کد خبر: ۱۱۵۵۰۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶
پزشکان شیرازی خادم‌الحسین می‌شوند

ارائه خدمت 450 پزشک و پیراپزشک شیرازی به زائران عتبات عالیات

450 پزشک و پیراپزشک شیرازی جهت خدمت به زائران اباعبدالله(ع) در ایام اربعین، دهم آبان‌ماه به عتبات عالیات مشرف می‌شوند.
ارائه خدمت 450 پزشک و پیراپزشک شیرازی به زائران عتبات عالیات
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از پزشکان و پیراپزشکان متقاضی برای ارائه خدمت به زائران در ایام اربعین ثبت‌نام شد که در مدتی کوتاه بیش از 700 نفر ثبت نام کردند و مجبور به متوقف کردن ثبت‌نام شدیم. پس از انجام مصاحبه با درنظر گرفتن اولویت توانایی انجام کارهای درمانی و سلامت جسمی 450 نفر از متقاضیان انتخاب شدند.

دکتر فرخ بهارلویی با بیان اینکه عشق به  امام حسین(ع) در کادر درمانی علوم پزشکی شیراز موج می‌زند، تصریح کرد: گروه پزشکی اعزامی به کربلا متشکل از پزشک عمومی و متخصص، داروساز، دندانپزشک، پرستار، تکنسین فوریت‌های پزشکی و 100 نفر از دانشجویان سال‌های آخر پزشکی و پرستاری هستند که از دهم تا بیست و یکم آبان‌ماه به زائران خدمات سلامت ارائه می‎‌دهند.

دبیر ستاد اربعین دانشگاه علوم پزشکی شیراز  همچنین از حضور تعداد 100 نفر از دانشجویان پزشکی و پرستاری در مسیر پیاده‌روی اربعین خبر داد و افزود: این دانشجویان نیز به عنوان امدادگران مردمی با همراه داشتن داروهای اولیه به کسانی که در طول مسیر نیاز به دریافت خدمات سلامت داشته باشند، کمک می‌کنند.

او با بیان اینکه تیم دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ایجاد هفت درمانگاه ثابت و سیار که 2 درمانگاه اصلی آن در کربلا است، به زائران اربعین حسینی خدمات پزشکی ارائه می‌دهد، گفت: خدمات حوزه سلامت در این درمانگاه‌ها بیشتر شامل خدمات پزشکی عمومی، درمان نارسایی های تنفسی و گوارشی، ارائه خدمات برای کاهش گرمازدگی و التهابات ناشی از تغییر اقلیم، درمان ضایعات پوستی و تاول های ناشی از پیاده روی و خدمات عمومی پزشکی است و در صورت نیاز زائران به خدمات تخصصی با بیمارستان های عراق هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات بستری به زائران انجام شده است.

بهارلویی ضمن تشکر از همکاری‌های دکتر ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، دکتر بلندپرواز نماینده ریاست دانشگاه در ستاد اربعین، مسئولین نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در خلق حماسه معنوی گفت: با 38 موکبی که زیرمجموعه موکب حضرت احمدبن موسی(ع) فعالیت می‌کنند نیز هماهنگ شده که تعدادی از پزشکان و پیراپزشکان در موکب‌ها مستقر شوند.

هم‌افزایی گروه‌های جهادی، مسئولین موکب‌ها و دانشگاه علوم پزشکی در ارائه خدمات به زائران
دکتر سیدنورالدین فرجی، مسئول گروه جهادی «یاوران ولایت» دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در گفتگو با خبرنگار شیرازه گفت: همه ساله نیروهای زیادی از مجموعه علوم پزشکی متقاضی خدمت رسانی به زوار حضرت اباعبدالله(ع) بودند که به علت محدودیت فضا، از قافله خدمت رسانی جا می ماندند. از طرف دیگر موکب‌های زیادی نیز متقاضی استفاده از کادر درمانی در موکب‌های خود بودند که بازهم به علت عدم هماهنگی از این امر محروم می ماندند که امسال با هماهنگی های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی فارس، ستاد اربعین استان فارس، بسیج جامعه پزشکی استان فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و گروه جهادی «یاوران ولایت»، ارتباط و هماهنگی های لازم برقرار شد.

او با اشاره به تشکیل جلسه‌ای با حضور مسئولین تعدادی از موکب‌های استان فارس در بیمارستان شهید رجایی شیراز گفت: دکتر بلندپرواز، نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز در امور اربعین، دکتر بهارلویی رئیس بسیج جامعه پزشکی و بنده به عنوان مسئول گروه جهادی «یاوران ولایت» میزبان مسئولان موکب‌های استان فارس بودیم که در این جلسه مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیروی انسانی، دارو و تجهیزات را تامین و موکب‌ها نیز وسیله رفت و برگشت و اسکان نیروها را تامین کنند.

فرجی گفت: در این جلسه موکب داران استان نیز برخی گلایه های خود را درخصوص جلوگیری از ورود میوه از مرز به عراق مطرح کرده و خواستار پیگیری آن شدند.
نظرات بینندگان