کد خبر: ۱۱۵۵۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱:۵۸ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶
از سوی استاد دانشگاه شیراز صورت گرفت:

افشای تخلفات غیر قانونی حاکم بر دانشکده مهندسی برق دانشگاه شیراز

در ماه اخیر در پی محرومیت سه تن از اساتید دانشکده مهندسی شیراز از تدریس و رسانه‌ای شدن این موضوع، هر روز ابعاد جدیدی از تخلفات غیر قانونی جریان حاکم بر دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز بر ملأ می‌شود.
افشای تخلفات غیر قانونی حاکم بر دانشکده مهندسی برق دانشگاه شیراز
به گزارش شیرازه، در ماه های اخیر با شروع سال تحصیلی و محرومیت سه تن از اساتید دانشکده مهندسی برق شیراز از تدریس و رسانه‌ای شدن این موضوع، هر روز ابعاد جدیدی از تخلفات غیر قانونی جریان حاکم بر دانشکده مهندسی شیراز بر ملأ می‌شود. روند غیرقانونی که صدای اعتراض دانشجویان و برخی اساتید این دانشکده را بلند کرده و تحمل‌ها را طاق کرده است.

امروز دکتر محمد علی مسندی شیرازی، عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر و با بیش از 40 سال سابقه تدریس در دانشگاه شیراز طی نامه‌ای به رئیس دانشگاه شیراز و رئیس دانشکده مهندسی برق و کامیپوتر، ضمن تذکر در مورد ظلم‌های صورت گرفته از فضای ناعادلانه حاکم بر جلسات هیئت علمی این دانشکده پرده برداشته است. در ادامه متن نامه را می‌خوانید:

بسم الله الرحمن الرحیم
"تبارک الذی بیده الملک وهو علی کل شئ قدیر-الذی خلق الموت والحیوه لیبلوکم ایکم احسن عملا- وهوالعزیز الغفور.
به دنبال اقدام غیرقانونی رئیس دانشکده برق وکامپیوتر(دکترخیاطیان) ورئیس بخش مخابرات والکترونیک (دکترمهاجری) درعدم واگذاری دروس تخصصی به سه استاد جوان پیمانی درترم جاری ومراجعه دانشجویان عزیزبه اینجانب جهت کشف حقیقت مطالب زیررا به اطلاع می رساند:

گذشته ازکارشکنی ها وسنگ اندازی های رئیس دانشکده برق وکامپیوتر دربدو ورود این سه نفربه دانشکده وبد رفتاری هائی که رئیس سابق بخش (دکتردرختیان) با توصیه یکی ازاساتید با سابقه بخش با سه نفر ازاین اساتید جوان بخش انجام داد، اولین اقدام رئیس دانشکده وباند مشورتی وی برعلیه این سه نفردر تابستان 95 صورت گرفت که با دستکاری فرم ارزیابی همکاران مربوط به وزارت علوم که درآن سوالات عادی راجع به همکاران دیگر را مطرح می کند، خودسرانه بندی را مبنی برموافق و یا مخالف با ادامه کار همکار اضافه کرده و آن فرم دستکاری شده را راجع به این سه نفربدون ارائه هرگونه "مدارک آموزشی وپژوهشی آنها" و"معیارقبول ورد افراد پیمانی" و "مقایسه با افراد پیمانی دیگر" بین باند مدیریتی ومشورتی وبعضی ازاساتید رسمی  توزیع کرده ونظرات آنها را که غالبا همسوبا نظررئیس دانشکده ومخالف این سه نفر بود برای معاون آموزشی دانشگاه (دکترتقوی) ارسال کرد. من که ازوجود این دستکاری وتوطئه با اطلاع شدم  دردفترمعاون آموزشی حضور یافته وغیرقانونی بودن کاررا به ایشان متذکرشدم.

درآنموقع قرارشد که ایشان فرم های مخدوش را برگردانده وبه رئیس دانشکده غیرقانونی بودن آنرا متذکر شده وبه وی تفهیم نمایند که همکاران نمی توانند قانونا درمورد ادامه ویا عدم ادامه کار همکار دیگر رای دهند. به هرصورت این کاریا انجام نشد ویا قاطعانه پیگیری نشد ولذا سبب شد که باردوم دراردیبهشت 96 بازدانشکده ازاین فرم ها به صورت غیرقانونی دررای گیری استفاده نماید.
این بار، روزقبل ازرای گیری به دفترمعاون آموزشی دانشگاه رفته واظهارداشتم که "فردا قراراست دربخش به اسم عدم تعامل بازرای گیری کنند، لطفا تلفنی به رئیس بخش اطلاع دهید که این کار غیرقانونی است". ایشان گفتند آنچه برای ما قابل قبول است گزارش فعالیت آموزشی وپژوهشی است ونه رای گیری درمورد بودن ونبودن آنها، لذا اگر قرارشد رای گیری کنند شما ازقول من بگوئید این کار غیرقانونی است.

فردای آن روز آنچه را پبشبینی کرده بودم اتفاق افتاد، بخش جلسه ای ازافراد رسمی تشکیل داد وبعدازاعلام رای مخالف توسط رئیس دانشکده(دکترخیاطیان) درمورد این سه نفر، به صورت فرمایشی رای گیری ازحدود 12 نفرعضورسمی انجام شد وعلیرغم اعلام اینجانب، به نقل ازمعاون آموزشی دانشگاه که این کار غیرقانونی است ورای گیری اعتبارندارد وآن را روی برگ رای خود کتبا مرقوم نمودم، به اصراررئیس بخش (دکترمهاجری) این برگه ها جمع آوری وبه اسم مخالفین 12 نفری به معاون آموزشی دانشگاه تحویل داده شد و بدینصورت سناریوی من درآوردی مخالفت 12 نفری برعلیه این سه جوان دربخش ودانشکده راشکل دادند.  وبازعلیرغم قول های قبلی معاون محترم آموزشی وتایید دریافت برگ مخالفت من با رای گیری به همراه سایربرگه ها، ازطرف ایشان ومدیریت دانشگاه هیچ اقدامی  درجهت توقف این روند صورت نگرفت.  

بدینصورت بود که دربخشی که من یکی ازافراد باسابقه آن محسوب می شدم یا ازنظرسابقه دردانشگاه وخدمات به ارگان های مختلف آن ازهمه بیشتر سابقه داشتم ، تعدادی افراد تازه کارتر ازمن که درحق تک تک آنها خدماتی هرچند کوچک انجام داده بودم درحلقه یک مدیریت مغرض  وفرمایشی، خواسته وناخواسته مقابل من وسه نفر جوان پیمانی قرارگرفته ودر یک توطئه  من درآوردی وخود بدعتی رئیس دانشکده ورئیس بخش به اسم 12 همکارمخالف علم می شوند.  اقدامی که :
1-ازنظرقوانین وزارت علوم جایگاه حقوقی نداشته و کاملا غیر قانونی و نا متعارف است
2-فرمایشی وکاملا من درآوردی رئیس دانشکده برق وکامپیوتروباند مدیریتی ومشورتی وی است.
3-پوسیده وکاملا به شیوه جاهلیت است که درگذشته برای اخراج و محروم ساختن عده ای اززندگی درشهر ودیارشان به کاربرده می شده، حال آنکه در دردنیای مدرن و بخصوص درمحیط علمی ودانشگاهی امروزکه منطق و برهان جای لشکرکشی راگرفته است هیچ جایگاهی نمی تواند داشته باشد.
4-دردانشگاهی صورت گرفته است که خصوصی نیست ودرما لکیت رئیس بخش و هیچکدام ازهمکاران بخش (که خود کارمند وزارت علوم هستند) نیست که حق داشته باشند به دلائل شخصی و با یک امضا همکاران همسنگ  دیگرخودرا ازکارکردن درآن بخش محروم نمایند.
5- هنوز هیچ دلیلی کتبی ازطرف هیچکدام ازاین 12 نفر مبنی بر مخالفتشان با این سه نفر اقامه نشده است وتنها مسئولین بخش (دکترمهاجری) و دانشکده ودانشگاه بخصوص سرپرست دانشگاه (دکترگشتاسبی) وقائم مقام دانشگاه (دکترصفوی)  ازاین پدیده به عنوان یک چماق مخالفت 12 نفری یاد می کنند.


6- همانگونه که به معاون آموزشی دانشگاه گفته شد اگربدعت غیرقانونی رئیس دانشکده برق دردانشگاه رسم شود بسیارخطرناک خواهد بود، بطوری که با استفاده ازآن درآینده با لابیگری امکان اعمال سلائق یک گروه علیه افراد دیگرودرجهت حذف آنها بسادگی بوجود می آید.

اگردرهمان برخوردهای اولیه با بخش ودانشکده قانونی ومحکم برخورد شده بودکاربه اینجا نمی کشید. با بخش ودانشکده به گونه ای برخورد شد که گوئی دانشگاه به آنها چراغ سبز داده تا قدم های بعدی را هم با خیال راحت تر بردارند وبالاخره کار به جائی برسد که علیرغم تصمیم هیئت  محترم جذب درادامه کار این سه نفر، برای آنها ازطرف بخش ودانشکده خودسرانه درسی برای ترم جاری گذاشته نمی شود و معاون آموزشی دانشگاه نیز دربرابر کلیه اقدامات بخش ودانشکده یا سکوت اختیار می کند ویا آنان را تایید می نماید.
و حال آنکه می شد:
1-  دروحله اول به دانشکده وبخش تفهیم نمود که رای گیری ها غیرقانونی بوده ووجاهت قانونی نداشته وحقی را برای دانشکده ایجاد نمی نماید.
2- شکایت دانشکده واین سه نفر را دریک کمیته حقیقت یاب متشکل ازپیشکسوتان دانشگاه که می توانستند افرادی ازهیئت محترم جذب ویا کمیته محترم نظارت براعضاء هیئت علمی ویا ترکیبی ازهمه اینها باشند محول نمود ومسئولیت پیگیری وحکمیت این موضوع به آنها سپرده شود تا دراین کمیته هم به ادعاهای دانشکده وبخش وهم به نامه های بی پاسخ این سه نفر پیمانی درمقابل ادعاها و ارزیابی های بی "مدرک" و "معیار" و"مقایسه" مدیریت دانشکده پاسخ داده شود  وهم مخالفت مکتوب ومحرمانه هرکدام از12 نفرهیئت علمی رسمی وهم دفاعیات مکتوب هر سه نفرهیئت علمی پیمانی تحت بررسی وقضاوت عادلانه قرارگیرد.
3- حالا که کاربه اینجا کشیده شده است، بخاطرعدم واگذاری درس به این سه نفرعضو علمی پیمانی ازطرف بخش ودانشکده علیرغم رای مثبت هیئت محترم جذب درتخصیص درس به آنها، ازآنها اعاده حیثیت شده،  وبه آنها مانند همه پیمانی های دیگر "حق ادامه کارتا سقف نهائی زمانی" برای تبدیل وضعیت داده شود.
درپایان باید گفت که اگراین ماجرا دردانشگاه عادلانه ختم نگردد پیگیری این موضوع با توکل برخدا برای احقاق حق به مراجع قانونی و حقوقی بالاتر احاله خواهد شد و مسئولیت آن برعهده آنهائی خواهد بود که این ظلم را مرتکب شده وبخاطرتوان علمی واخلاقی بالای این افراد وجودآنها را دربخش ودانشکده برنتابیدند و کاررا بدینجا کشاندند،  که مسلما طبق سنت الهی حقیقت با دست عدالت گستر خداوند ازآستین آیندگان بیرون خواهد آمد.
ربنا افتح بیننا وبین قومنا بالحق انک خیرالفاتحین"
دکتر محمد علی مسندی شیرازی

افشای تخلفات غیر قانونی حاکم بر دانشکده مهندسی برق دانشگاه شیراز

افشای تخلفات غیر قانونی حاکم بر دانشکده مهندسی برق دانشگاه شیراز
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۶
0
الته ایشان پدر دو نفر از این اساتید هستند