کد خبر: ۱۱۵۳۲۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶

جوان استهبانی نوید معرفی استهبان به عنوان قطب تولید پوشاک استان را می دهد

در میان آمار بالای مهاجرت از شهرستان ها به کلان شهر ها ، اگر گشتی بزنیم هنوز هم می شود افرادی را پیدا کرد که عرق به شهرستان و محل تولدشان آن ها را از امکانات شهر های بزرگ جدا می کند و به محل تولدشان می آورد و دلسوزانه برای شهر خود تلاش می کنند تا بتوانند به همشهریان خود کمک کرده و شهر خود را سربلند کنند.

به گزارش شیرازه،  در میان آمار بالای مهاجرت از شهرستان ها به کلان شهر ها ، اگر گشتی بزنیم هنوز هم می شود افرادی را پیدا کرد که عرق به شهرستان و محل تولدشان آن ها را از امکانات شهر های بزرگ جدا می کند و به محل تولدشان می آورد و دلسوزانه برای شهر خود تلاش می کنند تا بتوانند به همشهریان خود کمک کرده و شهر خود را سربلند کنند.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی سته بان، سید علی کریمی، جوان استهبانی تولد یافته در شهر ایج از این دسته افراد است که پس از 30 سال زندگی در بیرون از شهرستان استهبان حال با راه اندازی کارگاه تولیدی پوشاک در استهبان توانسته است قدم بزرگی در اشتغال زایی و صنعتی کردن شهرستان استهبان بردارد.


سید علی کریمی، مدیر داخلی شرکت ایلیا کوثر پارس شعبه استهبان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سته بان گفت: شرکت ایلیا کوثر پارس شعبه استهبان در 2 سالگی فعالیت خود به سر می برد و تا کنون توانسته است نزدیک به 170 نفر را آموزش دهد که 40 نفر از افراد آموزش دیده با بیمه و درآمد بسیار خوبی در همین تولیدی مشغول به کار هستند که از این افراد نزدیک به 96 درصد افراد بومی استهبان و تعدادی هم از شهرستان هایی مثل فسا، نیریز و جهرم هستند.


وی افزود: شرکت ایلیا کوثر پارس یک مجموعه بزرگ است که در شهرهای کرج، اشتهارد و شهریار کارخانه دارد و نزدیک به دو دهه است که در این صنعت مشغول به کار است و ما توانستیم به کمک مردم و مسئولین نمایندگی جنوب کشور این شرکت را در استهبان راه اندازی کنیم و الحمدلله تا کنون نیز در جذب نیرو و کار روند خوبی داشته ایم ولی جای پیشرفت داریم.


کریمی گفت: هم اکنون زیر ساخت اشتغال برای 150 نفر بطور مستقیم آماده شده است ضمن اینکه هر کسی که حتی یک چرخ خیاطی در خانه داشته باشد می تواند از ما سفارش کار بگیرد و برای ما کار کند و حتی می توانیم ادعا کنیم که برای کل افرادی که در استهبان و روستاهای این شهرستان خیاطی آموزش دیده اند سفارش کار داریم که این ظرفیت می تواند کمک کند که ما بتوانیم استهبان را به عنوان قطب تولید پوشاک در استان فارس معرفی کنیم.


نماینده شرکت ایلیا کوثر پارس در استهبان افزود: چشم انداز ما در این کار این است که بتوانیم حداقل طی یک سال آینده، یک یا دو خط دیگر به خط تولیدمان اضافه کنیم و نیروهایمان را به 2 الی 3 برابر برسانیم؛ برای این چشم انداز زیر ساخت آماده است و تنها نیاز به جذب نیرو داریم که ان شاالله انجام می شود.


کریمی اظهار داشت: صنعت پوشاک یک صنعتی است که در رتبه بندی جهانی جزء صنعت های رتبه اول کشورها قرار دارد ولی متاسفانه در ایران خیلی خوب دیده نشده است اما مردم استهبان می توانند دید خود را نسبت به این موضوع عوض کنند و در کنار محصول فصلی به تولید پوشاک به چشم یک صنعت بسیار مفید نگاه کنند و از قبل این صنعت که در استهبان راه اندازی شده است درآمد خوبی داشته باشند.


نماینده شرکت ایلیا کوثر پارس در استهبان در خصوص جذب نیرو در این تولیدی نیز گفت: هر شخصی که متقاضی جذب در این تولیدی می باشد به ما مراجعه می کند و ما یک آموزش اولیه به متقاضی می دهیم و سپس آزمون میگیریم؛ در صورتی که در آزمون پذیرفته شوند جذب می شوند و ما اپراتوری چرخ که یک حرفه و صنعت است به متقاضی آموزش می دهیم.


وی افزود: برخی از مسئولین مثل فرماندار، اداره صنعت، معدن و تجارت و دانشگاه پیام نور کمک های بسیار زیادی به ما کردند که ما صمیمانه از آنها  تشکر می کنیم و تقاضا داریم که سایر ادارات و دستگاه ها نیز به عنوان یک دوست و مشاور با ما همکاری داشته باشند و ما را یاری کنند.


منبع:  سته بان
برچسب ها: استهبان ، پوشاک ، فارس
نظرات بینندگان