کد خبر: ۱۱۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۴۷ - ۲۹ مهر ۱۳۹۶
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز خبر داد؛

صادرات پسته نی ریز به کشورهای اروپایی، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از صادرات پسته این شهر به کشورهای اروپایی ، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیای میانه خبرداد.

به گزارش شیرازه، داریوش طهماسبی مدیرجهاد کشاورزی شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: پیش بینی می شود که بیش از 14 هزار تن پسته خشک در این شهر برداشت خواهد شد.


با توجه به ظرفیت های بالای این شهرستان در زمینه ی تولید پسته، تا کنون 29 ترمینال ضبط و فراوری پسته در نی ریز راه اندازی شده است.


وی شهرستان نی ریز را با 20 هزار هکتار باغ پسته، دارای جایگاه نخست سطح زیر کشت و تولید این محصول در استان فارس اعلام کرد و گفت: شرایط اقلیمی و آب و هوایی ، کاهش مصرف آب ، مقاومت به شوری آب و خاک ، بازار مناسب و صرفه اقتصادی باعث شده سطح باغات پسته در نقاط مختلف شهرستان نی ریز افزایش یابد و شرایط برای تولید این محصول با ارزش بیش از گذشته فراهم گردد.  


طهماسبی ادامه داد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی به رونق و شکوفایی بیش از پیش اقتصاد کشاورزی شهرستان کمک می کند و در این رابطه انتظار داریم سرمایه گذاران توجه بیشتری به پتانسیل موجود در شهرستان نی ریز داشته باشند.


وی در پایان گفت : پیش بینی می شود امسال بیش از 14 هزار تن پسته خشک به ارزش تقریبی 4000 میلیارد ریال تولید و علاوه بر مصارف داخلی ، به کشورهای اروپایی ، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیای میانه صادر شود.

منبع:  نبض نی ریز

برچسب ها: نی ریز ، پسته ، فارس
نظرات بینندگان