کد خبر: ۱۱۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۸ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶

جنایت هولناک به خاطر حسادت به «جاری»

متهم مدعی بود برادرش به دلیل برخی سوءظن های خانوادگی، از او خواسته است تا همسرش را به قتل برساند در جلسه آخر محاکمه در سناریوی جدیدی گفت: همسرم به دلیل حسادت‌های زنانه، مرا تحریک به قتل زن برادرم کرد.
به گزارش شیرازه،ماجرای این پرونده جنایی بیست و پنجم اسفند سال 1394 زمانی لو رفت که نیروهای انتظامی از مرگ زنی در بیمارستان شهید هاشمی نژاد مطلع شدند که با ضربات متعدد چاقو مجروح شده بود. همسر این زن 28 ساله در اظهارات اولیه خود به نیروهای انتظامی گفت: حدود ساعت 10 صبح وقتی از محل کارم با شماره تلفن منزل تماس گرفتم، پسر 3 ساله ام گوشی را برداشت و گفت: مامان دعوا کرد! با شنیدن این جمله هراسان خودم را به خانه ام واقع در بولوار هدایت رساندم و با پیکر غرق در خون همسرم روبه رو شدم.

بلافاصله او را به مرکز درمانی بردم ولی او جان خود را از دست داده بود. بنابراین گزارش، با اعلام این خبر به بازپرس ویژه قتل عمد تحقیقات در این باره آغاز شد و پسر بچه 3 ساله راز این جنایت هولناک را فاش کرد. او به مقام قضایی گفت: عمو معین مادرم را خونی کرد! لحظاتی بعد قاضی وقت شعبه 208 دادسرای عمومی و انقلاب دستور دستگیری برادرشوهر مقتول را صادر کرد و بدین ترتیب بررسی ها درباره این جنایت هولناک ادامه یافت. متهم 26 ساله که هیچ گونه سابقه کیفری نیز نداشت در بازجویی ها به کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: نقشه قتل را برادرم کشیده بود او با همسرش اختلاف داشت و از من خواست تا او را بکشم! شب قبل از حادثه نقشه قتل را با برادرم هماهنگ کردیم و صبح روز بعد وقتی برادرم با من تماس گرفت که همسرش از خواب بیدار شده است من قرصی خوردم و به خانه برادرم رفتم و «ک» را با ضربات متعدد چاقو مجروح کردم.

همسر مقتول نیز به کارآگاهان گفت: آن روز وقتی به محل کارم رفتم متوجه شدم که کارت بانکی ام همراهم نیست حدود ساعت 9:30 به همسرم تلفن زدم و سراغ کارت بانکی ام را گرفتم اما وقتی دوباره با منزلم تماس گرفتم پسرم گوشی را برداشت و گفت مامان خونی شده است! گزارش اختصاصی خراسان حاکی است بررسی های کارآگاهان مشخص کرد که همسر مقتول از تلفن همکارش برای تماس با منزل و برادرش استفاده کرده است تا ردی از جنایت برجا نماند! با لو رفتن این ماجرا، همسر 31 ساله مقتول نیز اعتراف کرد: از کارهای همسرم خسته شده بودم او حتی اجازه نمی داد به سفر خارج از کشور بروم. من می خواستم آزاد باشم ولی همسرم مزاحم کارهای من بود به همین دلیل برادرم را تحریک کردم تا او را به قتل برساند.

با اعترافات صریح متهمان، این پرونده جنایی با صدور کیفرخواست به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و توسط قضات با تجربه این شعبه مورد رسیدگی قرار گرفت. دو متهم این پرونده وقتی مقابل میز عدالت قرار گرفتند سناریوهای دیگری را برای انگیزه خود از این جنایت مطرح کردند. «معین» متهم ردیف اول این پرونده در آخرین جلسه دادگاه که به ریاست قاضی مجتبی علیزاده (رئیس وقت شعبه پنجم دادگاه کیفری یک) و قاضی بنده برگزار شد گفت: همسرم به دلیل حسادت های زنانه ای که نسبت به جاری خودش داشت مرا تحریک کرد از سویی موضوعات دیگری هم مرا رنج می داد که در نهایت با پیشنهاد برادرم برای قتل همسرش موافقت کردم.

بنابراین گزارش، ادعاهای متهمان این پرونده در حالی با سوالات تخصصی قضات دادگاه کیفری رد می شد که آنان در بیان برخی موضوعات پرونده دچار تناقض گویی می شدند اما در نهایت و پس از برگزاری جلسات دادگاه و دفاعیات متهمان و وکلای آنان، قضات شعبه پنجم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی رای خود را درباره این پرونده جنایی صادر کردند.

بنا به رای صادره « معین» متهم ردیف اول پرونده به دلیل قتل «ک» (زن برادرش) به قصاص نفس و برای وارد آوردن ضربات غیرکشنده با چاقو به پرداخت دیه های سنگین در حق اولیای دم مقتوله، محکوم شد. دادگاه همچنین همسر مقتوله را نیز به اتهام معاونت در قتل از طریق تحریک و تشویق متهم ردیف اول و تسهیل وقوع جرم به تحمل 25 سال زندان محکوم کرد. بنابراین گزارش، رای صادره قابل تجدید نظرخواهی در دیوان عالی کشور است.

منبع: مشرق
نظرات بینندگان