کد خبر: ۱۱۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶
گزارشی از استادیوم پارسه؛

به صدا درآمدن طبل رسوایی یک «افتتاح افتضاح» و توجیه آقای مدیر کل+ فیلم

افتتاح ورزشگاه پارس می توانست رونق دو باره ای به فوتبال فارس بدهد اما علی رغم گذشت نزدیک به هفت ماه از افتتاح آن هنوز برای تیم های بزرگ استان قابل استفاده نیست.

به گزارش شیرازه، رئیس دولت یازدهم در ایام انتخابات ریاست جمهوری و در سفر انتخاباتی خود به شیراز ورزشگاه میانرود را افتتاح کرد، حال پس از گذشت 7 ماه از مراسم افتتاحیه، کامیاب مدیرکل ورزش و جوانان فارس گفته است که چنانچه عمری باشد بخشی از مجموعه‌ ورزشی پارس را در ۲ سال آینده احداث، تکمیل و آماده بهره‌برداری می کنیم!

به صدا درآمدن طبل رسوایی یک «افتتاح افتضاح» و توجیه آقای مدیر کلبنابر آنچه که کامیاب اعلام کرده، دلیل تاخیر بوجود آمده در ‌بهره برداری رسمی از استادیوم میانرود و برگزاری رقابت‌های فوتبال در آن، ریکاوری بهتر و داشتن چمن مطلوب‌تری بوده است؛ حال سوال اینجاست که آیا مدیران دولت تدبیر و امید از ابتدا این مساله را متوجه نبوده اند؟! یا با علم به این موضوع، صرفا بدنبال جنبه "تبلیغاتی" و "انتخاباتی" افتتاح ورزشگاه بوده اند؟!

شاید مسئولین محترم نمی دانند ورزشگاهی که افتتاح می شود، یعنی آماده برگزاری مسابقه است، اما مسئله ای که در شیراز متاسفانه به یک روند متداول در پروژه های مختلف تبدیل شده، افتتاح و بهره برداری از یک پروژه در دو یا چند زمان مختلف است!

در واقع فاز اول افتتاحیه ها مربوط می شود به زمانی که مدیران محترم میخواهند از آن بهره برداری کنند (حال یا به نفع خودشان یا به نفع مافوق شان) و فاز دوم افتتاح هم مربوط به زمانی است که ورزشکاران و تیم های ورزشی می خواهند از آن بهره برداری و استفاده کنند!

داستان ورزشگاه میانرود شیراز هم فعلا در فاز اول افتتاح گیر افتاده است. در این فاز مدیران محترم در زمان انتخابات ریاست جمهوری تمام بهره برداری ها را انجام داده، افتتاحیه برگزار کرده و عکس یادگاری گرفته اند و حال که زمان بهره برداری واقعی تیم ها فرا رسیده، تازه یادشان افتاده که ورزشگاه 2 سال دیگر کار دارد!

همانطور که در فیلم زیر مشاهده میکنید فرودین 96 رئیس جمهور در سفر انتخاباتی به شیراز از واژه "بهره برداری" برای ورزشگاه پارس شیراز استفاده می کند که با کمی دقت مشخص می شود با توجه به در پیش بودن ایام انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم منظور ایشان، "بهره بردای دولت" و شخص رئیس جمهور از ورزشگاه مد نظر بوده و خدایی ناکرده منظور بهره برداری تیم های ورزشی و ورزشکاران از این پروژه مورد نظر نیست! زیرا که بنا بر اعلام مدیرکل ورزش و جوانان فارس این ورزشگاه برای استفاده تیم های ورزشی حداقل 2 سال دیگر زمان لازم دارد.



در همین زمینه رسول فلاح مدیرعامل باشگاه فجرسپاسی در گفتگویی که با فارس داشته گفته است:«7 ماه از سفر ریاست محترم جمهوری به استان فارس می‌گذرد استادیوم پارسه شیراز با دستان رییس جمهور افتتاح شد و اعلام کردند تمام بازیهای فجر و برق در این ورزشگاه برگزار می شود. هر وقت خواستیم بازی در ورزشگاه میانرود برگزار کنیم گفتند نمی شود، آماده نیست و حتی مسئولین ورزش استان در مصاحبه‌های مختلف با روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها ۲۵ مهرماه را زمان قطعی برای مسابقات لیگ فوتبال در آن ورزشگاه اعلام کردند .حال بعد از ۲۵ مهرماه می‌گویند پیمانکار اجازه برگزاری مسابقات را نمی‌دهد. سؤالی که پیش می‌آید چرا استادیومی که هنوز آماده نیست را با دستان ریاست جمهوری افتتاح می‌کنند؟ و یا چرا در مصاحبه‌های خود تاریخ آماده بودن ورزشگاه پارسه را اعلام می کنند«.

به گزارش شیرازه، افتتاح این ورزشگاه می توانست رونق دو باره ای به فوتبال فارس بدهد اما علی رغم گذشت نزدیک به هفت ماه از افتتاح آن هنوز برای تیم های بزرگ استان قابل استفاده نیست. بد قولی های سریالی مسئولان استان درمورد ورزشگاه 21 ساله میانرود باعث شده، جایگاه فوتبال فارس روز به روز نازل تر از گذشته شود و اعتماد مردم نسبت به حرفهای دیگر آنها نیز تحت شعاع قرار بگیرد.

به اعتقاد بسیاری از ورزش دوستان، سیاسی‌کاری در افتتاح زود هنگام ورزشگاه ناقص میانرود نقش اصلی را داشته و سایه سیاست در دوران کامیاب بیش از گذشته بر سر ورزش فارس افتاده است!

نظرات بینندگان