کد خبر: ۱۱۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۳ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶

ابراز نگرانی سناتور ارشد کنگره آمریکا درباره گسترش نفوذ آرمان‌های انقلاب ایران در منطقه

عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای کنگره آمریکا در خصوص گسترش نفوذ آرمان‌های انقلاب ایران در منطقه هشدار داد.

به گزارش شیرازه، «تام کاتن» سناتور ارشد کنگره آمریکا در نشست موسسه «هادسون» با محوریت ایران درباره گسترش نفوذ آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران در منطقه هشدار داد.

بنا بر گزارش پایگاه «آلگماینر»، وقتی در این نشست از وی درباره «گسترش هلال شیعی از ایران به سمت سواحل مدیترانه»‌ سوال شد،‌ این سناتور ارشد کنگره آمریکا گفت: «متأسفانه، ایران قدرت یک دولت-ملت (کشور) پشت یک آرمان انقلابی را داراست. و شما شاهد حضور آن در لبنان، عراق، سوریه، یمن و در آبهای منطقه هستید».

وی ادامه داد:‌«این اصلا به نفع منافع آمریکا نیست که یک آرمان انقلابی با اختیارات و قدرت‌ةای یک دولت ملت را شاهد باشد که در حال گسترش نفوذ خود در منطقه است».

این عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا در خصوص آنچه خطرات ایران علیه رژیم صهیونیستی خواند هشدار دداد و گفت که این خطر همزمان با گسترش نفوذ سیاسی دولت ایران در منطقه در حال افزایش است.

کاتن مدعی شد: «نفوذ ایران به طرز خطرناکی در حال گسترش رد شمال عراق و جنوب سوریه است... با تمام اینها تهاجم ایران علیه اسرائیل بیش از پیش گسترش یافته است. به عنوان مثال ایران تنها راکت تأمین نمی‌کند بلکه کمک می‌کند تا کارخانجات تولید مهمات نقطه زن در سوریه، در مرز با لبنان راه‌اندازی شود، جایی که حزب‌الله می‌تواند کارخانه تولید مهمات نقطه زن خود را راه‌اندازی کند تا علیه اسرائیل استفاده کند...ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این اتفاق بیفتد. نمی توانیم اجازه دهیم که سپاه ایران صفوفی را تجهیز کند که از ایران به شامات می‌روند».

منبع: فارس
نظرات بینندگان