کد خبر: ۱۱۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶
نماینده مجلس در گفتگو با شیرازه:

سلطنت‌طلبان کورش را دستاویزی برای اهداف شوم خود کرده‌اند!

جمالی نوبندگانی گفت: با توجه به تاریخ‌های هجری شمسی و قمری که ریشه در هجرت پیامبر دارد، تاریخ‌سازی هفت آبان جعلی و در واقع مغلطه است. نه تنها هیچ سند تاریخی برای اثبات آن وجود ندارد بلکه اسناد بسیار زیادی برای رد آن وجود دارد.

به گزارش شیرازه؛ در روزهای گذشته تلاش رسانه های سلطنت طلب جهت ترغیب مردم برای حضور در مقبره کورش و سوء استفاده از تجمعات مردمی بی‌فایده بوده و همه تیرهای رسانه‌های ضد انقلاب به سنگ خورده است تا حدی که به اخبار کذب و انتشار تصاویر جعلی روی آورده‌اند. از همین رو خبرنگار شیرازه در گفتگو با محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی به بررسی این موضوع و چرایی تلاش سلطنت‌طلبان جهت سوء استفاده از کورش که بخشی از تاریخ ایران است، پرداخته که در ادامه شرح آن را می‌خوانید:


محمدجواد جمالی نوبندگانی، نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شیرازه، گفت: کورش یکی از پادشاهان دوران باستان بوده و دارای خدمات ارزنده‌ای است. برخی از علمای اسلام همچون علامه طباطبایی برای کورش احترام بسیار زیادی قائل بودند‌. رهبر انقلاب بارها این نکته را متذکر شدند که دشمنان تلاش دارند فرهنگ و تاریخ ایران را منفی جلوه دهند تا ما از هویت ایرانی خود تهی شده و فاصله بگیریم. از همین رو مسلما ما به نمادهای فرهنگی و تاریخی خود توجه و افتخار داریم اما با اینکه عده‌‌ای که هیچ شناختی از کورش ندارند این پادشاه ایرانی را دستاویزی برای اهداف مغرضانه خود قرار دهند، مخالف هستیم.


جمالی نوبندگانی افزود: کورش در جامعه ملی و مذهبی ما بسیار مورد احترام است و هیچ یک از مسئولین جمهوری اسلامی نسبت به این پادشاه ایرانی هیچ توهینی روا نداشته است. متاسفانه عده‌ای سلطنت طلب که سر دشمنی با نظام جمهوری اسلامی دارند در رسانه‌های انگلیس و آمریکا برای جوانان ساده‌دل و با‌صفای ایران برنامه‌ریزی کرده و بر خلاف نصایح اخلاقی و انسانی کورش، جوانان ایران را فریب می‌دهند. جمهوری اسلامی در این زمینه باید هوشیار باشد و آگاهانه عمل کرده و مانع از سوء استفاده دشمنان از تاریخ ایران شوند.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در الواح گلی باقی مانده از دوران هخامنشی رد پایی از کشف حجاب یا اقدام بر خلاف امنیت و منافع ملی دیده نمی‌شود. البته این مسئله مختص امسال نیست بلکه سال‌هاست با این مسئله درگیر هستیم و خویشتن‌داری نظام جمهوری اسلامی موجب گستاخی ضد انقلاب شده است.


نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: ترغیب جوانان به رفتارهای غیر متمدن از جمله شعارهای ساختار‌شکنانه، کشف حجاب، طواف و سجده بر کورش از حیله‌های معاندین نظام است. هدف آن‌ها موضوع فرهنگی نیست بلکه این مسئله فرهنگی و تاریخی را وسیله‌ای برای ضربه زدن به امنیت کشور ایران قرار داده‌اند. زیرا با توجه به متون تاریخی کورش بعنوان یک پادشاه خیرخواه ایرانی هیچ‌گاه راضی به چنین رفتارهای نبوده است. آیا در کشورهای اروپایی با اقدامات ضد امنیتی برخورد نمی‌شود؟ آیا با رفتارهای نابهنجار مقابله نمی‌شود؟


این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: ما هم کورش و هم الگوهای مذهبی خود را تکریم می‌کنیم اما اینکه عده‌ای به اسم کورش و با اقدامات ساختار شکنانه بر خلاف اعتقادات ملی و مذهبی جامعه عمل کنند مورد پسند و قبول نیست. این افرادی که ادعای ملی بودن دارند در دوران دفاع مقدس کجا بودند و حال چرا در رسانه‌های معاند با ملت ایران فعالیت دارند؟ این افراد خارج‌نشین نه ملی‌گرا هستند و نه وطن‌پرست بلکه عده‌ای سلطنت طلب و کاسب هستند که باید آرزوهای خود را به گور برند‌.


وی در پایان در پاسخ به خبرنگار شیرازه در مورد روز هفته آبان، گفت: روز هفت آبان هیچ سند تاریخی ندارد. نکته جالب توجه در اثبات جعلی بودن این تاریخ که باید بدان توجه نمود این است که؛ تاریخ‌های هجری شمسی و هجری قمری مربوط به بعد از اسلام و ظهور پیامبر است و ریشه در هجرت پیامبر از مکه به مدینه دارد، در حالی‌که کورش و حکومت هخامنشی مربوط به قبل از ظهور اسلام است. بنابراین این تاریخ‌سازی جعلی یک مغلطه است و نه تنها هیچ سند تاریخی برای اثبات آن وجود ندارد بلکه اسناد بسیار زیادی برای رد آن وجود دارد.


برچسب ها: جمالی ، نماینده ، فسا
نظرات بینندگان