کد خبر: ۱۱۵۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶
تأکید آیت‌الله کلانتری بر افزایش اطلاعات تاریخی تجمع‌کنندگان پاسارگاد؛

کوروش پادشاهی مقتدر بود اما ربطی به پهلوی ندارد/ آنها که شعار جانم فدای ایران می‌دهند، چرا در جنگ، کمکی به کشور نکردند

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: کوروش پادشاهی مقتدر و وطن‌دوست بود اما هیچ شباهت و سنخیتی بین وی و خاندان پهلوی وجود ندارد که عده‌ای سلطنت‌طلب تلاش دارند به بهانه آن، هنجارشکنی کنند.

به گزارش شیرازه، آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مناسبت جعلی و بدون استناد 7 آبان که از آن به‌عنوان روز کوروش نام‌ برده می‌شود، اظهار داشت: در چندساله اخیر در روزی مُعیّن (7 آبان) گروهی اندک از سلطنت‌طالبان به بهانه گرامیداشت روز کوروش اما با هدف حمایت از سلسله منحوس و وابسته پهلوی فراخوان داده و با هنجارشکنی به اعتقادات و باورهای مذهبی مردم توهین می‌کنند.

وی افزود: بنده با گرامیداشت کوروش مخالف نیستم اما سؤال این است که چه شباهت و سنخیتی بین شخصیت کوروش و خاندان پهلوی است؟ کوروش بی‌گمان پادشاهی مقتدر و وطن‌دوست بوده است که اقتدار و عظمت ایرانیان را به رخ جهانیان کشید، حتی به نظر برخی از پژوهشگران و مفسران قرآن، کوروش همان ذوالقرنین است که در آیات قرآن به آن اشاره شده است.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: همه می‌دانند که خاندان پهلوی حاکمانی دیکتاتور و وابسته بودند که توسط انگلیس و آمریکا سر کار آمده و نیم قرن کشور ایران را در عقب‌ماندگی و وابستگی نگاه داشتند.

کلانتری ادامه داد: این تعداد اندکی که روز هفتم آبان‌ماه هر سال در پاسارگاد گرد هم می‌آیند، بیشتر آنان از حقایق تاریخی و حتی شخصیت کوروش اطلاعی ندارند؛ به‌طوری‌که از وضعیت جمهوری اسلامی نیز مطلع نیستند که مردم با 98 درصد آرا به نظام رأی مثبت دادند.

وی همچنین گفت: روشن است که مدیریت این گروه هنجارشکن در دست گروه اندکی سلطنت‌طلب است که گویا انقلاب سال 57 مردم ایران را باور نکرده و در توهم بازگشت سلسله خائن پهلوی هستند و برای دموکراسی و حاکمیت اکثر مردم ایران احترامی قائل نیستند.

این استاد دانشگاه افزود: با کمال بی‌شرمی شعار جانم فدای ایران سر می‌دهند درحالی‌که در روزهای دفاع مقدس که مردم ایران زیر انواع فشارها و مشکلات بوده و کشور آماج حمله‌های ظالمانه دشمنان بود، کوچک‌ترین کمکی به وطن نکردند؛ حتی برخی از آنان با دشمن بعثی همراه بودند.

کلانتری خاطرنشان کرد: انتظار داریم که مسؤولان ذی‌ربط در مورد این گروه‌ها کارهای فرهنگی انجام دهند، روشنگری کنند و آنان را نسبت به حقایق تاریخ آشنا کنند تا بدانند که مخالفت با اسلام، ارزش‌ها و اعتقادات دینی مردم، دردی از دردها که دوا نمی‌کند هیچ، بلکه بر مشکلات می‌افزاید که قطعاً مردم ایران در برابر این هتاکی‌ها ساکت نخواهند نشست.

وی در پایان با بیان اینکه امنیت کشور باید همیشه حفظ شود، خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق و نمونه‌های نفوذ در کشور جریان‌سازی‌های جعلی نظیر 7 آبان است و قطعاً این گروه‌ها برنامه نفوذ در میان اقشار گوناگون جامعه دارند که با درایت و تدبیر باید مانع از این حرکات شد؛ چراکه تقاضای اقشار مختلف مردم، خانواده شهدا و ایثارگران همین است.

نظرات بینندگان