کد خبر: ۱۱۵۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۷ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶
استاندار فارس:

70 درصد درخواست‌های مردم مربوط به اشتغال است/ 38 درصد از اعتبارات استانی تخصیص یافت

استاندار فارس گفت: براساس گزارش حراست بیش از 70 درصد درخواست‌ها و دلنگرانی‌های مردمی در فارس مربوط به اشتغال است.

به گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار عصر شنبه 13 آبان در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه فارس گفت: نه اینكه تمام آسیب‌های اجتماعی با بیكاری ارتباط داشته باشد اما بخش اعظمی از معضلات مرتبط با بیكاری، نبود شغل و معیشت است.

او لزوم داشتن نگاه جدی به سرمایه گذاری‌های داخلی و خارجی با هدف ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی و تولید را متذكر شد و گفت: هیچ كس نیست كه نداند گرفتاری اصلی امروز جامعه ما بیكاری است.

استاندار فارس از مدیران تمام دستگاه‌ها درخواست كرد كه در كنار توجه به وظایف قانونی، در بحث سرمایه‌گذاری نگاه ویژه‌ای داشته باشند و گفت: نباید تنها توجه ما به انجام وظایف اداری معطوف باشد، رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری سیاست كلی كشور است و هر كس به سهم خود باید نگاهی جدی به این مبحث داشته باشد.

او اعتقاد دارد كه اگر تمام نگاه‌ها به این موضوع با تمام ابعادی كه دارد،‌ معطوف نشود در بحث رونق اقتصادی و سرمایه‌گذاری به جمع‌بندی مطلوب دست پیدا نمی‌كنیم.

استاندار فارس اضافه كرد: بر همین اساس در كنار تمام كارگروه‌هایی كه وجود دارد و زحماتی كه در این كارگروه‌ها افراد متحمل می‌شوند، كارگروه رفع تنگ‌ناهای سرمایه‌گذاری در فارس راه‌اندازی خواهد شد؛ اگر بتوانیم شتاب بیشتری ایجاد كنیم و وقت بیشتری بگذاریم، نتیجه بهتری حاصل می‌شود.

او همچنین از تمام مسئولان خواست كه تنها به تصویب طرح‌ها در كارگروه‌های مختلف اكتفا نكرده و مصوبات را تا اجرایی شدن كامل آنها پیگیری كنند.

استاندار فارس با اشاره به تاكیدش بر الگوبرداری از اقدامات خوب انجام شده در سایر استان‌ها، این تاكید را دلیل بر دنبال نشدن مسائل توسط نهادها و سازمان‌های مختلف ندانست و گفت: بهره‌گرفتن از تجارب استان‌های همجوار دلیل بر كوتاهی دستگاه‌های اجرایی نسیت بلكه تاكید بر هم‌افزایی و استفاده از تجربه‌های دیگران است.

او با اشاره به بر لزوم كارشناسی دقیق مسائل در كارگروه‌های مختلف، از تخصیص 37.9 درصدی اعتبارات استانی و 76.9 درصدی اعتبارات ملی در فارس خبر داد.

استاندار فارس اجرایی شدن طرح آمایش سرزمینی را بسیار مهم دانست و گفت: دقت در آمایش سرزمینی براساس واقعیت‌های حال و مسائل آینده، زمینه توسعه متوازن را در همه ابعاد فراهم خواهد كرد؛ بنابراین نقش و جایگاه سند آمایش استان در سطح كشور باید به شكل دقیق دیده شود.

تبادار در این جلسه شورای برنامه‌ریزی بر لزوم بررسی دقیق‌تر شكل‌گیری تعاونی‌ها و تاثیرگذاری آنها تاكید و تصریح كرد كه تنها ارائه آماری در خصوص شكل‌گیری تعاونی‌های جدید نباید مد نظر باشد بلكه باید كاركرد تعاونی‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد.


برچسب ها: تبادار ، اعتبارات ، اشتغال
نظرات بینندگان