کد خبر: ۱۱۵۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶

جریمه 690 میلیارد ریالی برای تخلف های تعزیراتی فارس در نیمه نخست امسال

مدیر کل تعزیزات حکومتی فارس با بیان اینکه شایع ترین تخلف صنفی، گرانفروشی است، گفت: قانونگذار برای این تخلف تا 10 برابر مبلغ گرانفروشی، تعطیلی محل کسب و تعلیق پروانه کسب را در نظر گرفته است.
به گزارش شیرازه، در نیمه نخست سال 96، در تعزیزات حکومتی استان فارس به 6 هزار پرونده تخلف تعزیراتی در این استان رسیدگی شد و متخلفان محکوم به پرداخت بیش از 690 میلیارد ریال جریمه نقدی شدند.

مدیر کل تعزیزات حکومتی فارس در گفتگو با ایرنا افزود: برخی از این تخلفات که از سوی کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتاق اصناف فارس تنظیم و به این اداره کل ارسال شد، شامل گرانفروشی، کم فروشی، تقلب در کسب، نداشتن برچسب قیمت و صادر نکردن برگ فروش (فاکتور) برای خریدار است.

علی مبشری، با بیان اینکه شایع ترین تخلف صنفی، گرانفروشی است، اظهار داشت: قانونگذار برای این تخلف با توجه به مرتبه گرانفرشی تا 10 برابر مبلغ گرانفروشی، تعطیلی محل کسب و تعلیق پروانه کسب را در نظر گرفته است.

وی افزود: مجازات کم فروشی و تقلب در کسب به نسبت گرانفروشی شدیدتر است به گونه ای که متخلفان سابقه دار تا 10 برابر میزان کم فروشی و تقلب محکوم خواهند شد.

مبشری ادامه داد: در همه تخلف های صنفی، حق شاکی محفوظ است و حکم به استرداد حق شاکی داده خواهد شد و متاسفانه با توجه به نوسان قیمت ها و سوء استفاده بعضی از افراد، گرانفروشی و کم فروشی از فراوانی بیشتری برخوردار است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی فارس، با هشدار به متخلفان صنفی گفت: شهروندان در صورت مشاهده فروش کالا بیشتر از قیمت درج شده بر روی آن و یا باوزن کمتر از میزان درج شده بر روی بسته بندی، مراتب را به سامانه 135 تعزیرات حکومتی گزارش دهند تا بازرسان این اداره کل در سریع ترین زمان ممکن نسبت به برخورد با متخلف اقدام کنند.

مبشری، رسیدگی به تخلفات حوزه بهداشت و درمان را که ارتباط تنگاتنگی با سلامت شهروندان دارد از دیگر صلاحیت های تعزیرات حکومتی و بسیار حائز اهمیت دانست.

وی، تخلفات بخش درمان و بهداشت را شامل تخلفات پزشکان، داروخانه ها، همه مراکز درمانی اعم از بیمارستان ها، اغذیه فروشی ها و تولید کنندگان مواد غذایی بیان کرد و گفت: گزارش این گونه تخلفات از سوی کارشناسان و بازرسان دانشگاه های علوم پزشکی تنظیم و ارسال می شود.

او بیان کرد: در این نوع از تخلفات نیز در همه مراتب تخلف، حق شاکی محفوظ است و افزون بر مجازات متخلف، حکم به استرداد حق شاکی نیز داده خواهد شد.

مبشری در باره گشت های بازرسی تعزیرات حکومتی هم بیان داشت: با وجود اینکه وظیفه ذاتی تعزیرات حکومتی رسیدگی قضایی و صدور حکم در مورد تخلفات محوله است لیکن با هدف خدمت رسانی به مردم و تسریع در اقدامات لازم در حوزه های مربوطه، گشت های سیار اداره کل تعزیرات حکومتی استان فارس طبق روال معمول، با نظارت و جدیت بیشتر انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه در نیمه نخست سال 96 بیش از 6 هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی فارس صورت گرفت، گفت: گروه های سیار متشکل از رئیس شعبه و نیروی دفتری در ساعت های اداری و غیر اداری از محل های مورد نظر بازرسی می کنند.

مبشری اضافه کرد: تخلفات واحدهای صنفی اعم از تولید، توزیع، خدماتی، امور بهداشتی، قاچاق کالا و ارز در حوزه عرضه از جمله موضوع گشت های بازرسی است و این کار با همراهی و مشارکت دستگاه ها و نهاد های ذی ربط مانند، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، نیروی انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.
نظرات بینندگان