کد خبر: ۱۱۵۴۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۰۳ آبان ۱۳۹۶
رئیس بخش دانشکده برق دانشگاه شیراز:

اعتراض دانشجویان را نادیده گرفتیم!/ تهدید غیر مستقیم دانشجویان معترض

رئیس بخش دانشکده برق نسبت به اعتراض دانشجویان گفته است:«اگر چه تا به امروز نسبت به این مسئله چشم‌پوشی صورت گرفته اما در صورت نیاز اقدام لازم انجام خواهد شد و بهتر است دانشجوها خود را وارد این مسئله نکنند."
به گزارش شیرازه، شروع سال تحصیلی جدید با یک خبر ناخوشایند همراه بود‌. خبری که با تجمع دانشجویان دانشکده مهندسی برق شیراز در پشت درب‌های سالن دانشکده مهندسی در فضای مجازی پیچید و هر چه جلوتر رفت جدی‌تر و تلخ‌تر شد. حکایت از این قرار بود که؛ سه تن از برجسته‌ترین اساتید دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر شیراز به دلایل نامعلوم و به روشی غیرقانونی از تدریس محروم شده بودند‌.

دکتر علی حقدل، دکتر حامد مسندی شیرازی و دکتر علیرضا مسندی شیرازی اعضای هیئت علمی دانشکده مهندسی برق شیراز هستند که علی‌رغم تخصص، قدرت علمی و اخلاق بالا  در نیم سال جدید تحصیلی هیچ درسی به ایشان ارائه نشده است. علی‌رغم پیگیری فراوان این اساتید و نامه‌نگاری‌های چند باره به رئیس دانشکده برق و رئیس دانشگاه  شیراز تاکنون هیچ پاسخی دریافت نشده است.

پس از ناکام ماندن تلاش اساتید برای پی بردن به چرایی محرومیت از تدریس، تعداد قابل توجهی از دانشجویان با تجمع و حدود 300 نفر از آنان دست به قلم شده و با امضای یک طومار اعتراض خود به این مسئله را بیان داشتند که البته هنوز این مسئله حل نشده است.

حال در هفته های اخیر با توجه به رسانه‌ای شدن این موضوع حساسیت در این باره افزایش یافته و جریان حاکم بر دانشکده مهندسی برق شیراز از رسانه‌ای شدن این مسئله ناراحت و دانشجویان امضا کننده نامه اعتراضی به محرومیت سه تن از اساتید از تدریس را تهدید ضمنی نموده‌اند.

به گفته چن تن از دانشجویان؛ در روز شنبه 29 مهر ماه 96 دکتر فرزاد مهاجری، رئیس بخش برق در حضور دانشجویان مقطع ارشد امکان دسترسی به لیست دانشجویان امضا کننده نامه اعتراضی به محرومیت سه تن از اساتید این دانشکده را مورد تاکید قرار داده و متذکر شده؛ "اگر چه تا به امروز نسبت به این مسئله چشم‌پوشی صورت گرفته اما در صورت نیاز اقدام لازم انجام خواهد شد و بهتر است دانشجوها خود را وارد این مسئله نکنند."

این دانشجویان ادامه می‌دهند؛ پس از این تهدید چند نفر از دانشجویان با مراجعه به دفتر رئیس بخش، ضمن عذرخواهی امضای خود را پس گرفتند تا در روند تحصیلی و تکمیلی خود دچار مشکل نشوند.
این دانشجویان ادامه می دهند؛ یکی از اساتید بخش مخابرات در ترم‌های‌ گذشته در مورد نحوه تصحیح نمرات گفته بود؛ «دانشجویانی که برای بازبینی اوراق و اعتراض مراجعه نکنند از 1.5 نمره ارفاق برخوردار می شوند». و کمتر از 12 ساعت پس از انتشار پیام یکی از استادان بخش، قسمت پیام های اتوماسیون آموزشی از دسترس خارج شد. حال با وجود چنین رویکردی از جانب برخی استادان، هنوز عوامل بخش به این سه استاد خرده می گیرند و عملکرد ایشان را خلاف سنن جاهلی بخش می دانند!

نظرات بینندگان