کد خبر: ۱۱۵۵۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۰۶ آبان ۱۳۹۶

بازدید استاندار فارس از مسجد جامع عتیق و خانه های بافت قدیم شیراز+ عکس

استاندار فارس از بخش های مختلف مسجد جامع عتیق و تعدادی از خانه های در دست مرمت بافت تاریخی شیراز در محله سنگ سیاه بازدید کرد.
به گزارش شیرازه،اسماعيل تبادار استاندار فارس در بازديد از مسجد جامع عتيق شيراز كه قديمي ترين مسجد استان فارس محسوب مي شود ضمن گفتگو با متولي اين مسجد به بررسي روند مرمت و تعمير بخش هاي مختلف آن پرداخت.

در حاشيه اين بازديد كه با حضور سرپرست معاونت هماهنگي امور عمراني استانداري فارس، مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و مديركل روابط عمومي استانداري صورت گرفت، مهندس تبادار با بيان اين كه حفاظت از ميراث گذشتگان اهميت بالايي دارد، اظهار داشت: توجه به اين اماكن و تلاش براي مرمت و احياي آنان در دستور كار مديريت ارشد استان فارس قرار دارد.

وي مرمت اصولي و علمي بناهاي تاريخي زير نظر كارشناسان مجرب را مورد تاكيد قرار داد و اظهار اميدواري كرد با توجه به وجود بناهاي تاريخي بسيار ارزشمند و برجسته در استان فارس، اماكن ميراثي و تاريخي استان در آينده، وضعيت مناسب تري پيدا كنند و چنانچه در شرايط فعلي قادر به توسعه بناهاي فاخر و ارزشمند نيستيم، بايد تلاش كنيم بناهاي موجود را در شرايط مناسبي نگهداري و حفظ كنيم.

نماينده عالي دولت در استان فارس همچنين در بازديد از چند خانه تاريخي در محله سنگ سياه شيراز كه توسط بخش خصوصي مرمت و به عنوان هتل مورد بهره برداري قرار گرفته بود، روند ترميم اين خانه ها را مورد بررسي قرار داد.

در اين بازديدها كه با توضيحات كارشناسان ميراث فرهنگي و متصديان بهره برداري از اين خانه هاي تاريخي همراه بود، تبادار خواستار همكاري بيشتر سرمايه گذاران بخش خصوصي و اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به منظور ترميم و بهره برداري اصولي و علمي از اين بناهاي تاريخي شيراز شد و تصريح كرد: مرمت و بهره برداري اصولي و علمي از خانه هاي تاريخي موجب توجه بيشتر گردشگران داخلي و خارجي شده و درآمد پايدار و اشتغال بيشتري را ايجاد خواهد كرد.

وي به اهميت گردشگري و نقش آن در توسعه اقتصادي و ايجاد اشتغال در استان فارس اشاره كرد و ادامه داد: با توجه به ظرفيت هاي بسيار بالايي كه در بافت تاريخي شيراز وجود دارد بايد از اين فرصت براي جذب سرمايه گذاري بخش خصوصي و گسترش توريسم استفاده بيشتري صورت گيرد.
نظرات بینندگان