کد خبر: ۱۱۵۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶
نائب رییس شورای شهر شیراز:

پروژه های عمرانی شیراز معطل انتخاب شهردار است/برخی خارج از اختیارات خود در وزارت کشور کارشکنی می‌کنند

نائب رییس شورای شهر شیراز گفت: اهمیت صدور حکم شهردار کلان شهر شیراز با نزدیک به ۲ میلیون نفر جمعیت کمتر از انتصاب استاندار استانی با ۸۰۰ هزار نفر جمعیت نیست.
پروژه های عمرانی شیراز معطل انتخاب شهردار است/برخی خارج از اختیارات خود در وزارت کشور کارشکنی می‌کنندبه گزارش شیرازه، «ابراهیم صبوری» نایب رییس شورای اسلامی شهر شیراز در جمع خبرنگاران از تاخیر در صدور حکم شهردار این شهر توسط وزارت کشور انتقاد کرد و گفت: شورای شهر شیراز پس مخالفت وزارت کشور با انتخاب مهندس معافیان، بلافاصله آقای «حیدر اسکندرپور» را با اکثریت ۱۳ نفری در روز ۱۶ مهرماه برای تصدی شهرداری انتخاب کرد.

وی بااشاره به قانون انتخاب شهردار که وزارت کشور را مکلف می‌کند ظرف مدت ۱۰ روز نسبت به بررسی شرایط شهردار منتخب و صدور حکم اقدام کند، ادامه داد: مراحل تشکیل پرونده و بررسی شرایط اقای اسکندرپور در وزارت کشور انجام شده اما همچنان حاکم شهردار شیراز صادر نشده است.

صبوری با تشریح شرایط کلان شهر شیراز ابراز کرد: قریب ۲ ماه شهر شیراز فاقد شهردار است و امور شهرداری توسط سرپرست اداره می‌شود.

نایب رییس شورای شهر شیراز با اشاره به محدودیتهای قانونی اختیارات سرپرست ادامه داد: جای سئوال است که چرا مسئولان وزارت کشور اهمیت اداره کلان شهری مثل شیراز با بافت جمعیتی و شرایط اقتصادی و اجتماعی خاص را درک نمی‌کنند؟

وی تاخیر و تعلل در صدور حکم شهردار شیراز را فاقد توجیه دانست و گفت: ظاهرا افرادی درون وزارت کشور علاقمند نیستند حکم شهردار منتخب نماینده مردم صادر شود و به دنبال علائق خود هستند و از طریق مختلف تلاش می‌کنند این مسیر دموکراتیک و قانونی را مخدوش کنند.

وی اضافه کرد: شورای شهر شیراز اجازه نمی‌دهد افرادی خارج از حیطه اختیارات خود و به بهانه‌های واهی برای صدور حکم شهردار منتخب شیراز کارشکنی کنند.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به سفرهای استانی وزیر کشور برای معارفه استانداران جدید گفت: بیراه نیست اگر بگوییم اهمیت صدور حکم شهردار کلان شهر شیراز با نزدیک به ۲ میلیون نفر جمعیت از انتصاب استاندار استانی با ۸۰۰ هزار نفر جمعیت بیشتر است.

صبوری خاطر نشان کرد: انجام بسیاری از امور شهر در حوزه‌های عمرانی، فنی و شهرسازی و سرمایه‌گذاری نیازمند حضور و تصمیم شهردار است که الان در شیراز معطل مانده است‌.

وی به وضعیت منابع انسانی شهرداری شیراز اشاره کرد و‌ گفت: به غیر از جمعیت دو میلیون نفری که هر روزه خدماتی همچون جمع اوری زباله، نظافت شهر، کنترل ترافیک و ناوگان حمل و نقل‌شان را از شهرداری دریافت می‌کنند، تامین حقوق و معیشت حدود ۱۱ هزار نفر پرسنل کار ساده‌ای نیست که بتوان از سرپرست انتظار داشت و ضرورت حضور شهردار  را بیشتر مشخص می‌کند.

نائب رییس شورای شهر شیراز معطل ماندن پروژه‌های عمرانی را از دیگر چالش‌های فقدان حضور شهردار منتخب برشمرد و افزود: معطل ماندن پروژه‌های عمرانی علاوه بر اتلاف منابع مالی و فیزیکی، نارضایتی شهروندان را به همراه خواهد داشت که باز هم ضرورت حضور شهردار را به مسئولان وزارت کشور گوش زد میکند.

وی از تاخیر در روند صدور حکم شهردار منتخب شیراز به شدت انتقاد کرد و از وزیر کشور خواست با در نظر گرفتن شرایط کلان شهر شیراز، به صدور حکم شهردار این شهر سرعت بخشد.

به گزارش شیرازه، انتقاد این روزهای اعضا شورای شهر در حالی است که اکثریت شورا به خوبی از دلایل عدم تایید صلاحیت معافیان خبر داشتند اما به نظر می رسد به دلایل سیاسی حاضر نبودند که فرد جایگزین معافیان را زود تر معرفی کنند. تا اینکه وزارت کشور به بهانه بازنشستگی عدم تایید صلاحیت معافیان را بعد از گذشت 40 روز اعلام کرد.
نظرات بینندگان