کد خبر: ۱۱۵۴۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶
استخدام های شهرداری های فارس ساماندهی می شود؛

اعتراض ديوان عدالت اداري به وضعيت استخدام در شهرداريهاي فارس

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس از ساماندهی استخدام های صورت گرفته در شهرداری شیراز و سایر شهرهای استان خبر داد.
به گزارش شیرازه، احمدعلي افكاري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: معاونت توسعه و منابع انساني اين سازمان بر استخدام دستگاه هاي غيردولتي از جمله شهرداري وظيفه نظارتي دارد و بنا به اين وظيفه كه از امسال به عهده ما گذاشته شده به وضعيت استخدامي در شهرداري ها ورود خواهيم كرد.

وي با بيان اين كه تا قبل از تشكيل سازمان اداري و استخدامي كشور استخدام در شهرداري ها فاقد چارچوب بود، افزود: اين سازمان از امسال کار خود را به طور رسمي آغاز كرده و وظايف سازمان مذكور در استان ها برعهده معاونت مديريت توسعه منابع انساني سازمان هاي برنامه و بودجه هر استان است.

افكاري با بيان اين كه ساماندهي استخدامي ها در شهرداري شيراز به دليل حجم بالاي نيروي انساني بسيار مشكل است افزود: ديوان عدالت اداري نيز به وضعيت استخدامي‌ها در شهرداري ايراد گرفته كه به نظر ميرسد ايراد درستي است چرا كه يكي از شرايط براي استخدام افراد، اطلاع رساني صحيح به تمامي افراد واجد شرايط است كه اين اطلاع رساني براي استخدام در شهرداري ها صورت نگرفته و امسال تلاش مي كنيم تكليف اقدام هاي صورت گرفته در آن نهاد را مشخص نماييم.

معاون توسعه و منابع انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی فارس گفت: در بخش نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان، 73 دستگاه با دو شاخص وظایف اختصاصی و وظایف عمومی ارزیابی شدند.

يك سال است ادارات فارس جواب نامه سازمان مديريت و برنامه ريزي استان را نداده اند

وي گفت: همچنين در حال جمع‌آوري اطلاعات كارمندان دولت در فارس هستیم كه براي اين منظور نامه درخواست دريافت اطلاعات به همراه جداولي در اختيار ادارات از سال گذشته قرار گرفته كه متاسفانه با گذشت يك سال از اين كار هنوز 20 درصد ادارات جواب نامه ما را نداده‌اند.

افکاری با بیان اینکه در حوزه استفاده از تجهیزات فیزیکی دستگاه‌های اجرایی، اولین قدم شناسایی کل املاک دولت و صدور سند و ثبت آن‌ها در سامانه سادا است، افزود: قدم دوم استفاده مطلوب از املاکی است که در اختیار دستگاه‌های اجرایی است که از سال گذشته بحث ساماندهی فضاهای اداری شروع‌ شده و 70 درصد املاک اعلامی توسط دستگاه‌های اجرایی در سامانه سادا ثبت‌ شده است.

معاون توسعه منابع انساني سازمان مديريت و برنامه ريزي گفت: 73 دستگاه اجرايي ملزمند اطلاعات مربوط به املاك خود را ارايه دهند تا املاك مازاد در اختيار ساير دستگاه هاي اجرايي كه نيازمند گسترش فضا هستند قرار گيرد ضمن آن كه استانداردسازي اين فضاها مطابق با شرح وظايف هر دستگاه انجام شود و براي رسيدن به اين هدف جداولي در اختيار دستگاه هاي اجرايي استان قرار گرفته تا براساس آن جداول تمامي املاك خود را معرفي نمايند.

افکاری با بیان اینکه طی دوساله گذشته توانستیم تمام سهمیه‌ی استخدام 326 نفر از فرزندان شهدا را در استان جذب کنیم، خاطرنشان کرد: قرارداد کار معین تمام کسانی که در سال‌های 81، 83 و 84 در آزمون‌های استخدامی شرکت کردند به قرارداد پیمانی تبدیل وضعیت شده است.

نظرات بینندگان