کد خبر: ۱۱۵۶۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶

اعزام 93 پزشک متخصص به مناطق محروم و شهرستان های فارس

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: پزشکان در قالب طرح تحول سلامت بر اساس سطح بندی و نیاز مراکز درمانی به ویژه مناطق محروم و دورافتاده استان فارس، خدمات رسانی در شهرستان ها را آغاز می کنند
به گزارش شیرازه، قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه اعزام 93 پزشک متخصص به مناطق محروم و شهرستان های فارس آغاز شده است گفت: بر حسب نیاز شهرستان های استان این پزشکان در 26 بیمارستان به مردم خدمات می رسانند.

دکترعبدالخالق کشاورزی سهم فارس دراختصاص سهمیه پزشکان متخصص برای خدمات رسانی را بیشترین سهم در کشور دانست و گفت: این پزشکان در قالب طرح تحول سلامت از طرف وزارت بهداشت و درمان به این دانشگاه اعزام شده اند که بر اساس سطح بندی و نیاز مراکز درمانی به ویژه مناطق محروم و دورافتاده استان فارس، خدمات رسانی در شهرستان ها را آغاز می کنند و حدود 2 سال در این مناطق ماندگاری دارند.
وی بیان کرد: با حضور این پزشکان در مراکز درمانی، شاهد افزایش کمی و کیفی خدمات پزشکی به مراجعان هستیم.
قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: امسال با تلاش های انجام شده وهمکاری مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گسترش قابل توجه تخت های بیمارستانی در سطح استان فارس و افتتاح چند بیمارستان جدید در این استان، بیشترین تعداد متخصص در سطح کشور به این دانشگاه اختصاص داده شده است که تمام بیمارستان های استان، بر اساس سطح بندی ارایه خدمات، از حضور پزشکان موردنیاز بهره مند می شوند.

قائم مقام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه با اجرای طرح تحول سلامت و پزشک خانواده دراستان فارس دیدگاه های سلامت چشم اندازی وسیع تر یافته و به انتظارات پزشکی توجه ویژه ای معطوف شده است گفت:رشد انتظارات و توجه مردم نسبت به ایمنی،کیفیت وعدالت، اقدامات برای ایجاد نظام سلامتی پاسخگو در برابر عملکرد را افزایش داده است.
کشاورزی بیان کرد: قرار دادن موضوع عدالت در تدوین اهداف و چهارچوب تحلیلی نظام های سلامت نه تنها با استراتژی هایی که بیانگر تعهد به عدالت است قابل توجیه است بلکه شواهد بیانگر این است که افراد در جوامع مختلف نیز اولویت بالایی به موضوع عدالت می دهند.

به گفته وی اگرچه در سال های اخیر نظام سلامت توانسته است با استفاده از راهبرد مراقبت های بهداشتی اولیه به پیشرفت های چشم گیری در سطح کلی سلامت مردم و بالا رفتن شاخص های مربوط به آن برسد اما همچنان یکی ازمهم ترین دغدغه های سیاستگذاران، برقراری عدالت در سلامت و دسترسی به خدمات سلامتی به ویژه در مناطق محروم و دور افتاده است.

افزایش پاسخگویی نظام سلامت؛کاهش پرداخت مستقیم از جیب مردم؛کاهش درصد خانوارهایی که بخاطردریافت خدمات سلامت دچار هزینه کمرشکن شده اند؛بهبود پی آمدهای بیماران اورژانسی؛افزایش زایمان طبیعی از اهداف اجرای طرح تحول است.
نظرات بینندگان