کد خبر: ۱۱۵۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۲۸ مهر ۱۳۹۶
رئیس اتاق بازرگانی شیراز:

بحران قیمت تمام شده پاشنه آشیل تولید/ شرایط تولید غیراستاندارد است/ بانک‌ها اقتصاد کشور را شخم زده‌اند

رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: امروز تولیدکنندگان مجبور به تولید کالای استاندارد در شرایطی غیراستاندارد هستند.

بحران قیمت تمام شده پاشنه آشیل تولید/ شرایط تولید غیراستاندارد است/ بانک‌ها اقتصاد کشور را شخم زده‌اندبه گزارش شیرازه، جمال رازقی پنجشنبه در آیین بزرگداشت روز جهانی استاندارد با حضور مسئولان کشوری و استانی، نمایندگان مجلس و صنعتگران و تولیدکنندگان استان فارس بیان کرد: استاندارد به معنای نظم، مشتری مداری و توجه به درخواست مصرف کنندگان است که در تعامل مستقیم با کیفیت، قیمت و انجام به موقع تعهدات است لذا عدم تعادل هر یک از این شاخص ها؛ موجب عدم پایداری و از بین رفتن هرگونه فعالیت تولیدی و خدماتی می شود.

8600 بانک و موسسه اعتباری اقتصاد کشور را شخم زده‌اند

او با بیان اینکه تولید پاشنه آشیل اقتصاد و بحران قیمت تمام شده پاشنه آشیل تولید است، افزود: در حال حاضر بیش از هشت هزار و 600 بانک و موسسه اعتباری فعال، اقتصاد کشور را شخم زده و نابود کردند که این نظام بانکی غیر استاندارد می بایست در کشور جمع شود.

رازقی اضافه کرد: همچنین حجم نقدینگی در کشور بیش از یک میلیون و 300 هزار میلیارد تومان است که 85 درصد از این نقدینگی به عنوان سپرده بلند مدت در بانک هاست که سالیانه باید سودهای کلانی به این سپرده ها داده شود و در مقابل فشارها بر تولیدکننده تحمیل می شود.

دریافت 85 درصد مالیات فارس از تولیدکنندگان

او ادامه داد: این درحالی است که نظام مالیاتی ما نیز با مشکل روبرو است به طوری که 85 درصد از مالیات در استان فارس از تولیدکنندگان گرفته می شود در حالی که امروز تولیدکنندگان ما با بحران مواجه هستند اما دست واسطه ها برای انجام هر فعالیتی از جمله قاچاق باز است.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز با بیان اینکه همه این روندها به بحران قیمت تمام شده منجر می شود، عنوان داشت: نظام غیراستاندارد حاکم در کشور ما مانع بزرگ بخش تولید است که باید دست تولیدکنندگان کالا و خدمات که در چنین شرایطی اقدام به تولید کالای استاندارد می کنند را بوسید.

رازقی با طرح این سوال که چرا برخی از تولیدکنندگان ما قادر به تولید کالای استاندار نیستند، تصریح کرد: مهمترین عاملی که موجب عدم تولید کالا و خدمات استاندارد توسط تولیدکنندگان ما شده است، بحران قیمت تمام شده است و تولید کننده ای که دچار بحران قیمت تمام شده باشد نمی تواند کالای با کیفیت، مناسب و با قیمت رقابتی تولید و عرضه کند.

اقتصاد کشور نیاز به جراحی سنگینی دارد

او افزود: مشکل اقتصاد و تولید در کشور ما با دست برداشتن از وعده رفاه به مردم دادن، حل می شود و این درحالی است که اقتصاد کشور نیاز به جراحی سنگینی دارد که مردم باید این ریاضت اقتصادی را تحمل کنند و این مهم با ایجاد اتحاد و همدلی در سطوح بالای نظام به وجود می آید.

رازقی بیان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی آماده همکاری های علمی و پژوهشی برای حرکت در مسیر استانداردسازی تولیدات کالا و خدمات در استان است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان