کد خبر: ۱۱۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۴ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶
توسط بسیج رسانه استان فارس برگزار شد؛

اردوی زیارتی عقیدتی اصحاب رسانه فارس

اردوی زیارتی عقیدتی اصحاب بسیج رسانه فارس با حضور ۴۵ نفر از مدیران مسئول، سردبیران، خبرنگاران و عکاسان خبری رسانه‌های استان فارس در مشهد مقدس برگزار شد.
به گزارش شیرازه اردوی زیارتی عقیدتی اصحاب بسیج رسانه فارس با حضور ۴۵ نفر از مدیران مسئول، سردبیران، خبرنگاران و عکاسان خبری رسانه‌های استان از تاریخ ۲۰ مهرماه الی ۲۳ مهرماه در مشهد مقدس برگزار شد.

در این اردوی سه روزه، اصحاب بسیج رسانه فارس از قسمت‌های مختلف ورزشگاه امام رضا(ع) بازدید کرده و با امکانات و زیرساخت‌های موجود در آن آشنا شدند.

بازدید از موزه‌های حرم مطهر رضوی و آشنایی با آثار نفیس و تاریخی این مجموعه دیگر فعالیت صورت گرفته در این سفر بود.

برگزاری نشست هم اندیشی اصحاب رسانه با موضوعات مختلفی از جمله آسیب شناسی فضای رسانه‌ای استان، مطالبه گری رسانه‌ای و توسعه فارس، با حضور کارشناس رسانه حجت الاسلام قاسم پور برگزار شد و در ادامه اصحاب رسانه به بحث و تبادل نظر پرداختند که کلیه مباحث طرح شده در این جلسه، توسط واحد خبر صدا و سیمای مرکز فارس جهت پخش از سیمای استانی ضبط گردید.

برگزاری کارگاه ۳ ساعته هم اندیشی با موضوع "رسانه در تراز انقلاب اسلامی" با حضور استاد دکتر "حسن رحیم پور ازغدی" در سالن جلسات آموزشی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی برگزار گردید.

استاد رحیم‌پور ازغدی در این نشست به بحث رسانه در دنیای امروز اشاره کرد و اظهار داشت: رسانه‌های دنیای سرمایه‌داری امروز در خدمت جنایت و جنایتکار قرارگرفته و جای جلاد و شهید عوض شده است و کسی کاری به واقعیت ندارد و این رسانه‌ها ضد اخلاقی مشخص می‌کنند که واقعیت چیست.

رحیم‌پور ازغدی به فرق رسانه اسلامی و غیر اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: رسانه اسلامی به حریم خصوصی افراد وارد نمی‌شود، شایعه را پخش نمی‌کند، آبرو و حیثیت انسان‌ها برایش مهم است اما رسانه غیر اسلامی تنها به دنبال تیراژ بالا و دروغ‌گویی است.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: رسانه اسلامی دروغ نمی‌گوید اما رسانه غیر اسلامی به‌راحتی دروغ می‌گوید و خبر را جعل کرده و منتشر می‌کند.

وی همچنین گفت: معیار برای درج خبر در رسانه اسلامی این است که کدام خبر ازنظر کمیت و کیفیت بر سرنوشت جامعه تأثیر بیشتری دارد نه اینکه مانند رسانه‌های ضد اخلاقی و غیر اسلامی پول بگیری و مشخص کنی کدام خبر اول باشد و کدام خبر دوم و منافع باندی و قبیله‌ای در اولویت دادن به خبر نقش داشته باشد.

در پایان این نشست سه‌ساعته رحیم‌پور ازغدی به سؤالات مطرح‌شده از سوی اعضای بسیج رسانه فارس پیرامون مسائل مرتبط پاسخ گفت.

میزبانی ضیافت شام توسط حرم مطهر رضوی از اصحاب بسیج رسانه فارس و اهدای بسته هدیه فرهنگی حاوی کتاب، قاب با نقوش رضوی، نبات و نمک و عطر حرم مطهر به کلیه نفرات حاضر در این اردو از دیگر اقدامات صورت گرفته بود.

در ادامه این اردو، اصحاب بسیج رسانه فارس با حضور در منطقه تفریحی باغات طرقبه شاندیز مشهد ضمن بازدید از این منطقه به صرف ناهار پرداختند.

بازدید خواهران سازمان بسیج رسانه فارس از خانواده شهید ابوحامد (شهید توسلی) فرمانده تیپ فاطمیون و تقدیم هدایایی به این خانواده شهید، خاتم بخش این اردوی سه روزه بود.

در انتهای این اردو، مصطفی اژدری سرپرست سازمان بسیج رسانه فارس در گفتگو با خبرنگاران ضمن تشکر ویژه از همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان فرهنگی آستان قدس و جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی از کلیه اصحاب بسیج رسانه که در این اردو حضور داشته و با این سازمان همکاری کردند تشکر و قدردانی کرد.
نظرات بینندگان