کد خبر: ۱۱۵۳۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶
در نشست پر حاشیه شورای کشاورزی استان فارس صورت گرفت:

اخراج معاون بانک کشاورزی از جلسه توسط استاندار فارس/تبادار: حداقل کرمانی‌ها را بیاورید در جلسه تا از آن‌ها یاد بگیریم!/مشکل خشکسالی با دورهم جمع شدن و تقدیر و تشکر حل نمی‌شود!

استاندار فارس در نشست پرحاشیه شورای کشاورزی استان فارس که به اخراج معاون سرپرستی شعب بانک کشاورزی در جلسه منجر شد، به‌شدت از عدم حضور سرپرست این بانک در این نشست عصبانی شد.
اخراج معاون بانک کشاورزی از جلسه توسط استاندار فارس/تبادار: حداقل کرمانی‌ها را بیاورید در جلسه تا از آن‌ها یاد بگیریم!/مشکل خشکسالی با دورهم جمع شدن و تقدیر و تشکر حل نمی‌شود!
به گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار بعدازظهر امروز در نشست شورای کشاورزی استان فارس که با حاشیه‌هایی همراه بود، از عدم حضور سرپرست شعب بانک کشاورزی در این نشست به‌شدت عصبانی شد و ضمن اخراج نماینده وی که در جلسه حاضر بود، اظهار داشت: به مدیر شعب بگویید که جلسه شورای کشاورزی استان از بازدید شعب مهم‌تر است و باید در این نشست حضور می‌یافت!

وی با بیان اینکه باوجود خشک‌سالی 10 ساله در استان فارس، اقدام قابل‌توجهی در راستای مقابله با آن صورت نگرفته است، خاطرنشان کرد: باوجود اهمیتی که کشت گلخانه‌ای دارد اما متأسفانه شاهدیم که سهم استان فارس در حال حاضر 94 هکتار است.

مقام عالی دولت در استان فارس ادامه داد: اینکه ما اینجا مرتب جلسه بگیریم و گزارش دهیم مشکل خشک‌سالی استان را حل نمی‌کند بلکه باید راهبردها و راهکارها در جلسه شورای کشاورزی مطرح شود.

استاندار فارس با انتقاد از ضعف ارتباطی استان با کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس نیز گفت: استان کرمان که نسبت به فارس از دریا دورتر است موفق به یک بازاریابی مناسب در کشورهای عربی شده است؛ چرا استان فارس در این زمینه نتوانسته کاری صورت دهد؟ باوجودی که به دریا نزدیک‌تر بوده است.

تبادار خاطرنشان کرد: خوب است که مدیرکل محترم جهاد کشاورزی چند نفر را به کرمان اعزام کند تا در جلسات شورای کشاورزی ما حضور پیداکرده تا اگر ما بلد نیستیم لااقل از آن‌ها یاد بگیریم که چه راهکارهایی را برای توسعه کشاورزی و بازاریابی خود دنبال کرده‌اند!

وی با بیان اینکه سازمان جهاد کشاورزی باید موضوع کشاورزی استان و بحث خشک‌سالی را جدی‌تر دنبال کند، افزود: بی‌گمان ما در بحث گرفتن تسهیلات گلخانه‌ای غافل بوده‌ایم چراکه دولت سقفی برای گرفتن تسهیلات در این زمینه نگذاشته است.

استاندار فارس افزود: امروز خوشحالیم که دورهم جمع شده‌ایم و به 94 هکتار در بحث گلخانه رسیده‌ایم درحالی‌که 350 هکتار برای این موضوع تعریف شده است و همچنان عقب هستیم.

تبادار همچنین به بحث آبیاری تحت‌فشار و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: از وقتی‌که بنده به استان فارس آمده‌ام بحث 70 هزار هکتار آبیاری تحت‌فشار در فارس مطرح بوده است که چندین بار با مدیر جهاد کشاورزی استان تماس گرفتم تا از چندوچون کار مطلع شوم و حالا در این جلسه عنوان می‌شود که 70 هزار هکتار نبوده و 30 هزار هکتار است!

وی افزود: بنده قصد ندارم یک مسئله غیرمنطقی را تحمیل کنم اما بحث کشاورزی در استان فارس مهم است و باید حساسیت‌ها در این قسمت بیشتر باشد.

استاندار فارس همچنین خواستار برگزاری بیشتر جلسات شورای کشاورزی شد و اظهار داشت: نظر به اهمیت بحث کشاورزی ازاین‌پس هر سه هفته یک‌بار این جلسه برگزار خواهد شد.

تبادار اضافه کرد: بحران آب در استان فارس جدی است و بحث‌هایی که در شورای کشاورزی استان مطرح می‌شود باید به راهکارها و راهبردهای اجرایی تبدیل شود که در این راستا از رسانه ملی و اصحاب رسانه انتظار داریم که به جد در این بحث ورود کرده و مردم را از این وضعیت آگاه کنند.

وی ادامه داد: بنده از رسانه ملی می‌خواهم که با دعوت از کارشناسان خبره در صداوسیما به فرهنگ‌سازی پرداخته و مسائل مهمی مانند خشک شدن دریاچه‌ها و پائین رفتن عمق چاه‌ها را به اطلاع مردم برسانند تا آنان بیشتر پی به اهمیت موضوع ببرند.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: انتظار نداریم که خشک‌سالی 10 ساله استان فارس را در مدت کمی حل کنیم اما اصالت حضور مدیران در جلسه شورای کشاورزی این است که برای مشکل موجود راه‌حل پیدا کنیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان فارس نیز در این نشست و در ادامه سخنان استاندار فارس گفت: ما نیز از رسانه ملی انتظار داریم که وقت بیشتری را به بحث کشاورزی و مسئله خشک‌سالی اختصاص دهند، البته قراردادهایی نیز در این رابطه تنظیم‌شده است اما به‌هرحال صداوسیما برای این کار از ما مطالبه پول می‌کند!

قاسمی افزود: متأسفانه علی‌رغم کارهایی که صورت گرفت از ایجاد گلخانه در فارس استقبال نشد درصورتی‌که در شهر کوچکی مانند آنتالیای ترکیه تنها 45 هزار هکتار کشت گلخانه‌ای است.


منبع: فارس
نظرات بینندگان