کد خبر: ۱۱۵۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶

تغییر مکان موکب احمدبن موسی(ع) در کربلا

معاون اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) از تغییر مکان این موکب در سال جاری در کربلای معلی خبر داد و گفت: فاصله محل برپایی موکب احمدبن موسی(ع) با حرم مطهر امام حسین(ع)، ۱۷ دقیقه است.
به گزارش شیرازه، مسعود راستی معاون اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) با بیان اینکه امسال موکب احمدبن موسی(ع) در زمینی به وسعت ۱۰ هزار متر مربع برپا خواهد شد، افزود: فاصله محل برپایی موکب احمدبن موسی(ع) با حرم مطهر امام حسین(ع)، ۱۷ دقیقه است.

راستی با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۳ نفر از خادمان موکب در کربلای معلی مشغول به فعالیت هستند، گفت: امسال سومین سال برپایی موکب احمدبن موسی(ع) در کربلای معلی است.

معاون اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) همچنین از تشکیل ۱۱ کمیته برای ارائه خدمات موکب خبر داد و افزود: کمیته‌های اطلاع‌رسانی، فرهنگی، پشتیبانی، ایمنی، امنیت و حفاظت، خواهران، بهداشت و درمان، نیروی انسانی، خواهران و گمشدگان ذیل این موکب تشکیل شده و مشغول به فعالیت هستند.

وی این نکته را یادآور شد که تمامی خدمات ارائه شده در ایام اربعین حسینی در موکب احمدبن موسی(ع) به صورت رایگان ارائه می‌شود که از جمله آن می‌توان به اسکان، توزیع ۳ وعده غذای رایگان و غیره اشاره کرد.

راستی با بیان اینکه در سال گذشته به ۸۱ هزار نفر از زائران اربعین حسینی در موکب احمدبن موسی(ع) خدمات ارائه دادیم، گفت: خدمات ما در بخش‌های مختلف رفاهی و فرهنگی نظیر برپایی نمازهای جماعت، برپایی مراسم‌های قرائت زیارت‌ها، سخنرانی مذهبی، مداحی و همچنین ختم روزانه قرآن ارائه می‌شود.

معاون اجرایی موکب احمدبن موسی(ع) با اشاره به سایر خدمات ارائه شده در این موکب گفت: برپایی پیرایشگاه‌، خیاطی، درمانگاه و ویزیت و درمان رایگان بیماران، کفاشی، لباسشویی، خطاطی بر روی کوله پشتی و غیره از دیگر خدماتی است که در موکب احمدبن موسی(ع) ارائه شده و می‌شود .


نظرات بینندگان