کد خبر: ۱۱۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶
فریادهای خواهر شهید در کنگره شهدای دانش‌آموزی فارس؛

فریاد خود را هر کجا می‌بریم دادرسی نیست!/خبرنگاران باید گوش شنوا مردم باشند یا مسئولان؟

خواهر شهید می‌گوید: به داد خانواده شهدا برسید. فریاد خود را به هر کجا می‌بریم دادرسی نیست! رسانه‌ها صدای ما را به گوش جامعه و مسئولین برسانند.
به گزارش شیرازه؛ روز دوشنبه در دومین کنگره شهدای دانش آموزی استان فارس که با حضور معاون فرهنگی  بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد یکی از میهمانان برنامه در حین سخنرانی حجت الاسلام محمد حسن کاویانی راد برگه‌ای را جهت قرائت به ایشان داد. البته آن نامه قرائت نشد و به همین دلیل خبرنگار شیرازه ضمن گفتگو با خواهر شهید اصغر دهقانی به محتوای نامه و مشکلات مطرح شده پرداخته است که در ادامه شرح آن‌ را می‌خوانید:

خواهر شهید اصغر دهقانی، می‌گوید: مادر بنده با 90 سال سن مشکلات جسمی و روحی فراوانی دارد و به دلیل بیماری‌های مختلف قلبی، کلیوی، ریوی، سرطان و آلزایمر نمی‌تواند کارهای شخصی خود را انجام دهد و چون سرپرستی ندارد در کنار ما زندگی می‌کند و نیاز به مراقبت شبانه‌روزی دارد. بنده علی‌رغم همسر، فرزندان و مشکلات زندگی مشترک، سالهاست مسئولیت ایشان را پذیرفتم اما رسیدگی به یک فرد کهنسال با بیماری‌های عدیده نیاز به توان جسمی و روحی فراوان و فراغت بال دارد.

او ادامه متذکر می‌شود: مادر شهید اصغر دهقانی توان راه رفتن و جابجایی ندارد و برای انجام بسیاری از مسائل شخصی به کمک دیگران نیاز دارد، به گونه‌ای که حتی نمی‌توانیم برای ساعتی او را در خانه تنها بگذاریم و نیاز به پرستاری دارد. مثلا امروز برای شرکت در این برنامه برای چند ساعت پرستار اجاره کردم. بعد از هشت ماه پیگیری هنوز حق پرستار به ایشان تعلق نگرفته و ماه‌هاست میان بیمه ایران و بنیاد شهید فارس و بنیاد شهید کشور پاس‌کاری می‌شوم.

این خواهر شهید با چشمانی غرق اشک ادامه می‌دهد: برادر من بسیجی بود که شهید شد، حال یک حقوق کارگری به حساب این مادرم واریز می‌شود و نمی‌دانم با این پول کم نیازهای بهداشتی مادرم را برطرف کنم یا با بیماری‌های فراوانی که دارد داروهایش را تامین کنم؟ آسایش از خانواده ما سلب شده و تمام شب و روز را در حال مراقبت از بیمار هستیم. به داد خانواده شهدا برسید. فریاد خود را به هر کجا می‌بریم دادرسی نیست! رسانه‌ها صدای ما را به گوش جامعه و مسئولین برسانند.

وی در پایان یادآور می‌شود: این مسائل را در نامه و حضوری با جناب کاویانی راد، معاون فرهنگی  بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور مطرح کردم و ایشان بنده را به آقای خوش خلق مسئول بنیاد شهید پل معالی‌آباد موکول کردند. البته قبل از رجوع به ایشان بارها به مسئولین بنیاد شهید مراجعه کرده و پاسخی دریافت نکرده‌ام و هنوز به مشکلات ما رسیدگی نشده است.
 
به گزارش شیرازه؛ خبرنگار شیرازه جهت پیگیری این مسئله، چندین بار با مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس و روابط عمومی بنیاد شهید فارس تماس گرفت اما علی‌رغم تلاش فراوان موفق نشد و تماس‌های ما بی‌پاسخ ماند. حال در پایان طرح چند سوال ضروری به نظر می‌رسد؛ وقتی اهالی رسانه به مسئولان دسترسی ندارند عموم جامعه چگونه می‌توانند صدای خود را به گوش مسئولان برسانند؟ چه کسانی باید گوش شنوا و حلّال مشکلات خانواداه شهدا باشند؟ خبرنگاران و مردم یا مسئولان؟


نظرات بینندگان