کد خبر: ۱۱۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۶
مدیركل صدا و سیمای فارس در یادواره شهدای بی‌سر:

شهید حججی معادلات دشمن را به هم زد/ ترامپ و سردمداران غرب همه عضو یک تیم هستند

مدیركل صدا و سیمای فارس گفت: ترامپ و سردمداران غرب همه عضو یک تیم و مکمل هم هستند که یکی با دستکش مخملین و دیگری با مشت گره کرده نقش خود را ایفا می‌کند.

به گزارش شیرازه، سیدتقی سهرابی شامگاه سه شنبه، ۲۵ مهرماه در یادواره ۲۲۰ شهید مركز شیراز و همچنین تكریم شهدای بی سر كه در تالار حافظ شیراز برگزار شد، گفت: یادواره شهدا در حقیقت میثاق و تجدید پیمان با شهیدان است تا بگوییم كه آن‌ها را فراموش نكرده‌ایم و بدانیم كه برای چه رفتند و ما برای چه ماندیم.

وی، برگزاری یادواره شهدا را یكی از كارهای مهم، زیبا و اساسی دانست و افزود: ما هر سال در ایام محرم به خصوص در تاسوعا و عاشورا، یادواره شهدای كربلا را با شكوه هرچه تمام‌تر برگزار می‌كنیم و امروز برگزاری این یادواره كه متقارن با ماه پیروزی خون بر شمشیر است را به فال نیك می‌گیریم.

سهرابی با بیان اینكه برگزاری یادواره شهدا موجب سربلندی و تذكر و تأملی است به مسیری كه طی كردیم، گفت: به وسیله چنین برنامه‌هایی می‌توانیم عملكرد خودمان را بررسی كنیم.

مدیركل صدا و سیمای فارس با یادآوری اینكه یادواره شهدا عزیز دانستن خانواده شهدایی است كه بهترین عزیزان خود را در راه این مرز و بوم تقدیم كردند تا ما در امنیت كامل به سر بریم، گفت: در حقیقت برگزاری یادواره شهدا عمل به دستور قرآن، امام و رهبری است چرا كه همه آن‌ها بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا تأكید كردند.

یادواره شهدا زمینه‌ساز انتقال ارزش‌ها به نسل جوان است

شهید حججی معادلات دشمن را به هم زد/ ترامپ و سردمداران غرب همه عضو یک تیم هستندوی همچنین برگزاری یادواره شهدا را زمینه‌ساز انتقال ارزش‌های كسب شده به نسل جوان و عامل بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی برشمرد و گفت: در این مراسم‌ها ما یاد كسانی را گرامی می‌داریم كه دوست خدا و همنشین پیامبران و صلحا هستند بنابراین زنده نگه داشتن یاد شهدا امری واجب است كه باید اهتمام ویژه‌ای به آن داشته باشیم.

سهرابی در ادامه به حضور خانواده شهید محسن حججی در این مراسم اشاره كرد و گفت: شهید حججی بسیاری از معادلات و تبلیغات دشمنان را به هم زد زیرا آنان بعد از دوران دفاع مقدس چندین سال تلاش می‌كردند تا از طریق ماهواره و فضای و القای شبهات مختلف، روحیه جهاد و شهادت را در میان جوانان ایران از بین ببرند و جوانان ما را به مسائل سخیف دنیوی سرگرم كنند اما شهید حججی و حججی‌ها و جوانان دهه هفتادی با حضور خود در میدان مبارزه و جبهه‌های نبرد حق علیه باطل دل دوستان را شاد كردند و تمام نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب كردند.

مدیركل صدا و سیمای فارس ادامه داد: پیش از این‌ها شاید برای خیلی از ما این سئوال پیش می‌آمد كه آیا اگر جنگی رخ دهد ما باز امثال شهید شیرعلی سلطانی‌ و شهید عبدالله اسكندری‌ها را خواهیم داشت و این نگرانی زیاد وجود داشت اما وقتی در شهادت باز شد، مشاهده كردیم بله هنوز هم جوانانی هستند كه این راه را ادامه دهند و حتی آگاه‌تر و بصیرتر در میدان مبارزه حضور دارند.

وی گفت: ما مشاهده كردیم كه چگونه شهید حججی تمام نظام استكبار و سلطه را به سخره گرفت و با استقامت و لب‌ها خشكیده و گردن برافراشته و سینه ستبر در مقابل دشمنان ایستاد.

کارهای پژوهشی مستند شهید اسکندری به پایان رسید

سهرابی همچنین مقام سردار بی‌سر مدافع حرم، شهید عبدالله اسكندری را گرامی داشت و گفت: در دیداری كه همراه با رئیس سازمان صدا و سیما با خانواده شهید اسكندری داشتیم، ایشان بر لزوم تولید مستندی فاخر از زندگی شهید عبدالله اسكندری تأكید كردند كه كارهای پژوهشی این مجموعه به پایان رسید و این مسئله باعث شد تا شناخت بیشتری از این شهید بزرگوار پیدا كنیم.

مدیركل صدا و سیمای فارس گفت: برخی‌ها گمان می‌كردند كه چون شهید اسكندری جامانده از شهدای دوران دفاع مقدس و بی تاب رسیدن به همرزمان خود است،‌ اینگونه در این راه قدم گذاشت و همانند اربابش به شهادت رسید اما وقتی قضیه شهید حججی رخ داد مشاهده كردیم كه تفاوتی میان نسل اول انقلاب با نسل سوم انقلاب نیست و دهه هفتادی‌ها توانستند دشمن خود را به زانو درآورند و ثابت كردند كه سربازان امام حاضر و لبیك گوی رهبر خودشان هستند و به فرمایش رهبر، دفاع همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه یاد شهدای هسته‌ای را نیز گرامی داشت و افزود: از دو وجه می‌توان به شهدای هسته‌ای نگاه كرد یكی از وجه علمی و نخبگانی كه توانستند معادلات دشمن را به هم بزنند و از وجه دیگر تدین و ایمان آن‌ها كه تركیب این دو موجب شد تا به مقام شهادت دست یابند.

عاشورا فرصتی برای دشمن‌شناسی است

سهرابی، تمام شهدا را فرزندان فرهنگ عاشورا و انتظار دانست و گفت: مادامی كه فرهنگ عاشورا در میان ماست، دشمن می‌داند نمی‌تواند این ملت را به زانو درآورد.

مدیركل صدا و سیمای فارس گفت: برگزاری یادواره شهدا مانند مراسم هر ساله سوگواری عاشورا، زمینه‌ای برای بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی است تا بدانیم یزید و شمر زمان ما كیست و جبهه حق كدام است و حزب‌الله در كدام سو ایستاده است و حزب شیطان در كدام جهت قرار دارد.

وی با بیان اینكه یادواره شهدا برای این است كه ما به خودشناسی نیز برسیم، گفت:‌ وقتی كه دشمن خود را شناختیم و توجه به ترفندهای آنان داشتیم، آن زمان یاوه گویی‌های امثال رئیس جمهور كم خرد آمریكا در روحیه ما اثری ندارد و مشاهده می‌كنیم كه چگونه جوانان دهه هفتادی و هشتادی ما سخنان او را به سخره می‌گیرند و دستمایه طنز خود قرار می‌دهند و این‌ها نشانه بصیرت و دشمن‌شناسی ملت ماست.

سهرابی به برخی از اظهارات شخصیت‌های كشورمان درباره سخنان ترامپ اشاره كرد و گفت: برخی‌ها می‌گویند باید شخصیت ترامپ را تحلیل كرد اما ما به كسانی كه ادای روشنفكری را دارند و در برخی از فضاهای علمی و دانشگاهی نیز حضور دارند و این‌گونه سخن می‌گویند، می‌گوییم نیازی به تحلیل شخصیت ترامپ نیست؛ ملت ما ۴۰ سال است كه نظام سلطه را می‌شناسد و ترامپ نیز مانند رؤسای جمهور پیشین آمریكا، شخصیتی جدا از نظام سلطه ندارد.

نظام سلطه از تیغ سیاه داعش حمایت می‌کند

وی تأكید كرد كه ملت ایران نظام سلطه را خوب می‌شناسد لذا باید مراقب باشیم كه به بیراهه نرویم و بدانیم فرقی میان شخصیت ترامپ با نظام سلطه و استكباری وجود ندارد؛ همه آن‌ها یك مأموریت دارند و هر كدام به یك شكل و یكی با دستكش مخملی و یكی با مشت گره كرده نقش خود را ایفا می‌كند.

مدیركل صدا و سیمای فارس یادآور شد: نظام سلطه همان است كه شهید احمدی روشن را از ما گرفت و طالبان را در افغانستان ایجاد كرد و تیغ سیاه داعش را حمایت می‌کند بنابراین نظام سلطه چهره پنهانی ندارد كه برخی‌ها می‌خواهند وقت خود را صرف شناسایی شخصیت ترامپ كنند.

وی ادامه داد: ما باید مراقب باشیم تا آدرس اشتباهی به ما ندهند و نظام سلطه همان است كه ۸ سال جنگ را به ملت ایران تحمیل كرد و همه نوع پشتیبانی از صدام در این جنگ انجام داد بنابراین كسانی كه در زمین بازی نظام سلطه دارند توپ می‌زنند در واقع جزو همان تیم هستند و ما باید حواسمان باشد تا راه اشتباه را به ما نشان ندهند.

سهرابی با بیان اینكه امام راه ما را مشخص كرده است، گفت: جانشین خلف ایشان، رهبر معظم انقلاب نیز این راه را برای ما معین كرده است لذا باید پیروش باشیم و راه را گم نكنیم.

فعالیت بیش از ۱۶۰ شبكه ماهواره‌ای علیه ملت ایران

مدیركل صدا و سیمای فارس اظهار كرد: برخی‌ها با طرح‌های بزك كرده تلاش می‌كنند تا در مسیر ما انحراف ایجاد كنند در صورتی كه مسیر ما روشن است و این همان مسیری است كه ۱۵ هزار شهید استان فارس برای ما مشخص كرده است یعنی مسیر امثال شیرعلی سلطانی‌ها و شهید اسكندری‌ها و نیازی به تحلیل‌های عجیب و غریب نداریم.

وی با بیان اینكه دشمنان در طی سال‌های انقلاب اسلامی انواع و اقسام توطئه‌ها و تحریم‌ها را بر علیه ملت ایران روا داشتند، گفت: امروز بیش از ۱۶۰ شبكه ماهواره‌ای دارند بر علیه دین و انقلاب و شهدای و نظام و ارزش‌های ما برنامه پخش می‌كنند و به دنبال براندازی كانون خانواده‌های ما هستند اما باز هم ناامیدند و تا زمانی كه ما دشمن را می‌شناسیم مسلماً ترفندهای آنان نیز راه به جایی نمی‌برد.

تلاش دشمن در جهت دو قطبی كردن جامعه است

سهرابی همچنین بر اهمیت حفظ وحدت تأكید كرد و گفت: نباید اجازه دهیم تفرقه‌ای میان ما ایجاد شود و هر دفعه به بهانه‌ای ما را از هم جدا كرده و جامعه را دو قطبی كنند چرا كه در این صورت توطئه‌های دشمن بر این ملت تأثیری ندارد اما باید بدانیم كه دشمن ما آگاه است و خسته نمی‌شود.

مدیركل صدا و سیمای فارس با بیان اینكه دشمن به دنبال نفوذ و دو قطبی كردن جامعه ماست، گفت:‌ این روزها دشمنان ما با طرح بحث‌ها و ارائه تاریخ‌های جعلی درباره تاریخ قبل از اسلام و به بهانه بزرگداشت كسانی كه برای ما هم ارزشمند هستند، فراخوان می‌زنند لذا جوانان ما باید مراقب باشند تا فریب تاریخ جعلی دشمنان را نخورند و بدانند كسانی كه این تاریخ‌ها جعلی را درست می‌كنند هیچگاه دوست ما نیستند.

وی افزود: میان تاریخ جعلی و افتخارات ایرانیان چه قبل و چه بعد از اسلام تفاوت زیاد است لذا ما به كسانی كه تاریخ جعلی ایجاد می‌كنند و چشم طمع به این ملت دارند می‌گوییم نیازی نیست شما برای ما تاریخ مشخص كنید چراکه این جوانان تاریخ ملت خود را خوب می‌دانند و نیازی نیست كه عده‌ای قلیل و غرب‌زده و افسرده از همه جا رانده با همكاری دشمن برای آنان برنامه‌ریزی كنند.

انتقاد از افراد صاحب تریبونی كه در دام دشمنان می‌افتند

سهرابی اظهار كرد: البته گاهی اوقات متأسفانه كسانی در دام این مسائل می‌افتند كه حتی صاحب تریبون هم هستند و نمی‌دانند كسانی كه این تاریخ‌های جعلی را درست می‌كنند شباهت زیادی به افرادی دارند كه در زمان پیامبر(ص) مسجدی را بنا كردند اما پیامبر(ص) بعد از بازگشت از جنگ تبوك آن مسجد را به آتش كشید.

مدیركل صدا و سیمای فارس با تأكید بر اینكه مراقب باشیم تا در زمین دشمن بازی نكنیم، گفت: به یاری خدا دستاورد شهدا مرگ نظام سلطه است و این را مشاهده خواهیم كرد.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان