کد خبر: ۱۱۵۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶

تنظیم ۶۰۰ موافقت نامه استفاده از برق خورشیدی برای مددجویان کمیته امداد فارس

مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان فارس گفت: حدود 600 موافقت نامه در شهرستان های تحت پوشش شرکت توزیع برق استان فارس برای مددجویان کمیته امداد صادر شده است.

به گزارش شیرازه، مهدی شفیعیان مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان فارس به خبرنگار داراب آنلاین گفت: احداث نیروگاه های خورشیدی فتوولتاژ مشترکین، در سه شهرستان گراش ، خنج و فسا به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: در حدود 600 موافقت نامه در شهرستان های تحت پوشش شرکت توزیع برق استان فارس برای مددجویان کمیته امداد صادر شده است که در فاز اول 150 پروژه اجرایی شده، که 3 شهرستان فراشبند، آباده، اقلید حدود 80 درصد کار و دیگر شهرستان های استان نیز 30 درصد پروژه توسط پیمانکار کمیته امداد انجام شده است.

وی ادامه داد: شرکت توزیع نیروی برق استان فارس در سال 93 برای تبلیغ این سامانه  در 21 مرکز شهرستان  فارس این روند را اجرایی کرد که در  نی ریز، جهرم، لار، نور آباد در اداره برق و بقیه شهرستان ها در مدارس و اماکن مذهبی این پروژه را اجرایی کردند.

مدیر برق شهرستان داراب در حاشیه این همایش به خبرنگار داراب آنلاین گفت: در راستای سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال و همچنین پدافند غیرعامل و ایجاد نیروگاههای محلی ،وزارت نیرو طرح واگذاری پنل های خورشیدی را به شرکت های برق در قالب دستورالعمل ابلاغ نمود، این موضوع در کارگروه ایجاد اشتغال شهرستان که باحضور فرماندار برگزار شد مطرح و مقرر شد نحوه واگذاری پنل های خورشیدی از طریق برگزاری همایش به اطلاع مسولین ادارات ،بخشداران و سایر اقشار مردم رسانده شود.

مهندس خاتمی در خصوص نحوه واگذاری پنل های خورشیدی اضافه کرد: بر اساس دستورالعمل ابلاغی ،میزان قدرت واگذاری پنل های خورشیدی همان میزان قدرت انشعاب برق خریداری شده از شرکت برق می باشد که این میزان در قبوض برق مصرفی درج شده است.

رییس کارگروه آب و انرژی شهرستان همچنین در خصوص نرخ خرید انرژی از اینگونه پنل ها اظهار داشت :بر اساس قرادادی که با مشترک منعقد می گردد نرخ تضمینی حال حاضر به ازای هر کیلو وات ساعت برای پنل های تا ٢٠ کیلو وات  ٨٠٠ تومان و تا ١٠٠ کیلووات ٧٠٠ تومان در یک دوره ٢٠ ساله می باشد که تا ١٠ سال اول نرخ ثابت و پس از آن این نرخ تا ٣٠ درصد کاهش خواهد یافت.

قرائت کنتور این گونه پنل ها بصورت مکانیزه و با نصب مودمی که انجام خواهد شد از راه دور و متمرکز از طریق مرکز استان انجام و پس از حدود ٢٠ روز  از صدور صورتحساب ،مبلغ انرژی فروخته شده به حساب مشترک واریز خواهد شد.

مدیر برق داراب قیمت پنل های خورشیدی را براساس نوع و جنس شرکت سازنده بین  ٢٢ تا ٣٠ میلیون تومان عنوان نمود و اظهار داشت : با توجه به شرایط منطقه ای شهرستان داراب و شدت تابش خورشید و بازدهی خوب این گونه پنل ها ،بازگشت سرمایه در مدت زمان ٤سال دور از انتظار نخواهد بود.

این مقام مسوول در خصوص نصب پنل های خورشیدی در ادارات و دستگاههای اجرایی اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیئت محترم وزیران مقرر شده دستگاههای مربوطه ،٢٠درصد مصرف انرژی خود را تا سال ٩٧ از طریق پنل های خورشیدی تامین کنند و در صورتی که این امر توسط دستگاهها محقق نشود ،نرخ ٢٠ درصد انرژی آنها بر مبنای هر کیلو وات ساعت  ٨٠٠ تومان محاسبه خواهد شد.

منبع:  داراب آنلاین

برچسب ها: داراب ، برق ، کمیته
نظرات بینندگان