کد خبر: ۱۱۵۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶

چلچراغ فارس تا پایان ماه صفر روشن می ماند

معاون سیمای فارس گفت:چلچراغ به طور ویژه رویکرد اربعینی دارد و تمام بخش های آن به همین مناسبت تنظیم شده و از روز شنبه 29 مهرماه اول ماه صفر آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.
به گزارش شیرازه، سید محمد حسن نبوی زاده معاون سیمای فارس با تشریح برنامه چلچراغ گفت: این برنامه برای دومین سال پیاپی تهیه و پخش می شود و با توجه به منحصر به فرد بودن آن مورد استقبال بینندگان از سراسر کشور قرار گرفته است.

وی افزود:  همانند سال گذشته حوزه های تولیدی و پشتیبانی این مرکز تلاش می کنند تا در خدمت زائران اربعین باشند و این تلاش تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

مهندس نبوی زاده برنامه چلچراغ را از ویژه برنامه های سیمای فارس به مناسبت اربعین حسینی اعلام کرد و گفت: چلچراغ به طور ویژه رویکرد اربعینی دارد و تمام بخش های آن به همین مناسبت تنظیم شده و از روز شنبه 29 مهرماه اول ماه صفر آغاز و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

نبوی زاده تصریح کرد: مسئولین استان و موکب احمدبن موسی علیه السلام، شعرا، مستند سازان، هنرمندان، زائران کربلا و اربعین حسینی به صورت جداگانه در برنامه حضور خواهند داشت.

معاون سیمای فارس افزود: بخشی از محتوای این برنامه به موکب احمدبن موسی علیه السلام در کربلای معلی، حمایت از این کار بزرگ مردمی و اطلاع رسانی در باره آن اختصاص دارد و بخش دیگری از موضوعات مورد نظر، پرداختن به مناسبت های ماه صفر، راهپیمایی بزرگ اربعین، رحلت حضرت رسول اکرم (ص) و شهادت امام رضا علیه السلام است.

این برنامه به نمایش عزاداری و حس و حال عاشقانه و عارفانه مردم  عزیز استان در مراسم عزاداری حسینی و اربعین حسینی توجه دارد و اطلاعاتی در باره آداب سفر و زیارت و موکب های مستقر در مسیرکربلا ارائه می شود.

نبوی زاده جلوه هایی از ارادت و عشق زائران به حضرت ابا عبدالله وخاندان مطهر اهل بیت علیهم السلام، صحبت های مردم در قالب ارتباط تلفنی زنده از بخش های دیگر این برنامه بیان کرد.

وی همچنین تاکید کرد: اسامی بینندگان جامانده اربعین و عاشقان زیارت ابا عبدالله علیه السلام بر پرچم احمدبن موسی علیه السلام نوشته شده و این پرچم به کربلا ارسال و پس از طواف در حرم مطهر به موزه شاهچراغ منتقل خواهد شد.

نبوی زاده به سایر برنامه های سیمای فارس با موضوع اربعین و موکب احمدبن موسی علیه السلام پرداخت و گفت: کاشانه مهر برنامه ای 50 دقیقه ای است که در ساعت 10 صبح هرروز برای خانواده ها پخش می شود ومحوریت 10 برنامه از آن اربعین و پیاده روی مردم فارس در اربعین است.

مهندس نبوی زاده نگاه روز و برنامه در شهر را از دیگر برنامه های ویژه اربعین بیان کرد و گفت: ده قسمت از برنامه نگاه روز به موضوع اربعین اختصاص دارد وبرنامه در شهر سعی دارد ارادت مردم فارس در پیاده روی به سمت کربلا را انعکاس دهد.

معاون سیما برقراری ارتباط زنده و پخش تیزر و زیرنویس را از دیگر تلاش های حوزه سیما در این ایام عنوان کرد و گفت: تا کنون افزون بر 1000 زیرنویس و افزون بر یکصد بار تیزر با موضوع اطلاع رسانی و کمک به موکب احمدبن موسی علیه السلام پخش شده است وبا اعزام تیم تولیدی به کربلای معلی امکان برقراری بیش از 20 ارتباط زنده ازطول سفر در شبکه فارس فراهم شده است.

نبوی زاده در پایان به مستند گزارشی تیم اعزامی سال گذشته به کربلای معلی اشاره کرد و گفت: این مستند حکایت دلدادگی و تلاش همکاران در سال گذشته است و در اربعین امسال پخش می شود.

وی افزود: همچون سال گذشته پوشش زنده اجتماع عظیم عزاداران حسینی علیه السلام در حرم مطهر احمدین موسی علیه السلام روز اربعین را در دستور کار داریم و شرایط ارتباط و انعکاس زنده این رویداد از سومین حرم اهل بیت به تمام شبکه های جمهوری اسلامی و برون مرزی برقرار است.

نظرات بینندگان