کد خبر: ۱۱۵۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶

اعزام تیم پزشکان و پیراپزشکان فارس به کربلای معلی

500 پزشك و پيراپزشك دانشگاه علوم پزشكی شيراز و سازمان بسيج جامعه پزشكی فارس، برای مراسم اربعين حسينی، به كربلای معلی اعزام شدند.

به گزارش شیرازه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: هر ساله در اربعین حسینی، بزرگترین تجمع بشری شکل می گیرد که لرزه ای بر اندام استکبار جهانی ایجاد می کند.

دکتر محمدهادی ایمانیه افزود: مراسم اربعین حسینی، باشکوه ترین مراسم مسلمانان جهان است که باید هر فردی به این سفر نورانی می رود، قدر آن را بداند، زیرا از توفیق خداوند متعال است و باید به آن افتخار کرد.

او خطاب به اعضای تیم اعزامی گفت: امیدوارم در زندگی شخصی و اجتماعی خود نیز، مسیر عشق به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) را طی کنید.

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس نیز گفت: از چند سال گذشته، ستاد اربعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به ریاست دکتر محمدهادی ایمانیه رییس دانشگاه و دبیری بسیج جامعه پزشکی استان فارس تشکیل شده، که هر ساله جمعی از خادمان و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع)، به کربلای معلی اعزام و به زائران خدمات بهداشتی درمانی ارایه می دهند.

دکتر فرخ بهارلویی افزود: امسال 500 پزشک، پرستار، داروساز و تکنسین دارویی، به صورت خودجوش، در قالب 12 تیم به کربلا اعزام شدند که از این دوازده تیم، دو تیم دانشجویی از نجف تا کربلا پیاده روی می کنند و همزمان کار درمانی انجام می دهند و 10 تیم دیگر در درمانگاه های حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت ابوالفضل العباس(ع) در کربلا مستقر می شوند.

او یادآور شد: تیم های درمانی به صورت سه نوبت 14 نفره، به زائران خدمات سرپایی درمانی ارایه می دهند و در صورت نیاز به سطوح بالاتر، بیماران به بیمارستان های کربلا انتقال پیدا می کنند.


نظرات بینندگان