کد خبر: ۱۱۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶
مدیرکل صدا وسیمای فارس:

دانستن ترفند های رسانه ای از راههای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است/طرح موضوع جعلی 7 آبان، توطئه دشمن

سهرابی گفت: تلاش تبلیغاتی بنگاه های دروغ پراکنی غرب و حرف بی سند قلم به مزدانی که خیانت های پی در پی شان برای این ملت آشکار است در جعل تاریخ محکوم به شکست است.
دانستن ترفند های رسانه ای از راههای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است
به گزارش شیرازه، سید تقی سهرابی مدیر کل صدا و سیمای مرکز فارس در جمع عشایر مناطق جنوب کشور که برای برگزاری هفتمین شب شعر عاشورایی در فارس اجتماع کرده بودند با اشاره به تبلیغات رسانه های بیگانه برای توجه دادن مردم به موضوعی جعلی به نام هفت آبان گفت: تلاش تبلیغاتی بنگاه های دروغ پراکنی غرب و حرف بی سند قلم به مزدانی که خیانت های پی در پی شان برای این ملت آشکار است در جعل تاریخ محکوم به شکست است.

سهرابی مردم و جوانان این مرز و بوم را آگاه به رخدادهای تاریخی و دلبسته به سرنوشت کشور خود معرفی کرد و افزود: مردمی که ۸سال جنگ تحمیلی را اداره و ۸ ماه فتنه فتنه گران را مدیریت و سالها در مقابل تحریم های غیر انسانی مقاومت کرده اند استحقاق سخن گفتن در خصوص تاریخ و مفاخر تاریخی خود را دارند نه کسانی که سالهاست در دامن دشمن مجری نقشه های وی برای نابودی این ملت  هستند.

مدیر رسانه استانی با اشاره به خدمات و جانفشانی صادقانه عشایر کشور در راه دین و ارزشهای دینی و دفاع از کیان وطن و دلبستگی این قشر موثر به امنیت کشور خطاب به کسانی که لباس عشایر را به تن می کنند و اقدامات ضد امنیت و منافع ملی انجام می دهند گفت : شما عشایر نیستید، فرهنگ عشیره ای ندارید بلکه شما دزدان بی حیایی هستید که با وقاحت تمام از لباس پاک عشایر سوء استفاده می کنید.

سهرابی با بیان دلبستگی متقابل امام راحل، مقام معظم رهبری و عشایر کشور به نقش اقوام در به ثمر رساندن انقلاب پرداخت و خاطر نشان کرد عشایر با غیرت  ذاتی خود هرگز نخواهند گذاشت عده ای حیله گر خارج نشین که نفاق و دشمنی شان حتی برای کودکان ما آشکار است به اهداف سخیفشان برسند و چشم زخمی به انقلابشان وارد کنند.

وی خطاب به کسانی که فکر می کنند با جعل تاریخ می توانند بین ملت تفرقه ایجاد کنند گفت :جوانان دانشمند و محققان و مورخان این دیار که اتفاقا شباهت ظاهریشان بر خلاف چهره غرب زده شما به نیاکانشان نزدیک تر و بیشتر است خود بهتر می دانند و می توانند رویدادهای تاریخی کشور عزیزشان  را بنگارند و برای مفاخرشان یادواره برگزار کنند.

وی به برخی مسئولان داخلی نیز یادآور شد که مواظب باشند در دام تنیده شده دشمن نیفتند و در زمین او بازی نکنند که این اقدام هزینه بر خواهد بود.

مدیرکل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران مرکز فارس در ادامه با اشاره به برگزاری هفتمین دوره شب شعر عاشورایی عشایر کشور این کار را نمونه ای موفق از آتش به اختیار انقلابی دانست و تصریح کرد: برگزاری این گونه یادواره ها، نشانه ای از فرمان آتش به اختیاری است که رهبری معظم انقلاب اسلامی ترسیم کردند.

وی با اشاره به اینکه اشعاری که شاعران عشایر در رثای حضرت سیدالشهدا (ع) سرودند، از زلال فطرت پاک نشات گرفته است، افزود: مردم ما هر جا که بیرق امام حسین (ع) برپا باشد،در زیر آن بیرق جمع می شوند و امام حسین (ع ) را یکی از مهمترین عوامل اتحاد مردم  از هر شهر و دیاری دانست .
سهرابی خطاب به شاعران حاضر در مراسم، گفت: خداوند نعمت ذوق و طبعی شاعرانه و هنری به شما اعطا فرموده است و این رسالتی بر دوش شماست که باید از این راه بتوانید برای جامعه موثر باشید.
وی ضمن اشاره به وقایع تاریخی و نقش عشایر در مقابله با نظام سلطه در تاریخ کشور  متعدد و حضور بی نظیرشان در  پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: انقلاب اسلامی ایران معادلات و نقشه های ابر قدرت های زمان را در چپاول ملت های مظلوم نقش بر آب کرد و موجب تقویت جبهه حق در مقابل جبهه باطل شد و عصبانیت آمریکا در این چهار دهه از این موضوع نشات می گیرد.

این مقام فرهنگی رسانه ای در فارس با تاکید بر اینکه عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی نقشی انکار ناشدنی دارند، اضافه کرد: دشمن در این چهل  سال از هر روشی برای ضربه به این انقلاب اسلامی استفاده کرده است و بیش از یک دهه است که تهاجم به فرهنگ اصیل و تلاش برای جایگزینی رفتارها و سبک زندگی غربی را در دستور کار دارد  و ابزار دیروز و امروزش شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی  است  از این رو باید احساس خطر کرد چرا که سبک زندگی ایران و اسلامی ما را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: برای اینکه سبک زندگی ایرانی و اسلامی خود را از دست ندهیم، باید به اصالت ها برگریم و از فرهنگ و ارزشهای خود دفاع کنیم ، آداب و رسوم را ارج نهیم و  خرده فرهنگ ها ی ارزشمند خود را گرامی داریم و آنها را در جامعه نشر دهیم.

سهرابی در پایان یکی از راههای برون رفت از این مشکل و مقابله با این تهاجم را افزایش سواد رسانه ای دانست و گفت : امروزه هر فرد در جامعه وظیفه دارد  بکوشد سواد رسانه ای  خود و اطرافیان را افزایش دهد چرا که یکی از راههای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن دانستن و آگاه بودن از ترفند های رسانه ای دشمن است .

نظرات بینندگان