کد خبر: ۱۱۵۵۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۰

درب استانداري فارس قفل شد

جمعي از مردم شيراز با حضور در مقابل استانداري فارس و قفل زدن بر درب آن، نسبت به تغيير مديريت‌هاي ارزشي در اين استان اعتراض كرده و خواستار انتصاب استاندار بومي شدند.

محمدرضا هاجري نماينده تجمع‌كنندگان معترض به استاندار فارس، عصر ديروز در اين تجمع در سخناني اظهار داشت: هنوز آثار ننگين فتنه سال ۸۸ از نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران نگذشته كه فتنه‌اي آلوده‌تر، منحرف‌تر و ننگين‌تر وارد ميدان شده است.
هاجري افزود: امروزه مقدسات در فارس را مورد هجوم قرار داده‌اند و سران فتنه‌گر و منحرف كه روزي فكر مي‌كردند مي‌توانند فارس و شيراز را پايتخت مكتب ايراني قرار دهند به لطف رهبر معظم انقلاب، شيراز به عنوان سومين حرم اهل بيت (ع) معرفي شد.
وي گفت: به دنبال اين ناكامي و شكست با شيوه‌هاي متعدد و اعزام كردن كساني كه هنوز الفباي مديريت را نمي‌دانند اين استان را تبديل به آزمايشگاه كرده‌اند، آزمايشگاهي كه براي مكتب ايراني و تفكر انحرافي ملي‌گرايي به شيوه‌هاي متعدد شده است.
وي افزود: با آمدن منحرفان به شهر مقدس شيراز جريان‌هاي اصولگرايي مورد هجوم قرار گرفته‌اند.
اين معترض اضافه كرد: آمار و ارقام توسعه و پيشرفت فارس نشان مي‌دهد كه در اين دو سال اين استان متضرر شده، عقبگرد داشته و بيكاري به اوج خود رسيده تا جايي كه بودجه‌هاي مصوب استان‌هاي كوچك‌تر مانند اردبيل و قزوين به مراتب از فارس بيشتر شده است.
اين فعال سياسي ادامه داد: ريشه اين ناكارآمدي اين بود كه مديران وارداتي بي‌تجربه و ناتوان به جاي اينكه پيگير مشكلات استاني باشند خود را متولي ترويج تفكر و آيين ايرانيت و ايراني‌پرستي و خاك‌پرستي و نژادپرستي كردند.
وي گفت: اين انحرافات امروز عقايد و آرمان‌هاي ما را مورد هجمه قرار داده است تا جايي كه در نهاد رياست جمهوري برادر و داماد احمدي‌نژاد اين موضوع را هشدار داده‌اند.
هاجري در ادامه بيان داشت: ما وطن را دوست داريم و در اين شكي نيست اما اينكه انحرافات را اشاعه مي‌دهند نگرانيم.
هاجري به بودجه فرهنگي فارس در سال گذشته اشاره كرد و افزود: نزديك به ۱۰۰ ميليارد تومان بودجه فرهنگي سال ۹۰ اين استان كه ۱۰۰ برابر شده در راه نشر مسائل فرهنگي توزيع نمي‌شود و ناعادلانه است.
مسئول كميته اطلاع‌رساني ستاد انتخاباتي احمدي‌نژاد گفت: ما حاميان ولايت اصولگرايي را همراه با معيارهاي او مي‌دانيم اما استاندار سابق فارس اصولگرايي را سوسولگرايي مي‌ناميد و روحانيت، مديران ارزشي و نيروهاي رزمنده را تحقير مي‌كرد.
وي گفت: در اين دو سال آزمايشي فعاليت استاندار سابق، مشاهده مي‌كنيد كه اكثريت مديران ارزشي احمدي‌نژاد را حذف كردند و كسي را آوردند كه كوچك‌ترين الفباي مديريت را نمي‌داند و اين در حالي است كه فارسي‌ها با ۸۵ درصد راي به احمدي‌نژاد توقع مديري لايق و توانمند را داشتند.
وي گفت: از مجمع نمايندگان فارس و ائمه جمعه اين استان مي‌خواهيم همراه، همدل و همصدا پيام ما را به وزير كشور و احمدي‌نژاد برسانند كه ما استاندار كارآمد مي‌خواهيم نه كسي كه از نردبان قدرت بالا رود و بادآورده باشد و بايد كسي بيايد كه فارس را بشناسد و مديريت كند.
وي در ادامه ابراز داشت: در توصيف اين جريان پس از انتقال استاندار فارس به تهران معاون عمراني وي كه فارسي است سرپرست استانداري شد كه تا زمان انتخاب استاندار جديد مسئول باشد اما در چند روزي كه گذشت مشايي و اطرافيان آن معاون عمراني را توصيه به استعفا و وزير كشور ا تهديد كردند كه زير بار نرفت.
اين فعال سياسي ادامه داد: يك مدير فارسي را عزل كردند و يك‌شب دوست گرمابه و گلستان مشايي را سرپرست گذاشتند.
هاجري تصريح كرد: احمدزاده‌كرماني براي ما چگونه قابل تحمل بود كه زاده كرمان، بزرگ شده مشهد و درس خوانده تهران باشد و براي مديريت به فارس بيايد.
نماينده تجمع‌كنندگان مقابل استانداري فارس خاطرنشان كرد: به مردم شيراز و فارس ميدان نمي‌دهند در حالي كه ايثارگران و مديران لايقي در فارس داريم كه مديريت استان را مي‌توانند عهده‌دار شوند.
وي گفت: چقدر دردآور است كه مسئوليت امنيت استان به جواني برسد كه هنوز سربازي نرفته است و آيا مي‌توان امنيت را به او سپرد، آيا مي‌توان سرداران و بزرگان انتظامي به عنوان اطلاعات و سپاه را وادار به تمكين كساني كرد كه حتي الفباي امنيت را نمي‌دانند.
اين فعال سياسي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: مردم فارس و خانواده شهدا و ايثارگران از ياد نمي‌برند كه در آستانه كنگره ۱۴ هزار و ۶۰۰ شهيد فارس هيچ‌كدام از مقامات استاني حتي بنياد شهيد در جلسه‌ها حضور نيافتند براي اينكه اين اجلاسيه را تحت‌الشعاع قرار دهند، برخي را از لبنان آوردند و در پرداخت اعتبارات كنگره كارشكني كردند.
هاجري ادامه داد: به شيوه عملكرد مديريت استان، تحقير مديران و عدم تمكين به نصايح رهبري معترضيم و مگر ايشان نگفتند كارها با محوريت حرم سوم اهل بيت باشد.
وي افزود: اطراف حرم را ببينيد كه علاه بر تاكيدات رهبري و امام جمعه شيراز، بودجه ميلياردي براي قبر كورش هزينه مي‌كنند و در جشن نوروز امسال مي‌خواستند با آوردن گروه‌هاي موسيقي قداست شيراز را بشكنند كه با بصيرت علما و روحانيون از اين كار جلوگيري شد.
هاجري گفت: امثال مشايي مي‌خواستند كه فارس را به عنوان پايتخت مكتب ايراني معرفي كنند اما ناكام ماندند.
نماينده تجمع‌كنندگان اعلام كرد كه حامي ولايت هستيم و در برابر ناامني سينه سپر مي‌كنيم و با شيوه‌هاي منحرف و ذبح نيروهاي ارزشي مخالفيم. وي ادامه داد: كساني كه در طبقه ششم استانداري مي‌نشينند و تصميم مي‌گيرند بايد به هوش باشند.
به گزارش فارس، تجمع كنندگان شعار مرگ بر مشايي سردادند و احمدزاده استاندار فارس و سجاي معاون برنامه‌ريزي استانداري را از مهره‌هاي مشايي دانسته و خواستار ترك حاميان سركرده باند انحرافي از شيراز و فارس شدند.
تجمع‌كنندگان همچنين بر درب ورودي استانداري به عنوان اعتراض در تاخير معرفي استاندار جديد قفل زدند

انتهای پیام/85

نظرات بینندگان