کد خبر: ۱۱۵۶۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در جمع خبرنگاران؛

13 آبان نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی بود / اعلام مسیرهای راهپیمایی روز 13 آبان

رضایی گفت: روز 13 آبان مربوط به یک قشر خاص نیست بلکه متعلق به کل ملت ایران است. برنامه‌های متنوعی برای قبل و بعد از مراسم راهپیمایی در نظر گرفته‌ شده که سخنرانی، مسابقات فرهنگی_ورزشی، قرائت بیانیه از جمله آن‌هاست.
13 آبان نقطه عطفی در پیروزی انقلاب اسلامی بود / اعلام مسیرهای راهپیمایی روز 13 آبان
به گزارش شیرازه؛ پیش از ظهر امروز حجت الاسلام محمد رضایی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس جهت تشریح برنامه‌های روز 13 آبان در جمع خبرنگاران گفت:بعد از پیروزی انقلاب اسلامی حوادث بسیار مهمی در روز 13 آبان رخ داد که تسخیر سفارتخانه آمریکا، کشتار دانش‌آموزان در صحن دانشگاه از جمله آن‌هاست. بعد از تثبیت پیروزی انقلاب اسلامی، نمایندگان مردم به این نتیجه رسیدند که آمریکا تا همیشه با ملت ایران دشمنی خواهد کرد. به همین دلیل این روز بعنوان روز مبارزه با استکبار نامیده شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس افزود: اگر چه برخی شخصیت‌های سیاسی تلاش کردند مواضع استکبارستیز حضرت امام خمینی (ره) را کمرنگ نشان داده و منحرف کنند و جمهوری اسلامی را به نظام استکباری نزدیک کنند اما با گذشت 39 سال موفق نشدند.

محمد رضایی ادامه داد: بعد از به پایان رسیدن دوران دفاع مقدس، دشمنان تحریم‌ها را به ملت ایران تحمیل کردند تا شاید از این طریق مردم را از جمهوری اسلامی بیزار و از مسیر انقلاب منحرف کنند اما موفق نشدند. پس از آن تهاجم فرهنگی شروع شد و تمام دنیا قدرت تزویر خود را به میدان آوردند تا با اهداف انقلاب اسلامی مبارزه کنند اما مجدد ناتوان ماندند. در سال‌های بعد گروه‌های تکفیری از طالبان و القاعده گرفته تا داعش را بوجود آوردند تا از فرصت جنگ ادیان استفاده کرده و به اهداف شوم خود برسند که در این عرصه هم با شکست مواجه شدند.

رضایی متذکر شد: در سال‌های اخیر با موضوع برجام روبرو بودیم که دولت و ملت با هماهنگی حرکت کردند و اکنون اذهان عمومی دنیا حقانیت ما رو پذیرفته‌اند. در طول سال‌های گذشته مقام معظم رهبری بارها در مورد دشمنی آمریکا تذکر داده و متذکر شدند؛ نباید به لبخند دشمن اعتماد کرد. در هفته گذشته هم آقای روحانی مذاکره و اعتماد به آمریکا را دیوانگی خواند. با توجه به سخنان رئیس جمهور مذاکره با آمریکا در موضوعات دیگر دیوانگی و بی‌فایده است. ملت ایران در این امتحانات‌ سخت با سربلندی پیروز شدند‌. در سال‌های اخیر آمریکا بیش از گذشته عناد و دشمنی خود را با ملت ایران و فرهنگ غنی ایرانی_اسلامی نشان داده است و ما از هیچ هجمه‌ای هراس نداریم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس خاطر نشان کرد: این روزها سپاه پاسداران را مورد هدف قرار داده و درصدد هستند با تخریب استوانه انقلاب، جمهوری اسلامی را تضعیف کنند اما مردم در 13 آبان نشان خواهند داد که تک تک این سیل خروشان ملت، سپاهی هستند. همچنین ملت ایران پاسخ هجمه دشمن و نام جعلی که بر خلیج فارس نهادند را خواهند داد. تاریخ را نمی‌شود تغییر داد و همه ملت‌های دنیا، خلیج‌فارس را بعنوان یک نمادی متعلق به فارس‌‌ها می‌دانند.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است باید شخصیت‌ها و مناسبت‌های ملی را باید مورد تکریم قرار داد. کورش یک شخصیت ملی و بخشی از تاریخ پرآوازه ایران است و اجازه نخواهیم داد بعنوان دستاویزی برای اهداف شوم دشمنان مورد سوء استفاده قرار گیرد. امسال با فضاسازی و اطلاع‌رسانی بسیار  خوبی که صورت گرفت نقشه‌های دشمن خنثی شد. مردم هوشیار ایران در 13 آبان هم یکبار دیگر مواضع استکبار ستیزی خود را در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا و اروپا نشان خواهند داد تا دشمنان آرزوهای خود را به گور برند و مطمئنا مراسم 13 آبان پرشورتر از سال‌های گذشته خواهد بود.

این مقام مسئول یادآور شد: 13 آبان مربوط به یک قشر خاص نیست بلکه متعلق به کل ملت ایران است. دانش‌آموزان و دانشجویان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و حوادث سال‌های پس از آن نقش ویژه‌ای داشتند و به همین دلیل در این روز مورد تقدیر و تجلیل قرار می‌گیرند اما اقشار مختلف در این مراسم شرکت می‌کنند. راهپیمایی روز 13 آبان در استان فارس همزمان با سراسر کشور راس ساعت 9:30 آغاز خواهد شد. برنامه‌های متنوعی را برای قبل و بعد از مراسم راهپیمایی در نظر گرفته‌ایم که مسابقات فرهنگی و ورزشی از جمله آن‌هاست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس در پایان گفت: همچنین غرفه‌های فرهنگی در مسیر راهپیمایی مستقر هستند تا بتوانیم شعار خود را با شعور پیوند دهیم. مردم شیراز می‌توانند از دو مسیر در این تجمع باشکوه حضور یابند. مسیر اول؛ میدان شهدا – خیابان پیروزی – چهارراه پیروزی – بلوار شهید دستغیب - مسجد جامع شهدا و در پایان تقاطع 9 دی خواهد بود. مسیر دوم؛ چهارراه شاهزاده قاسم (ع) – خیابان احمدی – انتهای خیابان 9 دی - مسجد جامع شهدا است که در این مکان سخنرانی و برنامه‌های در نظر گرفته شده اجرا می‌شود.

نظرات بینندگان