کد خبر: ۱۱۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۰۸ آبان ۱۳۹۶

ماجرای یک گوشواره بابرکت/ نوجوان خرامه ای که کاری یگانه کرد

گوشواره ای که برای ساخت نمازخانه مدرسه شهید ربانی خرامه اهدا شده بود، علاوه بر اینکه چند مورد کمک نقدی و غیرنقدی را برای ساخت نمازخانه جمع آوری کرد، مجددا به صاحب اصلی اش بازگشت.

به گزارش شیرازه، کمک کردن به عنوان یک سنت حسنه، در بین همه ادیان و افکار مردم دنیا وجود دارد و ممکن است که به نام های مختلفی آن را بشناسند؛ همه مردم دنیا اعتقاد دارند آن کسی که توانایی بیشتری دارد، قطعا همت بیشتری در این موارد خواهد داشت.

اما نکته مهم در این است که یک ثروتمند هر چقدر هم کمک بزرگی کند، باز هم بخش کوچکی از داشته های خود را هدیه کرده، اما کسی که تمام داشته های خود را وسط می گذارد، حساب و کتاب متفاوتی دارد چه برسد به اینکه او یک نوجوان 12 ساله باشد.

ماجرا به چند روز پیش برمی گردد، روزی که مادر، دختر و پسر خانواده محمودی به مراسم کلنگ زنی نمازخانه مدرسه شهید ربانی رفته بودند و آنجا در کنار همه کمک هایی که شد «یگانه محمودی» گوشواره خود را که تمام دارایی اش بود برای ساخت نمازخانه اهدا کرد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Aban/8%20gardanband/8%20aban%20%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%A8%D9%86%D8%AF%202.jpg

یوسف زارعی مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرامه در این باره می گوید: در این مراسم، خیری که قبلا کمک های زیادی برای ساخت مدرسه کرده بود مبلغ 35 میلیون تومان اهدا کرد، والدین و معلمان حاضر هم بخش های دیگری همچون ساخت یک در یا پنجره، موزاییک و سیمان و دیگر وسایل را متقبل شدند.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Aban/8%20gardanband/8%20aban%20%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%A8%D9%86%D8%AF%203.jpg

وی افزود: در این میان، یگانه محمودی که همراه مادر خود به محل تحصیل برادر کوچکش آمده بود، نخواست از این ماجرا بی بهره باشد و در حالی که پولی در قلک و حساب بانکی خود نداشت، گوشواره خود را که فقط یک هفته از خریدن آن می گذشت به ساخت نمازخانه اهدا کرد.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Aban/8%20gardanband/8%20aban%20%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%A8%D9%86%D8%AF%201.jpg

زارعی ادامه داد: خوشحالی و تعجب در صورت بسیاری از حاضرین وجود داشت که در همین زمان یکی از خیرین حاضر شد دو برابر پول این گوشواره را برای ساخت مدرسه بدهد اما گوشواره را به صورت تبرکی برای خود بردارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرامه گفت: با نظر شورای معاونین، این تصمیم گرفته شد که پول گوشواره که 750 هزار تومان بود از طریق یکی دیگر از خیرین شهرستان تامین شده و گوشواره مجددا به صاحب اصلی آن هدیه شود.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Aban/8%20gardanband/8%20aban%20%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%A8%D9%86%D8%AF%204.jpg

این ماجرا بهانه ای شد که امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش و جمعی از خیرین شهرستان، مهمان خانواده محمودی شوند تا علاوه بر تشکر از این خانواده، به شکلی، این گوشواره را مجددا به «یگانه» هدیه دهند.


یگانه محمودی خیّر 12 ساله گفت: وقتی که دیدم همه برای ساخت نمازخانه مدرسه ابوالفضل (برادر یگانه) کمک می کنند من هم دوست داشتم کمکی کرده باشم، به همین خاطر گوشواره ام را که یک هفته پیش خریده بودم هدیه کردم، من آن را بخشیده ام و دیگر پس نخواهم گرفت.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Aban/8%20gardanband/8%20aban%20%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%A8%D9%86%D8%AF%205.jpg

حجت الاسلام صباحی امام جمعه خرامه خطاب به این خیّر نوجوان گفت: تو یگانه ای و کارت هم یگانه بود، زمانی که گردنبند با برکت حضرت زهرا(س) گرسنه ای را سیر کرد، بی لباسی را پوشاند، قرض مقروضی را ادا کرد، غلامی را آزاد کرد و دوباره نزد صاحبش بازگشت، حضرت زهرا(س) از بازپس گرفتن آن امتناع نکرد.

وی افزود: این که امروز این گوشواره مجددا به صاحب اصلی آن بازگشته، نشانه بابرکت بودن آن است، شما اجر معنوی خود را گرفته اید و ما آمده ایم که در این حرکت خداپسندانه شریک شویم.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Aban/8%20gardanband/8%20aban%20%DA%AF%D8%B1%D8%AF%D9%86%D8%A8%D9%86%D8%AF%206.jpg

بهروز ممودی پدر یگانه به ماجرای آن روز اشاره کرد و گفت: زمانی که شنیدم دخترم این کار را کرده خیلی خوشحال شدم چونکه برای این کار از مادرش اجازه گرفته بود، حال که دوباره این گوشواره را به یگانه هدیه دادید بخاطر اینکه سهم بیشتری در ساخت نمازخانه داشته باشیم، یک گوسفند هم کمک می کنم.


برکت، پایداری در خیر الهی است و قطعا رشد و افزایش در آن وجود خواهد داشت، چه بسا در آینده، این گوشواره، گره های دیگری را باز کند و رازهای نهفته ای در آن وجود داشته باشد که ما از آن بی خبریم.

منبع:  صدای خرامه

برچسب ها: خرامه ، گوشواره ، مسجد
نظرات بینندگان