کد خبر: ۱۱۵۳۵۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۶
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس:

12 روستای فارس به عنوان روستاهای هدف گردشگری پیشنهاد شد/ اختصاص 40 میلیارد ریال به اجرای طرح های عمران روستایی فارس

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس گفت: 12 روستای جدید فارس به عنوان روستاهای هدف گردشگری پیشنهاد شده است.

12 روستای فارس به عنوان روستاهای هدف گردشگری پیشنهاد شد/ اختصاص 40 میلیارد ریال به اجرای طرح های عمران روستایی فارسبه گزارش شیرازه، مصطفی هاشمی با بیان اینکه روستاهای هدف گردشگری می‌توانند زمینه‌ساز ایجاد اشتغال و تولید و درآمد برای روستاییان باشند، اظهار داشت: این روستاها شامل دهمورد و خواجه جمالی نی ریز، دشت ارژن شیراز، کمهر و مارگون سپیدان، شصتگان فسا، قوام آباد و کردشول پاسارگاد، ده زیارت بوانات، عالی شاهی ممسنی و دوسیران و دوان کازرون است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس گفت: قبلا نیز دو روستای دشتک شهرستان مرودشت و قصر یعقوب شهرستان خرم بید به عنوان روستاهای هدف گردشگری تصویب و فعالیت های گردشگری روستایی هم در آن آغاز شده است .

هاشمی با برشمردن قابلیت های توسعه گردشگی روستایی در این مناطق اظهار داشت: رعایت معماری ویژه و حفظ بافت سنتی روستاهای هدف گردشگری و همچنین توجه به مقاوم سازی و کاهش آسیب ها در حوادث، اولویت بنیاد مسکن در مناطق هدف گردشگری است.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن فارس افزود: بنیاد مسکن برای توسعه گردشگری روستایی، یک تفاهم نامه پنج جانبه با وزارتخانه های راه و شهرسازی و کشور، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دفتر امور روستایی ریاست جمهوری منعقد کرده است.

وی با بیان اینکه توسعه گردشگری در روستاهای هدف گردشگری یکی از اولویت های این بنیاد است، گفت: توسعه گردشگری در روستاها عاملی برای کاهش مهاجرت های ناخواسته و ایجاد درآمد جایگزین بخش کشاورزی است که بر اثر تداوم خشکسالی آسیب فراوان دیده است.

هاشمی با بیان اینکه با تداوم خشکسالی و آسیب هایی که ناشی از این پدیده به درآمد و تامین معیشت مردم وارد شده است باید راهکارهای دیگری برای تامین معیشت در نظر گرفت، گفت: از جمله این راهکارها توسعه گردشگری در روستاها است که می تواند به کاهش مهاجرت های روستایی نیز کمک کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از روستاهای شمال فارس قابلیت توسعه گردشگری روستایی را دارد، گفت: از انواع مهم و در حال رشد گردشگری، گردشگری روستایی است که در کشورهای پیشرفته نیز به شدت در حال گسترش و رشد است.

هاشمی اضافه کرد: گردشگری مربوط به روستا و محیط روستایی و طبیعی نقش مهمی در توسعه پایدار روستایی دارند، توسعه پایدار روستایی شامل وحدت میان ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و زیست محیطی به منظور بالا بردن سطح معیشت و رفاه مردم روستایی است. در توسعه پایدار روستایی توجه به عوامل زیست محیطی از اهمیت بسیاری بر خوردار است.

وی همچنین به اختصاص 40 میلیارد ریال به اجرای طرح های عمران روستایی فارس و تامین نیازهای اولیه توسعه این روستاها اشاره کرد و با بیان اینکه محرومیت زدایی و توسعه روستایی و اجرای طرح های هادی در برخی از روستاهای فارس مورد تاکید است، گفت: اعتبار تخصیص یافته به طرح های عمران روستایی در فارس با اولویت روستاهایی که محرومیت بیشتری دارند و روستاهایی که اخیرا مورد بازدید قرار گرفت توزیع خواهد شد.


نظرات بینندگان