کد خبر: ۱۱۵۶۶۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۶

آغاز برداشت بِه از سطح240 هکتار از باغات شهرستان نی ریز

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز از برداشت میوه ی بِه در سطح حدود 240 هکتار از باغات مثمر این شهرستان خبر داد .

به گزارش شیرازه،  غلامحسین کرمی معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز گفت: همه ساله با فرارسیدن فصل پاییز ، شاهد برداشت میوه ی بِه از ارقام اصفهانی و محلی در سطح  240 هکتار از باغات شهرستان هستیم که به لحاظ کیفیت و عطر و طعم از جایگاه مطلوبی در استان برخوردار است و همین امر باعث شده خریداران تمایل زیادی به خرید این محصول داشته باشند و هرسال بازار بسیار مناسبی را شاهد باشیم .


کرمی افزود: سطح باغات به در شهرستان 305 هکتار و عملکرد این محصول در شرایط عادی حدود 15 تن در هکتار است که متأسفانه در سالهای اخیر به دلیل بارش کم و عواملی مانند خشکسالی با  کاهش تولید مواجه بوده ایم و امسال پیش بینی می شود حدود  3500  تن محصول برداشت و به بازار عرضه گردد.


وی در پایان خاطر نشان شد: میوه ی تولید شده "  بِه  " پس از مصرف محلی ، در بسته بندی های 4 تا  6  کیلوگرم تهیه و به استانهای تهران ، خراسان رضوی ، سیستان و بلوچستان  بارگیری و حمل می شود که زمینه ی ایجاد    فرصت شغلی در زمان برداشت فراهم می شود .

منبع:  نبض نی ریز

برچسب ها: نی ریز ، باغ ، به
نظرات بینندگان