کد خبر: ۱۱۵۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶

مافیای مسعود بارزانی چند درصد میادین نفتی استان کرکوک را همچنان در اشغال خود دارند؟ + نقشه میدانی و تصاویر

در دو روز گذشته، نیروهای عراقی موفق شده اند حدود ۹۵ درصد میادین نفتی و گازی را در مناطق مختلف استان کرکوک به کنترل خود درآورند.
به گزارش شیرازه،نیروهای ارتش، بسج مردمی، پلیس فدرال و واکنش سریع عراق از نیمه شب دوشنبه عملیاتی را برای بازپس گیری مناطق تحت تصرف نیروهای اقلیم کردستان آغاز کرده‌اند که به کنترل آوردن میادین نفتی و گازی یکی از اهداف این عملیات مهم به شمار می‌آید.

اگر چه نیروهای حزب « اتحاد دموکراتیک کردستان» (وابسته به مسعود بارزانی) در ابتدای این عملیات مقاومت کردند اما در نهایت مجبور شدند تعداد زیادی از میادین نفتی و گازی تصرف شده را به نیروهای عراقی تحویل دهند.

در دو روز گذشته، نیروهای عراقی موفق شده اند حدود ۹۵ درصد میادین نفتی و گازی را در مناطق مختلف استان کرکوک از جمله « حومه غربی و جنوبی شهر، حومه شهر الدبس، حومه شهرک بای حسن را به همراه پالایشگاه و میدان‌های گاز و نفت شمال » به کنترل خود درآورند.

در حال حاضر، تنها میدان های نفتی و گازی غرب شهر الدبس، شرق و جنوب شرق منطقه کتکه ، حدفاصل کتکه تا نون کوبرو، شرق شهر کرکوک، بخش های محدودی از شمال شرق منطقه داقوق» در تصرف نیروهای اقلیم کردستان است و انتظار می رود این میادین نفتی هم تا روزهای آینده به نیروهای عراقی تحویل داده شود.

به گزارش مشرق، مسعود بارزانی و نزدیکان وی در حزب اتحاد دموکراتیک کردستان که به مافیای بارزانی در اقلیم کردستان مشهور شده اند در ۳ سال گذشته منابع نفتی و گازی استان کرکوک را که ثروت ملت عراق به شمار می آمد را با قیمت بسیار پایین از طریق خاک ترکیه به رژیم صهیونیستی می فروختند.

سال ۹۳ با حمله گروه تروریستی داعش و با توجه به خلاء قدرت به وجود آمده، نیمه ای از استان کرکوک به همراه میادین نفتی و گازی به تصرف نیروهای اقلیم کردستان درآمد؛ براساس قانون این مناطق باید به نیروهای عراقی تحویل داده می شد اما مسعود بارزانی به بهانه های مختلف از این اقدام سر باز زد. این مناطق در نقشه میدانی با رنگ آبی مشخص شده است.

منبع: مشرق
نظرات بینندگان