کد خبر: ۱۱۵۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۸ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶
رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس مطرح کرد:

صادرات خام برخی محصولات/ ضرورت ایجاد صنایع بزرگ و تبدیلی در استان فارس

همتی گفت: برخی محصولات صنعتی، معدنی وکشاورزی فارس به صورت خام و فرآوری نشده صادر می‌شود.

به گزارش شیرازه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس در دیدار فعالان اقتصادی شهرستان خرامه گفت: خشکسالی‌های چند ساله اخیر و اثرات منفی آن بر زندگی کشاورزان و شرایط اقتصادی فارس موجب شده موضوع صنعتی شدن استان که از اهداف کلیدی توسعه اقتصادی است به صورت جدی تر در دستور کار مسئولین کشوری واستانی قرار گیرد که بدون تردید ایجاد صنایع تبدیلی، صنایع مادر و زنجیره تامین یكی از مناسبترین ارتباطات بین بخش صنعت و كشاورزی است.

علی همتی بیان داشت: زیرساخت اشتغال و توسعه استان فارس تولید وصنعت است بنابراین جهت رشد و رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار و نیز فراهم نمودن شرایط جذب تحصیلکرده نقش موثری در زندگی مردم ایفا می کند.

او افزود: برای توسعه صنعتی، ایجاد فرصتهای شغلی و بهره مندی از پتانسیلها ، قابلیتها و همچنین ظرفیت شهرستان خرامه وسایر شهرستانهای استان فارس و نیز جلوگیری از آسیب‌های خشکسالی، فراهم نمودن زیرساخت‌های لازم و تعریف طرحهای سرمایه گذاری متناسب با شرایط و موقعیت هر منطقه ضروری است ؛ که سازمان صنعت، معدن وتجارت با مطالعه و بررسی های لازم درحال عملیاتی نمودن این مهم است.

همتی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در صنایع مادر و صنایع تبدیلی و تکمیلی در استان علاوه بر ایجاد اشتغال در میان جوانان وکاهش بیکاری دایمی وفصلی، زمینه شکوفایی وآبادانی استان را نیز فراهم خواهد نمود، اضافه کرد: افزایش ارزش افزوده تولیدات، ایجاد فرصت‌های شغلی، تامین نیازهای اساسی، توسعه صادرات و کاهش ضایعات و همین‌طور کاهش ریسک در بخش کشاورزی از عمده‌ترین فواید توسعه صنایع تولیدی است که نیاز به صنایع بزرگ و تبدیلی کاملاً در استان فارس درک شده و ضرورت توجه جدی به آن از سوی تمامی مسئولان مورد توجه قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برخی از فرآورده های صنعتی، معدنی وکشاورزی به صورت خام و فرآوری نشده صادر می‌شود که با رونق و توسعه این صنایع تولیدی ضمن مطابقت تولید با استاندارد‌های جهانی می‌توان با تنظیم بازار و ثبات قیمت‌ ونیز توسعه امر صادرات نیز فرآوری بهتر و ارزش افزوده بیشتری را به دست آورد.

همتی تصریح کرد: برای رسیدن به این هدف نیازمند حضور سرمایه گذاران با سرمایه گذاری‌های لازم ومتناسب با موقعیت هر منطقه و هماهنگی آن با نیاز‌های موجود در بازار، بارعایت مسایل زیست محیطی و استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های تولید برای تطابق تولیدات با استاندارد‌های جهانی هستیم و ضرورت دارد مسوولین ذی ربط برای سرمایه‌گذاری و ایجاد انگیزه فعالیت در این عرصه شرایط و تسهیلات لازم را فراهم آورند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس گفت: توسعه صنایع تولیدی یکی از راه های عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای توجه به برنامه های اقتصاد مقاومتی است که نه تنها رونق اقتصادی استان و کشور را به دنبال دارد بلکه در استفاده بهینه در منابع آبی نیز مثمر ثمر بوده و باعث پایداری بخش کشاورزی فارس می‌شود.

همتی در خصوص واحدهای صنعتی ومعدنی شهرستان خرامه گفت : در شهرستان خرامه در مجموع 18 واحد كه داراي جواز تاسيس ميباشند با سرمايه گذاري پيش بيني شده 1595 ميليارد ريال و اشتغال پيش بيني شده 338 نفر صادر گرديده است.

وی ادامه داد: در این شهرستان 7 معدن با ذخیره 10 میلیون تن وسرمایه گذاری بیش از 28 میلیارد ریال که باعث اشتغالزایی 42 نفر شده فعال است.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان