کد خبر: ۱۱۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۱۵ آبان ۱۳۹۶

ورود علائم جدید راهنمایی و رانندگی به کف جاده های شهرستانهای ممسنی و رستم

در هر نقطه ای که تصادفی رخ می دهد یک تابلو به نام آن مرحوم نصب می کنند!

به گزارش شیرازه، شاید همشهریان عزیز شهرستانهای ممسنی و رستم طی این یکی دو سال متوجه شده باشند که نصب تابلوها و علائم جدید راهنمایی و رانندگی به دیگر علائم راهنمایی و رانندگیِ کنار جاده ها اضافه شده و حتی افزایش صعودی هم  داشته است بدون اینکه حتی بالآخره شهروندان این دو شهرستان تکلیف خودشان را با این علائم جدید بدانند.

یکی از مهمترین این تابلوها و علائم رانندگی، نصب تابلوهایی است با این مضمون" محل تصادف مرحوم، یا محل تصادف جوان ناکام، یا برای شادی مرحوم... صلوات و .... با این مضمونهای مرگ و خبر درگذشت و سوانح جاده ای جوانان و عزیزان از دست رفته شهرستان که همه را متآثر و ناراحت می کند.


اینکه نصب چنین تابلوهایی با این محتوای خبر تصادف و  مرگ، فلان مرحوم و یا فلان جوان در کنار جاده های شهرستانهای ممسنی و رستم از نظر روانشناسی، فرهنگی و اجتماعی چه تآثیراتی بر روی رانندگان و مسافران این جاده ها خواهد گذاشت جای نقد و گفتگو است  و متخصصان این حوزه باید به آن بپردازند و تشریح کنند.

اما از نگاه قانونی و آیین نامه ای، نصب‌ چنین تابلوهایی درست است یا نه، خلاف قانون است یا مطابق قانون؟ پرسشی است که ما در این یادداشت از مسئولین ذی ربط تقاضا داریم روشنگری کنند.
منبع: نور انلاین
نویسنده : حمید گنجایش


برچسب ها: نور اباد ، رانندگی ، ممسنی
نظرات بینندگان