کد خبر: ۱۱۵۴۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶

سریالی برای شوخی با شخصیت‌های جهانی

«افسانه هزارپایان» عنوان سریال جدید شبکه نسیم است که تصویربرداری آن به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آقای شهاب عباسی از اواسط شهریور ماه در شهرک غزالی آغاز شد.

به گزارش شیرازه، «افسانه هزارپایان» عنوان سریال جدید شبکه نسیم است که تصویربرداری آن به کارگردانی و تهیه‌کنندگی آقای شهاب عباسی از اواسط شهریور ماه درشهرک غزالی آغاز شد. این مجموعه جزو کارهای پر بازیگری است که قرار است در 52 قسمت روی آنتن این شبکه برود.

در این میان شهاب عباسی و گروهش بعد از ضبط بخش‌هایی از سریال در پرندک، این روزها در شهرک سینمایی غزالی همچنان مشغول تصویربرداری هستند تا کار را هر چه زودتر آماده نمایش کنند. مجموعه‌ای که بخش‌هایی از آن در فضای تاریخی و با گریم‌ها و پوشش‌های متفاوتی از آنچه در اغلب سریال‌ها وجود دارد، در حال ضبط است. این سریال بهانه‌ای شد تا ما در «صبح نو» دیداری از پشت صحنه کار و روند پیشرفت آن داشته باشیم. لوکیشن همچنان شهرک غزالی است، بعد از ورود به شهرک در ضلع غربی آن خانه‌ای قدیمی قرار دارد که با ورود به آن حس می‌کنید در دل تاریخ پا گذاشته‌اید، اعضای گروه با لباس‌ها و گریم‌های خود در حیاط خانه مستقر شده بودند.برخی‌ها در یکی از سالن‌های خانه مشغول آماده کردن چیدمان برای شروع ضبط سکانسی بودند که در فضایی با عنوان حکیم‌خانه اتفاق می افتد. رامین ناصرنصیر و یکی دیگر از بازیگران جدید مجموعه در گوشه‌ای از حیاط مستطیلی شکل و کوچک خانه مشغول خوانندن دیالوگ‌هایی بودند که داشتند. در این بین شهاب عباسی کمی سرش خلوت‌تر و فرصتی ایجاد شد تا با او گفت‌وگویی داشته باشیم.

افسانه هزارپایان سخت‌ترین کار من است

وی ابتدا درباره تفاوت این مجموعه با سریال‌های قبلی خود مثل شکرآباد و‌... به «صبح‌نو» گفت: در افسانه هزارپایان ساختاری که وجود دارد، کاملاً سریالی است و شخصیت‌های زیادی در آن هستند که تلاشمان بر این بود تا به سمت تیپ‌سازی نرویم، در واقع داخل متن کمدی موقعیتی وجود دارد که دیگر لازم نیست بازیگر تلاش کند تا فضا طنزآمیز شود.

همچنین درباره این مجموعه باید بگویم که افسانه هزارپایان جزو کارهای سختی بود که سختی آن از انتخاب بازیگران گرفته تا فضا و ساختاری که دارد، وجود داشت. عباسی درباره انتخاب بازیگران این مجموعه و حضور برخی از چهره‌هایی که اغلب در کارهای جدی حضور داشتند، گفت: بعضی از بازیگران که درکارهای قبل هم با ما بودند و به‌جز تعدادی از آن‌ها، بقیه جدیدند، همچنین از آن جایی که ماهیت کار کمدی موقعیت است من چندان اصرار نداشتم که بازیگر حتماً کمدی باشد، البته در این میان هستند چهره‌هایی مثل ارژنگ امیر فضلی که جنس کارش کمدی است ولی خود او هم لحظات جدی را در کار دارد که هم مجموعه را دلنشین کرده و هم باعث شده تا از ارژنگ یک شخصیت جدید را ببنیم.

 این کارگردان درباره فضایی که کار دارد و نزدیکی آن به سریال روزی روزگاری عنوان کرد: محدوده کار در فضای تاریخی شکل گرفته است و تنها 2نفر از شخصیت‌های آن به یاد سریال روزی روزگاری شبیه به این اثرند و تداعی کننده آن هستند، وگرنه مابقی کار منحصر به همین مجموعه است.او درباره لهجه‌ای که در این مجموعه وجود دارد نیز گفت: بخشی از کار که در زمان خاصی می‌گذرد ادبیات کهن دارد و در بقیه موارد هم با توجه به داستان‌هایی که برای لهجه در هر کاری است، ترجیح دادیم سراغ آن نرویم.

سریالی که یک ریسک است!

بعد از این صحبت‌ها، رامین ناصرنصیر که از تمرین فارغ شده بود، درباره نقش و فضایی که کار دارد به «صبح‌نو» گفت: فیلمنامه ای که من خواندم از قابلیت‌های خوبی برخوردار بود که درآن علاوه‌بر فضای تاریخی خاص، با برخی از کارهای معروف شوخی‌هایی شده بود که آن را جذاب می‌کند. جنس کمدی که در مجموعه است، با تمهیدات فنی قرار است ترکیب شود و فضای جدیدی را که کمتر در ایران بوده است، به وجود بیاورد؛ این اتفاق ریسکی بود که جا داشت تا آن را امتحان کنیم.او ادامه داد: در این قصه 2 شهر مختلف داریم که من در بخش کهن شهر در نقش حکیم آن کار حضور دارم و در کل حس می‌کنم که مجموعه پتانسیل مورد توجه قرار گرفتن و جذب مخاطب را دارد، حال باید در عمل دید که کار چه طور از آب درمی آید.

بیان معضلات اجتماعی با زبان طنز

رامین راستاد هم درباره این سریال گفت: قصه این سریال درباره زندگی مهرداد مستنسخی و خانواده‌اش است که شامل خواهر، عمو و عمه‌اش می‌شود. آنها تصمیم می‌گیرند برای تهیه جهزیه خواهرشان به شهر دیگری سفر کنند اما در همین حین اتفاقاتی برایشان می‌افتد که درگیر راهزن‌ها می‌شوند و بعد تصمیم می‌گیرند به شهر دیگری بروند که در ادامه داستان اتفاق جالب و هیجان‌انگیزی برایشان می‌افتد.

در این سریال با افراد معروف جهان و فیلم‌های شناخته شده و... شوخی شده؛ «افسانه هزار داستان» یک سریال تماماً ایرانی است که قطعاً خانواده‌ها دوستش خواهند داشت. در این مجموعه همچنین به معضلات اجتماعی با نگاهی طنز پرداخته شده است؛ اما ما می‌دانیم که یک سری خط قرمزها وجود دارند و سعی کردیم ممیزی‌ها را رعایت کنیم و تا آستانه آن پیش رفتیم و اتفاقاً خوب هم جواب داده است.

انواع کمدی در یک سریال

در ادامه، مجدداً بازیگران مشغول دورخوانی و تمرین با حضور شهاب عباسی شدند و علی اوسیوند که ضبط سکانس مربوط به او به پایان رسیده بود، به «صبح‌نو» گفت: در افسانه هزارپایان به جهت زمان خاصی که وجود دارد، در هر قسمت بخشی از تاریخ اجتماعی روایت می‌شود. در این کار انواع کمدی‌ها از کاراکتر گرفته تا موقعیت وجود دارند، کمدی‌هایی که برخی از آنها در ایران شناخته شده نیستند و در این سریال به نمایش درآمده‌اند.

او ادامه داد: نقش خود من نزدیک به تیپ کاراکتر است و بعد از کارهای جدی که داشتم بدون هیچ ترسی با توجه به تجربه این گروه، حاضر شدم در آن بازی کنم. مجموعه‌ای که نسبت به کارهای قبلی این گروه سخت‌تر و سنگین‌تر است و در آن قصه‌ها به گونه‌ای گسترده شده که فکر می‌کنم برای تماشاگر جای تأمل دارد.اوسیوند اضافه کرد: من در این مجموعه نقش بزرگ یک شهر با عنوان کهن شهر را دارم که بی‌دلیل بزرگ شده است.

در حقیقت افکار و اندیشه‌های این آدم به گونه‌ای است که قدرت ریسک و تجزیه و تحلیل ندارد و بسته است. از همین رو در کل با توجه به فضایی که کار دارد، امیدوارم که مردم هم این کار را بپسندند.

خود من هم در این مجموعه کاملاً با جسارت کار کردم و خواستم تا تجربه‌ای با آقای عباسی داشته باشم، تجربه‌ای که درآن از فضا گرفته تا بیانی که کلاسیک است شکل جالبی دارد. بعد از این گفت‌‌وگو، بازیگران حاضر؛ آقایان و خانم‌ها نسرین مقانلو، رضا توکلی، رامین ناصرنصیر، علی اوسیوند، رامین راستاد، ابراهیم شفیعی و دو بازیگر جدید داخل حکیم‌خانه‌ای که در گوشه حیاط قرار داشت، رفتند و ابتدا یک دور سکانسی را که پیش رو داشتند تمرین کردند. فضای حکیم‌خانه هم جزو موارد جالب توجهی بود که در آن روش‌های عجیب و غریب درمانی به نمایش درآمده بود و در بخشی از آن 2نفر در‌حالی‌که سلفون‌پیچ شده بودند، روی تخت منتظر حکیم بودند!

* صبح نو

نظرات بینندگان