کد خبر: ۱۱۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶
وعده رئیس ورزش و جوانان فراشبند؛

ساخت زمین چمن مصنوعی در روستاهای فراشبند

رئیس اداره ورزش و جوانان فراشبند گفت: روستا ها به ما زمین معرفی کنند ما ساخت چمن مصنوعی را شروع می کنیم.

به گزارش شیرازه، با توجه به مشکلات شهرستان فراشبند در حوزه ورزش و سوالات مخاطبان در خصوص ورزش فراشبند نخل بیدار مصاحبه ی با اقای کریمپور رئیس اداره ورزش و وجوانان فراشبند انجام داد.

در ابتدای کلام عرض سلام و تبریک دارم خدمت شما و خوانندگان محترم این مصاحبه در سایت نخل بیدار و امیدوارم بتوانم به سوالات شما جواب در خور و شایسته بدهم.

جایگاه ورزش فراشبند را در جغرافیای ورزش استان چگونه می بینید؟

 قبل از هر صحبتی نیاز است که بنده از زحمات چندساله جناب غلامی در مدت مسئولیتشان در راس ورزش فراشبند تقدیر و تشکر کنم و متاسفانه یکی از مشکلات فراشبند که مهاجرت نخبگان از شهرستان هست ایشان را که واقعا فردی تلاشگر و متخصص و دلسوز بودند از کنار ما گرفت ، اما ارتباط بنده با ایشان همواره ارتباطی صمیمی بوده و ایشان از بنده و بالعکس همواره مشورت گرفته و در مشکلات همدیگر را یاری می کردیم و از نظرات همدیگر استفاده می نمودیم. اما در جواب سوال شما باید بگویم از سال 85 تا اکنون که تقریبا بازه ای 10 ساله می گذرد جهشی واقعا بزرگ داشتیم هم در عرصه زیرساخت ورزشی ، هم در عرصه رشته های متعدد فعال در شهرستان، هم در عرصه تعداد ورزشکاران و عملکردی و سیستم اداری و همچنین رشد فوق العاده ورزش بانوان که باید از زحمات خانم اکبریان در این زمینه تشکر کنم.

در این بازه 10 ساله در چندین رشته ورزشی مربیانی به دوره های مختلف مربیگری اعزام شده اند زیرا لازمه ی مربیگری این است که مربی حتما کارت مربیگری معتبر داشته باشد.

اما در کل بایستی گفت که ورزش ما نسبت به سایر شهرستان ها با توجه به نسبت جمعیتی کمی عقب هست که البته باید خاطرنشان کرد که ما در هر رشته ای که وقت گذاشتیم و به طور علمی و صحیح جلو رفته ایم نتیجه لازم و مطلوب را گرفته ایم و در سطح کشوری حرف برای گفتن داشته ایم.

جا دارد در اینجا از زحمات جناب کاویانی در رشته کشتی که الحق و الانصاف دلسوزی بسیار زیادی داشتند برای کشتی شهرستان که متاسفانه ایشان هم بعد از مدتی از ما جدا شدند و همچنین یادی کنیم از مرحوم قاسم یگانه که فقدان ایشون فرصتی را از کشتی ما گرفت که شاید سال ها نتوان این فقدان را جبران نمود.

ما امیدواریم اگر که هیات های ورزشی همکاری بکنند و مردم و خیرین در عرصه ورزش وارد شوند پیشرفتمان بیشتر از پیش خواهد بود و در رشته های رزمی مثل ووشو و کیک بوکسینگ و فوتسال ، هندبال که مدتی هست غیرفعال هست و کشتی که سعی داریم با آوردن یک مربی متخصص دوباره آن را احیا کنیم واقعا در سطح استان و کشور حرف برای گفتن داریم.

اداره ورزش فراشبند

 آیا امسال برنامه های شاخص و مهمی در پیش روی ورزش فراشبند داریم؟

خب ما برای میزبانی مسابقات در سطح استانی یا کشوری برنامه ای نداریم اما سعی داریم برای برخی رشته هایمان حتی در صورت لزوم با خریدن امتیاز ، آنها را وارد عرصه های استانی و کشوری کنیم اما مشکلی که هست عدم وجود سالن مسابقاتی مجهز جهت میزبانی از مسابقات هست چون در سالنی که در مجموعه شهید عالیشوندی داریم نه بازیکنان و نه داوران و نه کادر فنی و تماشاگران جهت انجام مسابقات  شرایط راحتی ندارند و بنده اولین برنامه خود را که با فرماندار فراشبند هم صحبت کردم ساخت یک مجموعه ورزشی چندمنظوره استاندارد مجهز هست که البته باید دید طبق مصوبات هیات دولت که تعریف پروژه های جدید را ممنوع کرده است آیا می توانیم کاری برای ساخت آن انجام دهیم یا خیر که البته با وجود اعتبارات خوبی که داریم امیدواریم که بتوانیم گام های موثری در این زمینه برداریم و البته یکی از مشکلات بزرگی که از پیش راه ما برای میزبانی برداشته شد افتتاح خوابگاه اداره ورزش و جوانان بود.

 طبق پیش بینی های خودتان زمین چمن مصنوعی فراشبند چه زمانی افتتاح خواهد شد؟

 با وجود پیشرفت های حاصله و قولی که جناب فرماندار و جناب کامیاب مدیرکل ورزش استان و اقای کرمپور جهت تامین اعتبار این پروژه به بنده داده اند امیدواریم تا دهه فجر این چمن افتتاح شود البته باید گفت که این طرح با وجود اینکه در لیست وزارت نفت بود حذف شد و هنوز به این لیست برنگشته است که سردار کرمپور قول داده اند اعتبار این پروژه را حتما از وزارت نفت تامین خواهند کرد و ما در این زمینه از شهرستان های فیروزآباد و قیروکارزین و بخش دهرم بسیار جلوتر هستیم و ما در نزدیکی افتتاح هستیم ودر آن مناطق فقط کلنگ زنی شده است.

اداره ورزش فراشبند

 برنامه شما جهت پیشرفت ورزش در سایر شهرها و روستاهای فراشبند چیست؟

 خب بنده در ابتدای مسئولیتم به دهرم رفتم و جلسه ای را با مسئولین آن شهر داشتم و در آینده نزدیک هم به نوجین خواهم رفت اما به خدا برای من فرقی نمی کند که بخواهم برای فراشبند کار کنم یا در روستاهای دورافتاده و شاهد این قضیه هم این هست که بنده با وجود تمام فشارهایی که در دوران اول مسئولیتم در ورزش فراشبند تحمل کردم ، سالن فوتسال مصوبه سفر رییس جمهور وقت جناب احمدی نژاد  به فراشبند را به دهرم اختصاص دادم و بارها به من اشخاص زیادی گفتند که چرا سالنی را که به فراشبند اختصاص داده شده بود را به دهرم دادی؟

باید عنوان کنم زمانی که ما به عنوان یک بخش زیر نظر فیروزآباد بودیم هیچ کاری برای حوزه ورزش ما انجام نشد و ما نباید بلایی که آن روزها به سر فراشبند آمد را به سر شهرها و توابع خودمان بیاوریم.

بنده باید عنوان کنم که در زمان جناب موسوی و هم جناب فریدونی ما تخصیص خوبی در زمینه بودجه ورزش فراشبند نداشتیم ولی باید از فرماندار و نماینده مردم در مجلس نهایت تشکر رو انجام بدم که واقعا قدم های خوبی در اعتبارات ورزش برای ما داشتند و قول ساخت هفت مجموعه چمن مصنوعی فوتسال را داده اند و الان هم سالن های نوجین و روستای گوری تامین اعتبار شدند و در حال ساخت هستند و ما در هر روستایی که زمین به ما معرفی کنند سعی می کنیم کار ساخت چمن مصنوعی را شروع کنیم.

 لطفا در مورد آینده هیات فوتبال فوتبال فراشبند و ریاست این هیات برای ما توضیح دهید:

 ما به علت اینکه امسال زمین چمن مجهز نداشتیم و نتوانستیم مسابقه ای برگزار کنیم سعی کردیم به فوتبال در رده های پایه روی بیاوریم و طرح و نظر شخصی خود بنده هم همین هست که باید همه چیز از پایه ساخته بشود و آینده نگر باشیم و ما حداقل حدود پنجاه نفر دارای کارت مربیگری جهت کار با رده های پایه داریم و دو مدرسه فوتبال داریم که در بحث کار با پایه های فوتبال فعالیت می کنند.

در بحث رئیس هیات فوتبال هم جناب وطندوست با وجود اینکه علاقه دارم به شخصه ایشان در هیات فوتبال ماندگار شوند اما طبق قانون جدید یک نفر نمی تواند هم زمان رییس دو هیات ورزشی باشد اعلام کردند که نمی توانند در این سمت مجددا حضور پیدا کنند.

ما در جلساتی هم که با مدیران باشگاه ها داشتیم پیرامون مسایل فوتبال از سوی برخی باشگاه ها تحت فشار قرار گرفتیم و آنها درخواست داشتند که یک نفر از جامعه فوتبال ریاست این هیات را یرعهده داشته باشد و بنده با چندین گزینه رایزنی کردم و ان شاالله در آینده نزدیک شاهد معرفی رییس جدید هیات فوتبال خواهیم بود.

اداره ورزش فراشبند

با وجود اتفاقات و حوادثی که رخ می دهد در بحث امنیت مجموعه ورزشی شهید عالیشوندی چه برنامه هایی دارید؟

ما در این زمینه باید بگوییم که این مجموعه خودش نیاز به سرایدار دارد و در آینده جهت نصب دوربین های مداربسته نیز برنامه هایی داریم که امسال اجرا خواهد شد و البته خود ورزشکار نیز بایستی با رعایت نکات ایمنی خطرات احتمالی را کاهش دهد و ما در صدد ساخت پارکینگ نیز در این مجموعه هستیم.

 وضعیت پیست موتورسواری فراشبند در حال حاضر چگونه می باشد؟

این پیست یکی از پیست های خوب استان می باشد که  نیازمند تجهیز مجدد است و جهت تجهیز آن اعتباراتی اندیشیده شده است ، اما در اعتبارات امسال دیده نشده است اما بازهم اگر بتوانیم تامین کنیم حداکثر توانمان را در این زمینه خواهیم گذاشت.

حرف پایانی

بنده درخواستی دارم از مردم و خیرین محترم که ورود کنند در عرصه ورزش و خوشبین باشند به کار در این عرصه و از همین جا اعلام می کنم که ما ان شاالله استارت شروع ساخت یک گود زورخانه را خواهیم زد که حسابی جهت کمک خیرین در مجموعه فرمانداری افتتاح شده است که خیرین محترم می توانند از این طریق به جامعه ورزش شهرستان کمک نمایند و یا حتی می توانند به صورت مصالح کمک کنند در این زمینه و پیش قدم باشند.

منبع:  نخل بیدار

انتهای خبر/

برچسب ها: فراشبند ، خیرین ، ورزش
نظرات بینندگان