کد خبر: ۱۱۵۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۲ آبان ۱۳۹۶

۳ پایگاه اینترنتی پُرکاربردبرای زائران اربعین

پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه‌ مقام معظم رهبری با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی زائران در زمینه راهپیمایی بزرگ اربعین حسینی، ۳ پایگاه اینترنتی را برای زائران حسینی معرفی کرد.
به گزارش شیرازه، حجت‌الاسلام روزبه برکت رضایی، مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری اظهار داشت: راهپیمایی بزرگ اربعین با آنکه سفری معنوی و روحانی است اما برای استفاده مطلوبتر از فضای زیارت نیازمند اطلاعات و آموزش‌هایی است که زائران نمی‌توانند آن را فقط با جست و جو در میان هزاران سایت اینترنتی و شبکه اجتماعی که گاهی اخباری از رویداد اربعین منتشر می‌کنند، به دست آورند و این جست‌وجوها معمولا کاری وقت‌گیر و خسته‌کننده است.

وی افزود: بعثه مقام معظم رهبری از چند سال قبل منبعی مستقیم برای دسترسی به اخبار و آموزش‌های مورد نیاز زائران اربعین و عتبات فراهم کرده است.

حجت‌الاسلام برکت رضایی تصریح کرد: زائران اربعین با هر سطح علمی با استفاده از 3 پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری می‌توانند به سادگی از آخرین و جدیدترین اخبار پیاده‌روی اربعین و نیز آموزش‌های مورد نیاز این سفر معنوی بهره‌مند شوند.

وی در معرفی نخستین ویژه‌نامه گفت: پرتال بعثه مقام معظم رهبری به عنوان نخستین پایگاه تخصصی حج و زیارت، علاوه بر اینکه پاسخگوی حجم قابل توجه نیازهای مسافران سرزمین وحی، عتبات عالیات و سایر سرزمین‌های مقدس و اماکن متبرکه است، یک مرجع محتوایی و آموزشی در حوزه‌های حج و زیارت برای کاربران اینترنتی است بطوری‌که تمامی قابلیت‌های یک رسانه دیجیتال برای ارائه نکات آموزشی به زائران اماکن مقدسه و متبرکه را به میدان آورده است که از انتشار لحظه به لحظه اخبار عتبات عالیات می‌توان به عنوان بخشی از ظرفیتی نام برد که این پایگاه در فضای مجازی ایجاد کرده است و این پرتال ویژه نامه اینترنتی به نشانیhajj.ir/67در اختیار مخاطبان قرار داده است.

مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری عنوان کرد: دومین ویژه‌نامه اینترنتی عتبات عالیات به نشانی hajj.ir/603 با هدف آموزش تکمیلی و اطلاع‌رسانی زائران اربعین حسینی و عتبات عالیات در فضای مجازی است.

حجت الاسلام برکت رضایی خاطرنشان کرد: آخرین و جدیدترین اخبار و اطلاعات مربوط به پیاده‌روی اربعین حسینی، بانک اماکن، بانک فیلم، نگارخانه، بانک نرم‌افزاری، فرهنگ زیارت، ‌آموزش مکالمه عربی، نقشه‌های مواصلاتی نجف و کربلا، آب و هوا و پخش زنده حرم‌های مطهر حضرت اباعبدالله الحسین، ‌حضرت عباس و حضرت امام علی (ع)» و پاسخ به شبهات از دیگر محتویات این ویژه‌نامه است.

مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری دسترسی به اطلاعات و متن کامل بیش از 35 کتاب در حوزه تخصصی عتبات عالیات از طریق کتابخانه تخصصی حج در اینترنت را از دیگر مطالب درج شده در این ویژه‌نامه برشمرد.

وی گفت: آخرین ویژه‌نامه اینترنتی به نشانی «hajj.ir/78/اربعین» نیز به ارائه آخرین اخبار و اطلاعات پیاده روی اربعین پرداخته است.

مسئول پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در این سه پایگاه اینترنتی روزانه دهها خبر مرتبط با پیاده‌روی اربعین و عتبات عالیات انتشار می‌یابد و زائران حسینی می‌توانند از بخش‌های مختلف این سه پایگاه اینترنتی استفاده کنند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان