کد خبر: ۱۱۵۴۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶

گلایه مردم زرقان از کارخانجات آلاینده/نفس شهر گرفته است

گرد و غبار و آلودگی های ناشی از فعالیت کارخانجات؛ سلامت زرقانی ها خصوصا محله دودج که ساکن در اطراف این کارخانه اند را به خطر انداخته است.

به گزارش شیرازه، گرد و غبار و آلودگی های ناشی از فعالیت کارخانجات آلاینده سلامت زرقانی ها خصوصا محله دودج که ساکن در اطراف این کارخانه اند را به خطر انداخته است.

مدتی است که اعتراضات مردمی به این آلودگی ها بیشتر شده و در ساعات خاصی همچون نیمه شب و اول صبح بوی متعفنی در شهر استشمام می شود که گفته می شود این بو از کارخانجات آلاینده اطراف زرقان است که مسئولان باید سریعتر نسبت به این موضوع واکنش نشان دهند؛ چرا که در درازمدت باعث ایجاد بیماری و مشکل در بین مردم خواهد شد.


کارخانجات آلاینده که در اطراف زرقان قرار گرفته است در سال های اخیر آلودگی های زیست محیطی آن مورد اعتراض مردم، کشاورزان و باغداران منطقه بوده است.

انتظار هر کس از چنین شهری، این است که آب و هوایی دلچسب داشته باشد و نفس کشیدن در آن، اکسیژن خالص را مهمان ریه‌های مردم کند؛ اما حقیقت آن است که کارخانه‌ها و صنایع، نفس مردم را بریده‌اند.

یکی از اهالی محله دودج زرقان در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: گرد و غبار و آلودگی ناشی از فعالیت این کارخانجات علاوه بر اینکه سلامت مردم این منطقه را به خطر انداخته است، به اراضی کشاورزی و باغات و آب نیز صدمات فراوانی وارد می کند.

وی افزود: این گرد و غبار و آلودگی نه تنها می تواند بقای گونه های جانوری و گیاهی را در پارک ملی بمو به خطر بیندازد، بلکه سلامت مردم زرقان را به شکلی جدی تهدید می کند.

امیدواریم که این مسئله با درایت و هوشیاری مسؤولان رده بالای شهر مرتفع شود و صدای اعتراض مردم زرقان از سوی آنها به مقامات رده بالای استان برسد تا بیش از این شاهد ضایع شدن حقوق شهروندی مردم زرقان نباشیم.

منبع:  زرقان ما

برچسب ها: زرقان ، کارخانجات ، آلودگی
نظرات بینندگان