز شهرستان های شمال فارس راه اندازی شد، اظهار داشت: به دلیل سوءمدیریت و عدم تدبیر و درایت مدیریتی، مجتمع گوشت اقلید برای دولت زیان ده بود.

وی با بیان اینکه پیش از واگذاری، این مجتمع در کمترین سطح فعالیت می کرد و از امکانات و فضای موجود استفاده بهینه ای نمی کرد، به میدان عرضه دام آن اشاره کرد و گفت: باوجود اینکه اقلید شهرستانی با ظرفیت دامپروری و دامداری بالا و دارای بیش از یک میلیون رأس دام است و علیرغم وجود این میدان دام، دامداران منطقه برای خرید و فروش دام به استان یزد مراجعه می کردند که این یکی دیگر از مشکلات موجود بود.

فرماندار اقلید ادامه داد: در نهایت به دلیل زیان ده بودن مجتمع گوشت اقلید و بر اساس اصل 44 قانون اساسی، این واحد به بخش خصوصی واگذار شد اما طی مراحل واگذاری هیچ استعلام فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... از فرمانداری، شورای شهر، دستگاه های امنیتی، مسؤولان محلی و مردم منطقه و ... گرفته نشد و بدون اطلاع آن ها کشتارگاه صنعتی دام اقلید را اواخر سال 95 به بخش خصوصی واگذار کردند.

مشتاقی لار عنوان داشت: تقریبا اردیبهشت ماه 96 این مجتمع به مالک جدید تحویل داده شد که متأسفانه به دلیل عدم توانایی مالی و تخصصی وی، نه تنها مشکلات این واحد کم نشد بلکه موجب نارضایتی بیشتر مردم، کارکنان و مسؤولان شد.

فرماندار اقلید به گزارش های دامپزشکی مبنی بر عدم رعایت قوانین بهداشتی در این مجتمع، گلایه های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی از عدم رعایت قانون کار و... در کشتارگاه صنعتی دام اقلید پس از واگذاری به بخش خصوصی اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به مشکلات پیش آمده و پس از پیگیری های انجام شده و برگزاری جلسات متعدد با مسؤولان استانی و شهرستانی و علیرغم تلاشی که در حمایت از بخش خصوصی برای ادامه فعالیت در این مجتمع انجام دادیم اما به دلیل صیانت از منافع شهرستان و مردم منطقه این مجتمع تعطیل شد.

مشتاقی لار به پیگیری های نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: براساس بررسی های انجام شده هفته گذشته گزارش کلی و جامع از این مجتمع پس از واگذاری از طرف فرمانداری به استانداری و نیز توسط نماینده به سازمان خصوصی سازی مبنی بر لزوم خلع ید این واحد یا حمایت و رسیدگی برای رفع مشکلات موجود ارسال شد.

وی با بیان اینکه روند اداری و پاسخ سازمان خصوصی سازی به این درخواست ممکن است زمان ببرد از این رو تصمیم گرفته شد برای کشتار دام ها از ظرفیت یکی از شهرستان های همسایه استفاده شود.

فرماندار اقلید از قصابان شهرستان اقلید در افزایش قیمت گوشت به بهانه بالارفتن هزینه انتقال و کشتار دام در شهرستان مجاور گلایه کرد و اظهار داشت: متأسفانه قیمت گوشت در اقلید پیش از این ماجرا و حتی قبل از واگذاری که کشتارگاه صنعتی دام با تعرفه دولتی کار می کرد نیز از شهرستان های مجاور بیشتر بود که باید توسط مجمع امور صنفی و اتحادیه برخورد شود.

منبع: کلید فارس

برچسب ها: اقلید ، گوشت ، قیمت
نظرات بینندگان