کد خبر: ۱۱۵۶۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۴ - ۰۹ آبان ۱۳۹۶
نشست مشترک مسئولین استانی و شهرستانی در سروستان مطرح شد؛

حمایت همه جانبه از ایجاد کار و اشتغال در سروستان

نشست مشترک مسئولین استانی و شهرستانی که در سروستان برگزار شد بر حمایت همه جانبه دستگاه های اجرایی از ایجاد اشتغال در این شهرستان تاکید شد.

به گزارش شیرازه، جلسه نشست تخصصی اجرای طرح دهکده مشاغل با حضور فرماندار سروستان و مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس و سایر مدعوین  در دفتر فرمانداری شهرستان سروستان برگزار گردید .


کراماتی فرماندار سروستان ضمن عرض خوش آمد به مدیر کل کمیته امداد فارس اظهار داشت: اگر بخواهیم دست روی دست بگذاریم و فقط به مشکلاتی چون اشتغال نگاه کنیم فایده ای ندارد، هیچ اتفاق بزرگی نیست که یکباره شکل گرفته باشد بلکه باید با عرق ملی و روحیه جهادی مشکلات را حل و فصل کنیم .


وی همچنین ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته ، بخشداران و دهیاران  را موظف نمود  با هماهنگی بنیاد مسکن جهت تامین زمین مورد نیاز طرح  از طریق الحاق زمین های کشاورزی یا اراضی ملی  به طرح هادی اقدام و هر گونه اطلاعاتی از روستاهای هدف که لازم باشد احصاء و در اختیار کارگروه بگذارند تا طرح های اشتغالزا سریعا به نتیجه برسد .


کراماتی همچنین در این جلسه از روسای بانکهای حاضر در جلسه و صندوق کار آفرینی خواست که با متقاضیان همکاری لازم را به عمل آورند.


بذرافشان مدیر کل کمیته امداد استان فارس نیز در این جلسه ضمن تاکید بر ایجاد اشتغال واقعی اظهار داشت : اگر بخواهیم کسی دزدی و یا مواد فروشی نکند باید اشتغال ایجاد کنیم پس اگر این طرح توجیه اقتصادی داشته باشد ، کمیته امداد می تواند بیشتراز میزان مقرر نیز تسهیلات پرداخت کند.


وی با بیان اینکه کمیته امداد فارس در 6 ماهه نخست سال مقام اول را در جذب اعتبار اشتغال داشته است، افزود : کمیته امداد همچنین می تواند در سرمایه گذاری ، آموزش و پرداخت حق بیمه و همچنین ایجاد مجتمع خدماتی رفاهی نیز وارد عمل شود.


دکتر بذرافشان با تشکر از بانکها و تاکید بر نقش بی بدیل آنها در ایجاد اشتغال ، خاطر نشان کرد: ما بابت پرداخت اقساط جامعه تحت پوشش کمیته امداد ، خیال بانکها را راحت می کنیم که هیچ گونه نگرانی بابت پرداخت آنها وجود ندارد .


علی دهداری، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان سروستان نیز ضمن اعلام نرخ بیکاری در این شهرستان به میزان 6/12 طبق آمارهای رسمی ، به بیان کلیات طرح دهکده مشاغل پرداخت و اعلام کرد این طرح طبق تفاهم نامه مشترک بین مدیرکل توسعه روستایی استانداری و مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس در زمینی با مساحت 7000 متر مربع در قالب ساخت تعداد 20 واحد تولیدی صنعتی کوچک انجام می گیرد.

وی همچنین راه های تامین سرمایه و تسهیلات منظور شده جهت اجرای طرح را برشمرد و اضافه کرد کارفرمایان این طرح  به مدت دو سال از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما معاف خواهند بود .


لازم به ذکر است در این جلسه کلیه اعضای شورای اداری و مدیران بانک های سپه، تجارت، صادرات و ملی حضور داشتند .

منبع: سروستان ما

انتهای پیام/س

برچسب ها: سروستان ، فارس ، نشست
نظرات بینندگان