کد خبر: ۱۱۵۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۳ آبان ۱۳۹۶
نقدهای رسانه ای جواب داد؛

لغو پروازهای شرکت آسمان فرودگاه لامرد در نشستی با وزیر کار مورد بررسی قرار گرفت

نماینده مردم شهرستانهای لامرد و مهر در دیدار با دکتر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به بررسی دلیل لغو پروازهای آسمان فرودگاه بین المللی لامرد پرداخت.

به گزارش شیرازه، از آنجایی که هواپیمایی آسمان متعلق به بازنشستگی کل کشور و زیر مجموعه وزارت کار می باشد و از این رو علت لغو پروازها در نشستی باحضور دکتر ربیعی مورد بررسی قرار گرفت. 


دکتر ربیعی در این نشست اظهار داشت: هواپیمایی آسمان از شرکت های خصوصی-تجاری است که مدیران آن موظف به حفظ منافع اقتصادی سهامداران این شرکت هستند.

وی گفت: آمار مسافران این هواپیمایی در خطوط هوایی فرودگاه لامرد باتوجه به نزدیکی فرودگاه عسلویه و نیز بهبود وضعیت راه های مواصلاتی بین لامرد و شیراز که در نتیجه مردم به جای استفاده از پرواز از وسایل نقلیه عمومی و شخصی باتوجه به صرفه اقتصادی مسیرهای زمینی نسبت به مسیرهای هوایی، با رکود مواجه شده است و در چنین شرایطی پروازهای آسمان در فرودگاه لامرد صرفه اقتصادی برای این شرکت نداشته و باعث ضرر و زیان این شرکت شده است. رکود مسافر علاوه بر لغو خطوط هوایی لامرد باعث لغو خطوط هوایی لار و چابهار نیز شده است. 


آمارها نشان می دهد که استقبال از پروازهای آسمان در فرودگاه لامرد به صورت فصلی بوده و در نیمه اول سال بیشترین تقاضا برای استفاده از هواپیمایی آسمان وجود داشته و در نیمه دوم سال استفاده از خدمات هوایی کاهش می یابد. 


این درحالی است که آمار فروش بلیط در نیمه اول سال که بیشترین تقاضا برای استفاده از خدمات هواپیمایی آسمان را دارد در حدود ۵۰ درصد ظرفیت هواپیما است، در نتیجه ادامه پروازها در فرودگاه لامرد برای هواپیمایی آسمان مقرون به صرفه نبود و پروازها به همین دلیل لغو شده است. 

در این نشست دکتر علوی از دکتر ربیعی درخواست کرد جهت برقراری مجدد پروازها تدابیر لازم اندیشیده شود که مورد استقبال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گرفت و دستورات لازم در این زمینه را صادر کرد و نتیجه پیگیریها درباره پروازهای لامرد به اطلاع مردم شریف رسانده می شود. 


لازم به ذکر است ادامه فعالیت هواپیمایی آسمان در فرودگاه لامرد منوط به استقبال مردم شهرستانهای لامرد و مهر می باشد تا مجددا پس از برقراری پروازها، دیگر شاهد لغو آن نباشیم.

همچنین باتوجه به پیش بینی افزایش تقاضا در پروازهای فرودگاه لامرد پس از آغاز به فعالیت کارخانه آلومینیوم لامرد ، نیروگاه سیکل ترکیبی غدیر نیز مذاکراتی از طریق دکتر علوی با مسئولان هواپیمایی ایران ایر صورت گرفته است که گزارش آن متعاقباً به اطلاع مردم شریف رسانده می شود. 


ضمناً دعوت از سایر شرکتهای هواپیمایی جهت برقراری پرواز در فرودگاه لامرد ارتباطی با خادم مردم در خانه ملت نداشته و توسط مسئولان فرودگاه پیگیری شده است.

منبع:  لامرود
برچسب ها: لامرد ، اسمان ، فرودگاه
نظرات بینندگان