کد خبر: ۱۱۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۶
نماینده مردم فارس در مجلس شورای اسلامی:

با تقویت فرهنگ بسیاری از مشکلات روستاها بر طرف می‌شود

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: با تقویت فرهنگ مشارکت محلی می توان بسیاری از مشکلات روستاها را بر طرف کرد.
به گزارش شیرازه، مسعود گودرزی نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس بر لزوم تقویت فرهنگ مشارکت محلی و منطقه ای برای حل مشکلات توسعه ای روستاها تاکید کرد و  بیان داشت: با تقویت فرهنگ مشارکت محلی می توان بسیاری از مشکلات روستاها را بر طرف کرد.

  گودرزی به برخی از نیازهای مناطق روستایی شهرستان ها ی رستم و ممسنی اشاره کرد و افزود: از 143روستای دارای طرح هادی در شهرستان ممسنی فقط در 30روستا عملیات اجرایی انجام شده و نیاز به اقدام جدی برای اجرای طرح های هادی  می باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی همچنین موضوع پرداخت تسهیلات حوادث در شهر نوراباد و دیگر شهرهای شهرستان ممسنی را مطرح کرد و خواستار مساعدت بانکها و همچنین پیگیری بنیاد مسکن برای روان سازی اعطای این تسهیلات شد.

گودرزی درخواست پیگیری و سرعت در انجام کار انتخاب  زمین روستای  مشایخ و همچنین درخواست و پیگیری و سرعت عمل در پرداخت وام های بلا عوض  بلاعوض منطقه تنگ لله این شهرستان را مطرح کرد.

نماینده مردم ممسنی و رستم در مجلس شورای اسلامی با بیان  اینکه مردم باید فرهنگ همکاری و مشارکت را تقویت کنند گفت: با تقویت فرهنگ مشارکت میتوان حرکت  چرخه توسعه و رونق را تسریع  بخشید.

 گودرزی ضمنن تاکید بر این که نیازهای توسعه ای مانند راه، آب، تاسیسات زیر ساختی  به عنوان نیازهای اولیه و اساسی در توسعه و عمران هر منطقه ای است گفت: تا زمانی که شهر و روستایی از این امکانات و مسیرهای  ارتباطی مناسبی برخوردار نباشد، نمی توان انتظار داشت که رونق و آبادانی و توسعه پایدار در آن منطقه بوجود آید.

نماینده شهرستان های رستم و ممسنی در مجلس همچنین بیان داشت: اگر مشکلی در سطح شهرستان و استان قابل حل باشد، بدون هیچ تاخیری با استفاده از امکانات موجود و هماهنگی بین ادارات نسبت به برطرف نمودن آن باید اقدام گردد و اگر هم برای رفع آن مشکل نیاز به پیگیری در سطوح بالاتر، اعم از وزارتخانه باشد، می‌شود با برگزاری جلسات و ملاقات هایی، رایزنی های لازم برای جذب مساعدت آنها فراهم شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در ادامه مهم‌ترین مشکل برخی از روستاهای شهرستانهای ممسنی و رستم را برشمرد و گفت: خشکسالی های اخیر تاثیر بسیار زیادی در بخشهای مختلف تامین معیشت مردم گذاشته است، لذا باید مردم را  به سمت استفاده بهینه از امکانات موجود و تعریف کردن راهکارهای نوین تامین درآمدی مانند توسعه گردشگری روستایی سوق  داد.

مهندس عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن  استان  فارس نیز دراین نشست بر لزوم توسعه روستایی و محرومیت زدایی در شهرستان ممسنی تاکید کرد و بیان داشت: محرومیت زدایی و توسعه محلی و منطقه ای رویکرد اصلی بنیاد مسکن دراین مناطق است.



نظرات بینندگان