کد خبر: ۱۱۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶

تجمع مردم کازرون در تونل محرم/ ناراحتی مردم از رها کردن تونلی نیمه کاره توسط مسئولان

تجمع مردم کازرون در تونل محرم نیز در حالی بدون مجوز مردم را به تونل محرم دعوت می کرد که قبلا نیز به دلایلی و با شکل گیری مجموعه ای از دغدغه ها در اذهان عمومی مردم به خیابان آمدند و در یکی از این اجتماعات حتی شعارهایی علیه چند مسئول شهرستان عنوان شد.

به گزارش شیرازه،  ساعاتی پیش از تردد مردم به سمت تونل محرم جهت برگزاری چهارمین تجمع شش ماه گذشته در کازرون جلوگیری به عمل آمد.

نیروی انتظامی براساس دستور شورای تامین، عصر امروز با مسدود سازی ورودی جاده روستای قلعه سید به سمت تونل محرم از تجمع غیرقانونی جلوگیری کرد.

این تجمع نیز در حالی بدون مجوز مردم را به تونل محرم دعوت می کرد که قبلا نیز به دلایلی و با شکل گیری مجموعه ای از دغدغه ها در اذهان عمومی مردم به خیابان آمدند و در یکی از این اجتماعات حتی شعارهایی علیه چند مسئول شهرستان عنوان شد.

بهادر ریاضی، عضو شورای شهر که از حضور در این تجمع نهی شده بود، طی نامه ای گلایه خود به فرماندار اینچنین بیان کرده است: این‌جانب تا زنده هستم هرگز جناب‌عالی را نمی‌بخشم که نگذاشتید همگام و همراه با مردم بیدار شهرم باشم و البته قبلاً به پیمانکار تونل تشر زده بودید که چرا ریاضی عضو شورا را به تونل راه دادید؟

وی در بخش دیگری از نامه سرگشاده خود نوشته است: آیا این همان حقوق شهروندی است که آقای رئیس جمهور محترم از آن صحبت فرمودند؟! حضرت‌عالی به عنوان برترین نماینده‌ی دولت تدبیر و امید این حقوق را از بنده سلب کردید و تهدید به پرونده سازی‌ برایم کردید. امروز بنده قهرمان هستم و حضرت‌عالی بازنده‌ی بازی!

این تجمع امروز در حالی برگزار شد که شرکت کنندگان با استفاده از راههای فرعی از روستاهایی به جز روستای قلعه سید، خود را به تونل محرم رساندند و در یک راهپیمایی بدون حاشیه، خواستار پیگیری و اجرای پروژه حفر تونل محرم شدند.

نوشتن طومار و در خواست از مسئولین عالی رتبه کشوری جهت ادامه روند حفر تونل محرم بخشی از برنامه این تجمع متشکل از مردم شهرستان کازرون در سنین مختلف بود.

شرکت کنندگان با در دست داشتن پوستر هایی با مضامین " تونل محرم حق مسلم ماست، تونل محرم پاره تن کازرون است، تونل محرم دروازه خلیج فارس، رهسپاریم با ولایت تاشهادت، ما کازرونی هستیم فرزند انقلابیم" خواستار ادامه روند حفر تونل محرم شدند.

یکی از شرکت کنندگان در این برنامه اظهار داشت: ضروری است استانداری فارس به ویژه شخص استاندار با در نظر گرفتن حساسیت های مردم کازرون و برخی بی عدالتی ها، در رابطه با انتصاب فرمانداری باتجربه تر اقداماتی عاجل داشته باشد.

شرکت کننده دیگری در این رابطه گفت: شهرستان کازرون نیازمند فرمانداری است که تصمیماتش بدون وابستگی به نمایندگان مجلس شورای اسلامی باشد و بتواند مستقل عمل کند.

وی ادامه داد: متاسفانه در برهه های مختلف، دخالت در امور اجرایی کشور و غافل ماندن از قانون گذاری و نظارت بر آن که وظیفه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است، باعث شده است تبعیضاتی در حق مردم صورت بگیرد که حتی یک سرسوزن هم نیت خیرخواهانه پشت آن نیست و بیشتر یک کار پوپولیستی برای جمع آوری رای از همان گروهی است که به آنها خدماتی اندک ارائه می شود.

این فرد ادامه داد :اگر یک نماینده به وظیفه نظارت خود در مجلس به خوبی بپردازد و با دوری از بده بستان های سیاسی با دولتی ها اجرای قانون را پایش کند، مطئنا امروز وضعیت کشور ما این نبود، اما بعضا دیده می شود که برخی بخاطر رای آورری و بدون در نظر گرفتن مصالح کل جامعه فقط برای برقدرت ماندن خود تلاش میکنند.

بانوی شهروند دیگری که در این تجمع شرکت کرده بود گفت: همان هایی که از زبان مسئولین کشوری میگویند این تونل توجیه اقتصادی ندارد و مشکلاتی را برای آن عنوان می کنند باید بدانند که اختلاف بزرگی که بین چند ده هزار نفر از مردم این شهرستان ایجاد کرده اند، آتش و جهنمی خواهد شد که در قبر گریبانشان را خواهد گرفت.

وی ادامه داد: من به عنوان یک روستایی که چندسالی است ساکن شهر کازرون هستم، به همراه خانواده ام، در طول سال چندین بار از بازار قائمیه خرید میکردیم، امروز آنچنان اختلاف و کینه ای ببین این مردم خونگرم و مردم شهر کازرون ایجاد شده است که خدا میداند کی رفع میشود و مطمئنا مقصر اصلی همان قدرت طلبان هستند.

یکی از جوانان شرکت کننده به نام مهدی نیز گفت: بهتر بود فرماندار به عنوان رئیس شورای تامین بستری برای تجمع مردمی فراهم می آورد و با حضور در جمع آنها اقدام به شفاف سازی و پاسخگویی به دغدغه های مردم می کرد چرا که حضور در میان ولی نعمتان و دلسوزان، شیرین ترین لحظات برای یک کارگزار و مسئول است.

یکی دیگر از بانوان که  فرزندان خردسالش او را همراهی کردند گفت: با احداث این تونل فاصله مردم بخش های خشت و کمارج بیش از 20 کیلومتر به کازرون نزدیک می شود و این یعنی اینکه یک بیمار زودر به بیمارستان مجهز منتقل میشود، یعنی نخل داران این مناطق راحت تر محصولشان را به سایر استانها ارسال میکنند، یعنی اینکه شوهر من دقایقی زودتر به جمع خانواده اش برمی گردد و اینها هیچ کدام معنی بدی نیست.

وی گفت: ما میگوییم حق همه ی مردم شهرستان است که راههای مواصلاتی نزدیک تر و امنی داشته باشند و این خواسته زیادی برای ما مردم کازرون نیست در حالی که هزینه ها سنگین مطالعات و حفر تونل از محل بیت المال صورت گرفته است و نه شخص نماینده و نه مسئولان وزارت راه حق ندارند بخاطر مسایل سیاسی مثل تخریب دولت قبل یا هر موضوع دیگری خواسته به حق مردم را زیرپا بگذارند.

شبکه های اجتماعی این روزها به دلیل نگرانی مردم از "پیشرفت همه جانبه شهرستان" بستری برای انشتار انتقادات مردمی به فرماندار و نماینده شهرستان است که متاسفانه عدم پاسخگویی به موقع به این مطالبات و انتقادات زمینه بروز ناهنجاری های شده است.

این روزها فرماندار کازرون نماینده عالی دولتی است که شفاف سازی از شعارهای  آن بوده است اما ارتباط ضعیف ایشان با اصحاب رسانه و عدم شفاف سازی و پاسخگویی به موقع به دغدغه های مردمی از طریق این بستر (رسانه ها) باعث شده است که برای اولین بار در طول تاریخ کازرون پس از انقلاب اسلامی ظرف کمتر از 6 ماه، چهار تجمع در شهر کازرون صورت گیرد.


اگرچه قبلا نیز شنیده هایی غیر رسمی مبنی بر تغییر فرماندار وجود داشت و گفته می شد قرار است فردی بومی به عنوان فرماندار کازرون انتخاب شود و آقای علوی نیز به عنوان فرماندار فراشبند انتصاب شوند اما رویکرد دولت آقای روحانی به شکلی بوده است که از فرماندار بومی به ندرت استفاده کرده است و احتمالا همچنان میزبان وی باشیم.

با وجود اینکه شنیده شده است تجمع امروز وجاهت قانونی نداشته و از سوی شورای تامین برگزاری آن ممنوع شده بود، اما در هیچ رسانه ای در رابطه با عدم برگزاری مراسم اطلاعیه ای از سوی فرمانداری منتشر نشده بود، به همین سبب می شود گفت شرکت کنندگان نسبت به مصوبات شورا بی اطلاع بودند.

منبع: کازرون خبر

برچسب ها: کازرون ، تجمع ، فارس
نظرات بینندگان