کد خبر: ۱۱۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۵ آبان ۱۳۹۶
در نماز جمعه شهرستان های فارس مطرح شد؛

ملت هوشیا رما در دام این تاریخ‌سازی‌های جعلی نمی‌افتند/با شایعه پراکنی آبروی افراد و شهرستان را نبریم

ائمه جمعه شهرستانهای فارس در خطبه این هفته با اشاره به 7 آبان، مردم ایران برا با بصیرت خواندند و تاکید کردند که ملت ما با هوشیاری خود در دام این تاریخ سازی های جعلی نمی افتند.

به نقل از شیرازه، ائمه جمعه شهرستانهای فارس در خطبه این هفته با اشاره به 7 آبان، مردم ایران برا با بصیرت خواندند و تاکید کردند که ملت ما با هوشیاری خود در دام این تاریخ سازی های جعلی نمی افتند.

ما به کوروش افتخار می کنیم اما نمیگذاریم کسی از شخصیت او سوء استفاده کند

حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه خرامه در خطبه های امروز نماز جمعه با اشاره به سفارشات بر زیارت امام حسین(ع) اظهار داشت: امروز مردم این کار را بدون هیچ قرارداد و هیچ وسیله ای انجام می دهند، زیارت امام حسین(ع) به واسطه شوری است که در دل مردم جریان دارد، زیارت اربعین یکی از اتفاقات خارق العاده در عظمت امام حسین(ع) است.

وی به سخنان مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری ارتش اشاره کرد و در ادامه افزود: همه اعلام کرده اند که مواضع ما همان مواضع سپاه است، دیپلماسی ما همان دیپلماسی سپاه است و کسی نمی تواند بین ما تفرقه بیندازد.

حجت الاسلام صباحی با اشاره به روز 7 آبان گفت: برای ما ثابت شده که دشمن آنچه را که طراحی می کند به نفع نظام نیست، همه ما به کوروش افتخار می کنیم اما سوء استفاده از چنین شخصیتی را اجازه نمی دهیم، اجازه نمی دهیم که به نقطه تقابل با راه امام حسین(ع) تبدیل شود، ایشان یک شخصیت پر افتخار برای ایران هستند.

خطیب جمعه خرامه ادامه داد: البته در تاریخ، سوء استفاده از شخصیت های مختلفی همچون دکتر بهشتی، سید احمد خمینی و آیت الله هاشمی رفسنجانی بوده اما امروز مردم هوشیار اجازه نمی دهند عده ای فراری خارج نشین، اسم کوروش را بر زبان بیاورند.

وی بیان داشت: اگر امروز کسی شخصیت کوروش را حفظ می کند ما ایرانی ها هستیم، دیدیم که چگونه طالبان آثار باستانی افغانستان را نابود کرد، دیدیم که داعش چگونه آثار باستانی عراق و سوریه را فروریخت، مردم ما قطعا در مقابل کسانی که بخواهند مخالف امام حسین(ع) حرف بزنند می ایستند و جلوی آنها را خواهند گرفت.

ملت ما هوشیار هستند و در دام این تاریخ‌سازی‌های جعلی نمی‌افتند

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی ربانی شیرازی امام جمعه زرقان در خطبه نماز جمعه امروز با اشاره به ریشه مناسبت جعلی 7 آبان گفت : کوروش در زمان حکومت خود یک حکمران خوب و  عادل بوده است اما بیش از یک قرن است که به وسیله خیال پردازی و جریان سازی دروغین رسانه‌های غربی کوروش را بزرگ تر جلوه میدهند و این توطئه‌ای  که از سوی دشمنان برای ضربه زدن به اسلام طراحی شده است و این مشکلی را از ملت ایران را حل نخواهد کرد.

امام جمعه زرقان ادامه داد :دشمنان قسم‌خورده نظام با جریان سازی دروغین مسائلی چون جعلی بودن هفت آبان که هیچ‌گونه سند تاریخی ندارد را مطرح می‌کنند و به این امید که اتحاد مردم را خدشه دار کنند ولی ملت ما هوشیار هستند و در دام این تاریخ‌سازی‌های جعلی نمی‌افتند.

خطیب نماز جمعه زرقان با اشاره به تحریم های تحمیلی آمریکا بر علیه نظام جمهوری اسلامی ایران ابراز کرد: فقط پاسخ کوبنده و مقتدرانه دولت و ملت، رژیم آمریکا را سر جای خود می نشاند.

وی سالروز شهادت شهید نوجوان، حسین فهمیده را مورد اشاره قرار داد و گفت: این روز به نام نوجوان و بسیج دانش آموزی نام گذاری شده است، یاد این شهید عزیز ۱۳ ساله که به قاسم ابن الحسن(ع) اقتدا کرد، را گرامی داشته می داریم و این شهید تا ابد برای همه ما الگو خواهد بود.

 7آبان یک اهرم فشار برای بدخواهان نظام است

احمدی امام جمعه مرودشت 7ابان ماه را یک اهرم فشار وابزاری برای بدخواهان نظام وملت دانست که از سمت دشمنان برنامه ریزی شده است تا از ان بعنوان پلی در جهت اختلاف وتقابل با مردم وانقلاب وعزت اسلامی بکار گرفته شود.

امام جمعه مرودشت گفت:مردم مراقب باشند زیرا دشمن از بحث 7ابان میخواهد در جهت تقابل با دولت ومردم ونظام استفاده کند/شما مردم چنان سیلی بصورت استکبار جهانی زده اید که ریس جمهور امریکا دیوانه وار سخن می گوید.

حجت الاسلام والمسلمین قنبر علی احمدی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود از صفات انسان های متقین را دوری کردن از قضاوت نسبت به دیگران واهمیت دادن به نماز جمعه عنوان کرد.

وی  در ادامه همچنین از دیگر شاخصه های روحیه انقلابی به شهادت طلبی به معنای امادگی از کیان اسلامی ودفاع از ارزش ها توام با داشتن روحیه ای همراه با رهایی از تعلقات دنیوی ذکر کرد.

خطیب جمعه مرودشت در ادامه خطبه های خود در خصوص مسله 7ابان ماه بیان داشت :همواره از ناحیه سلاطین وپادشاهان جز ظلم وستم وسنگ پاره ها چیزی برای ایران اسلامی به یادگار نمانده است در حالیکه معماری اسلامی در حال حاضر بیشترین جاذبه ها را در بین مردم دنیا ایجاد نموده است

احمدی 7ابان ماه را یک اهرم فشار وابزاری برای بدخواهان نظام وملت دانست که از سمت دشمنان برنامه ریزی شده است تا از ان بعنوان پلی در جهت اختلاف وتقابل با مردم وانقلاب وعزت اسلامی بکار گرفته شود.

وی ضمن گلایه از کسانی که ادعا می نمایند که کورش خداپرست بوده وبه ترویج ملی گرایی وقومیت گرایی می پردازند اظهار داشت :چنانچه بحث مبارزه با ظلم وبی بند وباری در میان هست ایا با وجود این همه سنگ نوشته از دوران قدیم تا کنون که به یادگار مانده است تا به حال عکس بدحجابی ویا یک حرکت بی بند وباری درمیان انان دیده شده است یا نه ؟

احمدی تجمع در کنار قبر کورش وطواف نمودن وسجده کردن بر این خاک واطراف ان را شرک دانست وافزود:ما همواره مخالف نمادهای تمدنی به جا مانده از دوران باستانی وایام پیشین نبوده ونیستیم ولی شما مردم وبخصوص جوانان مراقب باشید که دشمن ویک عده عناصر فریب خورده داخلی وخارجی وسلطنت طلب میخواهند با اختلاف انداختن بین دلداگان نظام وانقلاب وشما مردم به اهداف شوم خود علیه نظام دست پیدا نمایند.

امام جمعه مرودشت از مردم تقاضا داشت که در زمینه 7ابان ماه با نهاد های امنیتی وسربازان گمنام امام زمان (عج) ونیروهای نظامی وانتظامی نهایت همکاری را داشته باشند واجازه ندهند که یک سری از حرکت های استعماری از ناحیه استکبار جهانی واستعمارگرایان در داخل کشور اقدام به توطئه ودسیسه های خود نمایند.

وی در ادمه همچنین ضمن انتقاد از ملی گرایان که در حال حاضر وشرایط کنونی اقدام به یک سری شعار های ساختارشکنانه می دهند عرضه داشت : افرادی که تحت عنوان ملی گرایان اکنون شعار سر می دهند درزمان 8سال دفاع مقدس برای کشور چه کارمثبتی انجام داده اند وحاکمیت در جهت حفظ نمادهای تمدنی همان طور که از قدیم الایام تاکنون حفظ ومراقبت از این اثار باستانی را به عهده داشته اکنون هم خود برای حفظ کردن انان تلاش خواهد نمود ونیازی به دلسوزی این گونه افراد نخواهد داشت.

احمدی در ادمه نیز ضمن تبریک فرا رسیدن 13ابان ماه روزنوجوان وشهادت دانش اموز بسیجی شهید حسین فهمیده اظهار داشت :امن ترین جایگاه برای ارتقاء فکر واندیشه ومعنویت شما دانش اموزان همین بسیج دانش اموزی وحضور وثبت نام در این جایگاه می باشد.

  شهید محمد حسین فهمیده وحججی ها پرورش یافته گان مکتب قرآن،اسلام وعاشورا هستند

حجه الاسلام درویشی امام جمعه بیضا درخطبه  اول با تاکید بر اهمیت وجایگاه تقوای الهی گفت: ذات باری تعالی ناهمواری ،سختی وگره هارا برای انسان های با تقوا سهل وآسان می کند،اگر تقوای الهی در جامعه ای رعایت ونهادینه شود بسیاری از مسائل ومشکلات مردم آن جامعه حل می شود در این زمینه حضرت علی «ع» می فرمایند:علت تمام گرفتاری ومشکلات بشر به واسطه عدم توجه مردم به تقوای الهی اس.

خطیب نماز جمعه بیضا با تسلیت سالروز شهادت ثبت اکبر امام حسن مجتبی«ع» به تشریح ابعاد مختلف شخصیت آن امام همام پرداخت وگفت:درمورد تاریخ شهادت ایشان سه نظر وعقیده مطرح شده وآنچه دراین عقایدمشترک است این است که شهادت ایشان دراواخرماه صفر است.امام جمعه بیضادرخطبه دوم با اشاره  به سالروز شهادت مرجع عالیقدر اسلام حضرت آیت الله اشرفی اصفهانی گفت: یکی از خصوصیات بارزایشان توجه به نشر دین مبین اسلام از طریق حفظ ،نشر وتوسعه کتاب وکتابخانه است، ایشان در طول عمر مبارک خود حتی یکبار به سفر حج مشرف نشده اند وتمام وجوهاتی که به ایشان پرداخت می شده صرف حفظ ونگهداری کتب دینی واسلامی می شده است وامروزه کتابخانه ایشان از بزرگترین کتابخانه های جهان اسلام است .

امام جمعه بیضا با اشاره به هشتم آبان سالروز شهادت دانش آموز شهید محمد حسین فهمیده گفت: امثال  شهید محمد حسین فهمیده وحججی ها پرورش یافته گان مکتب قرآن،اسلام وعاشورا هستند که موفق می شوند یک شبه ره صد ساله را طی نمایند وجای خود را با استاد عوض کنندسپس افزود: درطول دوران دفاع مقدس نمونه این شهدای والامقام کم نداریم .

امام جمعه بیضا با اشاره به تصویب تحریم ها ی جدید کنگره امریکا علیه کشورمان گفت: این گونه تحریم هاهرچند برای ما زحمتی ایجاد می کند امابا توجه به اراده آهنین مردم ونظام ما این توطئه سران استکبار همچون نقشه های قبلی هرگز نخواهد توانست مانع حرکت وپیشرفت اهداف عالیه ما بشود.

حجه الاسلام درویشی با اشاره به بیانات ارزشمندمقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان دانشگاه افسری ارتش جمهوری اسلامی گفت: همانگونه که معظم له فرمودند: امروزه جایگاه وارزش امنیت برای ما دوچندان است همه‌ی مردم بویژه جوانان باید قدر امنیّتِ موجود و عزّت و آرامش و سربلندی کشور که به برکت نظام جمهوری اسلامی به‌وجود آمده است را بدانند،روزگاری، ایرانِ عزیز با گذشته‌ی تاریخی و درخشان خود و با استعدادهای بی‌پایان، زیر پای مستشاران آمریکایی و صهیونیستی و انگلیسی بود و به‌دست حاکمان وابسته و ضعیف و پَست، تحقیر میشد امّا اسلام، این کشور را نجات داد و جمهوری اسلامی، ایران را عزیز و مقتدر کرد.

خطیب نماز جمعه بیضا با اشاره به مناسبت ساختگی تاریخی دشمنان(روز کورش) گفت: مگر در طول دوران دفاع مقدس مردم ما امثال کورش کم داشتند؟مردم ونظام ما با کورش که مشکلی ندارند مشکل این است که این برنامه از نقشه وتوطئه دشمنان برعلیه مردم ونظام ما است واز این طریق می خواهند توطئه ونقشه شوم خود علیه نظام ما عملی کنندلذا همه  به ویژه خانواده ها باید مواظب باشند که نوجوانان وجوانان آنان در دام نقشه وتوطئه دشمنان گرفتار نشوند.


با شایعه پراکنی آبروی افراد و شهرستان را نبریم

امام جمعه استهبان در خطبه های نمازجمعه این هفته این شهرستان گفت: یکی از گناهانی که ما به آن توجه نمی کنیم شایعه پراکنی و بردن آبروی افراد است؛ همینقدر که بفهمیم یک پرونده در دادگستری برای یک نفر تشکیل شده است نقل تمام محافل و مجلس می شود. ما هفته پیش یک پرونده ای در دادگاه داشتیم که باید مراحل قانونی اش طی شود و اول ثابت بشود اما گفتن و نقل کردن چیزی را که هنوز ثابت نشده است و امیدوارم که از اصل دروغ باشد و ثبات نشود درست نیست، زیرا هم آبروی شخص میرود و هم آبروی شهرستان و قاضی هم حضور دارد تا محاکمه کند و اگر جرمی باشد شخص به جزای اعمالش می رسد فلذا بیشتر مواظبت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین خاوری، امام جمعه استهبان با اشاره به هفته بسیج دانش آموزی افزود: امروز بسیج دانش آموزی برای تربیت و آموزش بهتر دانش آموزان به عنوان یک کار مشترک فرهنگی، علمی و تربیتی بین سپاه و آموزش و پروش قرار دارد و از خانواده ها درخواست دارم فرزندان خود را برای شرکت هرچه بیشتر در برنامه ها، حلقه های صالحین، آموزش های علمی و تربیتی بسیج دانش آموزی و مساجد و محلات تشویق کنید و ان شاالله همه دانش آموزان از برنامه های بسیج بهره ببرند.

امام جمعه استهبان با اشاره چهلمین سالروز شهادت سید مصطفی خمینی فرزند بزرگوار حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: ایشان طبق صحبت های مقام معظم رهبری سن زیادی نکردند اما در 30 سالگی به اجتهاد می رسند و در کنار مراجع بزرگی مثل آیت الله خوانساری و آیت الله شاهرودی و دیگر بزرگان جزو اساتید درس خارج حوزه علمیه قم و نجف اشرف می شوند؛ همچنین در 47 سالگی وقتی به شهادت رسید کتاب های زیادی در فقه، فلسفه، تفسیر و اصول فقه از خودش بجای گذاشت.

وی با اشاره به اهمیت پیاده روی از نجف تا کربلا در زمان اربعین همگان را به این سفر تشویق کرد و در این خصوص توصیه داشت: حتما گذرنامه و ویزا گرفته شود زیرا به فتوای تمام مراجع بدون ویزا و گذرنامه جایز نیست فلذا هر چه سریعتر اقدام کنید و در تمام مراحل با پلیس های ایران و عراق همکاری کنید.

مردم ایران اسلامی  همیشه با بصیرت عمل کرده

حجت الاسلام و المسلمین صادقی امام جمعه داراب گفت: در زمان رژیم منفور پهلوی و روز تولد شاه در روز 7 آبان به زمان بزرگداشت کوروش نام گرفت.

وی با اشاره به روز 7 آبان افزود: در این روز منافقین خارج کشور که بعضاً عده ای از آنها در داخل کشور هستند و فرصتی برای آنها فراهم شده، تا سوء استفاده و خرابکاری هایی در این روز انجام دهند.

امام جمعه داراب گفت: مردم ایران اسلامی و شهرستان های استان فارس همیشه با بصیرت عمل کرده و از نظام و انقلاب اسلامی به خوبی و شایستگی پشتیبانی نموده اند.

وی افزود: میبایست با رهاکردن و عدم شرکت در اینگونه جلسات، ضد انقلاب، دشمنان نظام اسلامی و منافقین که عده ای را تجهیز و تشویق می کنند برخورد کرد.

وی بیان کرد: باید مردمی را که از روی جهل و نادانی از این گروه ها حمایت می کنند، آگاه سازیم که در اینگونه مراسمات برنامه ریزی شده شرکت نکنند.

مراقب باشیم ترامپ و آمریکایی‌ها تفاوتی بین ایرانی ها قائل نیستند

حجت الاسلام مهدی نقوی امام جمعه صفاشهر در خطبه‌های امروز نماز جمعه با اشاره به مواضع خصمانه آمریکا علیه ملت ایران گفت: آمریکایی ها فکر می کنند ایران اسلامی مانند گذشته است، دنیا عوض شده است ولی آمریکایی ها هنوز همان تفکرات کاپیتولاسیونی را دارند.

وی افزود: مراقب باشیم ترامپ و آمریکایی‌ها تفاوتی بین ایرانی ها قائل نیستند، از طرفی می گویند ما برای کمک به ملت ایران در کنار آنان هستیم و از طرف دیگر از بردن نام خلیج فارس ابا دارند.

حجت الاسلام نقوی به عصبانیت آمریکایی ها از ملت ایران اشاره و اظهار کرد: بارها پس از برجام شاهد تحریم‌های جدید آمریکا علیه ملت ایران بودیم مشکل آمریکا مسئله هسته ای، برجام، موشکی و حقوق بشر نیست، مشکل این است که چرا ملت ایران منافع آنان را در منطقه به خطر انداخته و مانع از اجرای نقشه های آنان در منطقه از جمله داعش و تجزیه عراق می شود، آنان از اینکه مردم ایران مانند سد محکمی در برابر ایران ایستاده است عصبانی هستند.

وی افزود: هدف از سفر مقامات آمریکایی به منطقه و سخنان آنان علیه ایران این است که برجام را دائمی کنند به طوری که محدود به زمان نباشد و برجام در مسائل غیرهسته ای از جمله مسائل موشکی و بازدید از مراکز نظامی هم اجرا شود به طوری که فشار آن علیه ایران باقی بماند.

امام جمعه صفاشهر تصریح کرد: همان طور که رهبری گفتند مسائل دفاعی به هیچ وجه قابل مذاکره نیست و ما در هیچ موضوع دیگری با آمریکا مذاکره نمی کنیم.

وی با اشاره به همراهی اروپا با آمریکا گفت: نباید از توطئه اروپا غافل شد، آنان به ظاهر اجرای برجام توسط ایران را تایید و اعلام می کنند ما با سخنان ترامپ موافق نیستیم، ولی اتحادیه اروپا با هم‌صدایی آمریکا بیانیه می دهد ما نسبت به مسائل موشکی ایران نگرانی داریم.

وی تاکید کرد: تصور شکاف بین اروپا و آمریکا درباره ایران نادرست است همه این ها یک نقشه واحد دارد.

کوروش اگر زنده بود، اولین کاری که انجام میداد دشمنی با ظالمان جهان بود، نه همنوایی با آنها

حجت الاسلام رضا صفایی امام جمعه شیعیان خنج در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت حضرت عمار یاسر در نهم صفر، گفت: عمار یاسر، ملاک حقانیت و تشخیص حق و باطل بود؛ هر جا عمار حضور داشت، یعنی آنجا جبهه حق بود؛ این شخصیت بزرگوار دارای بصیرت بسیار بالایی بود که توانایی تشخیص حق از باطل را داشت.

وی در ادامه به هشتم آبان، سالروز شهادت محمدحسین فهمیده، روز نوجوان و روز بسیج دانش آموزی اشاره نمود و گفت: بسیج با ایجاد پایگاه در مدارس، زمینه رشد دانش آموزانی را فراهم کرده که می توانند الگویی برای جامعه شوند.

امام جمعه شیعیان خنج در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به نامگذاری جعلی هفتم آبان ماه به نام کوروش، گفت: هفت آبان در هیچ کتاب تاریخی نیامده که تولد کوروش و یا منتسب به وی باشد. این یکی از نقشه های دشمن است که هر ساله جوانان را فریب می دهد تا در این روز به مقبره ای که منتسب به کوروش است رفته و تجمع علیه نظام و اسلام برپا کنند.

صفایی خطاب به افرادی که ادعای پیروی از کوروش دارند، گفت: در منشوری که منتسب به کوروش می باشد، وی همگان را به اخلاق و ادب توصیه کرده، اما شما که ادعای پیروی از کوروش دارید، انواع بداخلاقی را انجام داده و به دین اسلام نیز جسارت می کنید. آنهایی که دم از کوروش میزنند، چرا حرفهای کوروش را رعایت نکرده و بازیچه دست دشمنان شده اند؟

وی افزود: دشمن می خواهد بین ما دو دستگی بیندازد و کاری کند که چشممان را به روی ظلم و ستمی که علیه مردم مظلوم جهان انجام می دهد، ببندیم. بدانید کوروش اگر زنده بود، اولین کاری که انجام میداد، دشمنی با ظالمان جهان بود.

خطیب جمعه شیعیان خنج در قسمت دیگری از صحبت های خود با اشاره به اظهارات اخیر رییس جمهور آمریکا و اقدام اتحادیه اروپا، گفت: پس از اظهارات مضحک ترامپ، اتحادیه اروپا نیز به خود حرکتی داده و گفتند بیاییم توافق دیگری بنویسیم و قدرت موشکی ایران را محدود کنیم.

صفایی عنوان کرد: آمریکا و ترامپ می گویند برجام را اصلا قبول نداریم؛ اروپا نیز می گوید برجام به هر حال جلوی بعضی قدرت های ایران را گرفته اما بیاییم به همراه آمریکا توافق دیگری بنویسیم تا جلوی قدرت موشکی ایران نیز بگیریم.

وی اظهار داشت: اروپا و آمریکا هر دو در یک نقشه هستند و لازم است همگان بر این موضوع آگاه باشند.

امام جمعه شیعیان خنج به مشکلات معیشتی مردم نیز اشاره نمود و از دولتمردان خواست با اجرای دقیق سیاستهای اقتصاد مقاومتی، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را حل نمایند.

صفایی در پایان با اشاره به مشکلات مسکن مهر و شهرک های حاشیه نشین خنج، گفت: مسکن مهر و همچنین سایر شهرک های حاشیه ای خنج، امکانات درستی ندارند؛ فضای فرهنگی، تفریح و ورزش ندارند و بارها به بنده گزارش داده اند. از شهرداری محترم خواهشمندیم علاوه بر اینکه به شهر می رسند، ان شاءالله به حواشی شهر و مشکلات مسکن مهر نیز رسیدگی نمایند.

ما بر سر توان دفاعیمان با کسی مذاکره نمیکنیم

آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه شهرستان نی ریز در خطبه های نماز جمعه این هفته در مصلی بزرگ این شهر گفت: حضرت امیرالمومنین علی (ع) برای اینکه در برابر فتنه گران بایستد و آن ها را سرکوب کند و یاران خود را تقویت کند از رشادت ها و جوانمردی های خود در دوران جوانی سخن میگفتند.

خطیب جمعه نی ریز خاطر نشان شد: نباید گوش به حرفهای دشمنان اسلام و دین بدهیم، آمریکا و هم پیمانان آن به دنبال ضعف ما هستند، اگر امروز با ما مخالف هستند دلیل آن این است که اسلام استکبار ستیز است، آنها نمی توانند ببینند که ایران در منطقه حرف اول را می زند.

وی ادامه داد: این ملت سرافراز است چون از قرآن و اسلام تبعیت داریم . قدر اسلام و قوانین دینی را بدانیم و ازاسلام فاصله نگیریم؛ هرچه بتوانیم قدرتمندتر باشیم بهتر است ماسرتوان دفاعیمان باکسی حرف ویامذاکره نداریم و تابع کسی نیستیم .


وی با اشاره به شهادت امام حسن (ع) بیان کرد:  مرد جهاد و سیاست، او را ترور شخصیت کردند ولی حضرت مقاومت کرد باعلمش و صبروبردباریش دین خدارا حفظ کرد؛ همانطور که قیام امام حسین (ع) ارزشمند است علم و برد باری امام حسن (ع) هم ارزشمنداست.

وی در ادامه در خصوص 8 آبان سالروز شهادت شهید حسین فهمیده دانش آموز 13 اظهار داشت: این روز، روز جوان، بسیجیان جان بر کف می باشد، ببینید جوان 13 ساله در برابر دشمن چه می کند، قدر این جوانان بسیجی را بدانیم.


امام جمعه نی ریز در پایان بیان داشت: جوان هایی که انقلابی اند، فداکارند، در خارج از کشور جان می دهند برای ایران و اسلام و دانشگاه و جامعه می بایست جوان انقلابی تربیت کند و شماها نگذارید جوانان از دست بروند و درگیر آسیب های اجتماعی شوند و از کوچکی آن ها را با مسجد آشنا کنید.

مردم هوشیار باشند ؛ یک جریان شسکست خورده ی سیاسی میخواهد کوروش را مقابل اسلام علم کند

آیت الله لطف الله دژکام  امام جمعه جهرم در خطبه های عبادی سیاسی امروز نماز جمعه این شهر گفت: توحید به معنای این است که همه امور به اراده خداست و همگی نیز به آن ایمان داریم اما متاسفانه در عمل آن را اجرایی نمی کنیم زیرا تا مشکلی برای برخی از ما ایجاد شود به دنبال مخلوق هستیم.

آیت الله دژکام توحید را عامل تحقق نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود:شاه با ایجاد ظاهر سازی سعی در لطمه زدن به دین و علمای دین داشت اما به خواست خداوند به اهداف شوم خود نرسید‌.

وی ادامه داد:به فرموده مقام معظم رهبری٬ با اراده خداوند این بار هم آمریکا از مردم ظلم ستیز ایران سیلی محکمی خواهد خورد و آنها نمی توانند با حق مقابله کنند .

امام جمعه جهرم در بخشی دیگر از خطبه نماز جمعه خاطرنشان کرد:مسئولان در تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کنند و به فرموده رهبر معظم انقلاب باید این مقوله در جامعه و زندگی مردم ملموس شود.

 وی رمز رسیدن به اقتصاد مقاومتی را عملکرد جهادی دانست و اظهار داشت: مدیران دلسوز از همکاران خود در رابطه با این موضوع مطالبه کنند.

خطیب جمعه جهرم با اشاره به اینکه باید یک حرکت عظیم در راستای اقتصاد مقاومتی رخ دهد، تاکید کرد: نباید در برابر تنبلی‌های عده‌ای سکوت کرد تا کشور در معرض خطر قرار بگیرد.

آیت‌الله دژکام همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زمزمه برخی حرکات در روزی که به اسم کوروش نامیده شده است، گفت: هفتم آبان عده‌ای حرکاتی انجام می‌دهند و خوش رقصی می‌کنند.

وی ادامه داد: ما بنا نداریم به کسی بدگویی کنیم اما بحث این است که عده‌ای خارج از کشور این جریان را هدایت کرده و آنها را در مقابل دین و اسلام علم می‌کنند.

 امام جمعه جهرم خاطر نشان شد : یک جریان شکست خورده سیاسی می خواهد کوروش را در مقابل اسلام علم کند که باید مردم هوشیار باشند.


برچسب ها: فارس ، نماز جمعه ، ایران
نظرات بینندگان